Convivim

*PROGRAMA DE COMPETÈNCIA I HABILITATS SOCIALS

Programa adreçat a la solució de problemes mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i cognitives. El programa ha demostrat una gran eficàcia, no només per a xiquets i xiquetes que presenten agressivitat, sinó també per a qualsevol xiquet o xiqueta que tendeix a respondre o actuar sense pensar-ho prou, o que no sàpiga resoldre els seus problemes adequadament.

Aquest programa es desenvolupa a les sessions de tutoria i té seqüencialitzades les sessions per a treballar.

*PROGRAMA DE DESENVOLUPAMENT DE LES EMOCIONS

Es tracta d’incorporar el treball de les emocions en l’aula de manera esporàdica, aprofundint en la formació del treball de les emocions amb els nostres alumnes, ja que és molt important formar-los, no tan sols en les matèries curriculars, sinó que han de saber gestionar els seus comportaments relacionats amb les emocions i aprendre a reconèixer el que s’entén per a així aconseguir un aprenentatge integral.

*AULA DE CONVIVÈNCIA

En el transcurs de qualsevol classe es poden originar conflictes entre l’alumnat o entre l’alumnat i el professorat.

El claustre de professors té clar que solucionar tot conflicte és important per a la millora de la convivència en el centre. Però, a vegades, s’adonem que és necessari la mediació d’una tercera persona, que oferisca una visió des de fora i possibilite en l’alumnat una oportunitat de reflexió.

Quan un xiquet o xiqueta és atès amb aquesta mesura, el professorat reflexiona junt amb ell o ella del que ha passat, i si és oportú li fa plenar una “fitxa de resolució de conflicte” que es arxivada. Així, periòdicament la cap d’estudis controla els conflictes que es produeixen i si són reiteratius, estableix entrevistes amb les famílies, per a fer-los coneixedors del que està ocorrent en l’escola i buscar una possible solució.