- Facilitar l’aprenentatge de tots i cadascú dels alumnes.
- Esforçar-se per a mantindre les distintes identitats culturals dels alumnes.
- Procurar que l’educació i els coneixements que els alumnes reben en l’escola els servisquen per a millorar les seues condicions de vida i d’integració en la societat.
- Tractar de respondre individualment als alumnes dins d’un currículum comú, en comptes d’elaborar programes a banda.
- Rebutjar qualsevol tipus de discriminació, sent els adults models de referència, per a les actituds positives que es volen desenrotllar.
- Utilitzar recursos materials variats: jocs didàctics, biblioteca del Centre i d’aula, mitjans audiovisuals, visites, excursions…
- Ampliar els recursos materials referents a diversitat educativa: biblioteca, programes educatius, materials didàctics, traductors.
- Informar les famílies sobre subvencions i beques ajudant-les en la gestió en els casos que ho necessiten.
- Lluitar per a la prevenció de l’absentisme des de infantil.
- Aprofitar al màxim els recursos humans de l’escola per a atendre individualment els xiquets, entenent que el professorat de suport és tan responsable dels alumnes, i del seu desenrotllament com el tutor. Tot el professorat ha de ser conscient d’això.
- Crear un ambient propici per a la interacció entre alumnes dins de l’aula.
- Desenvolupar una acció tutorial eficient per a aconseguir el benestar físic, psíquic i social de cada u dels alumnes.
- Potenciar les vivències i aprenentatges afectiu-socials, aprofitant el conjunt de relacions socioafectives que es produeixen en l’aula, i el Centre i que han de ser l’eix de treball educatiu per a la integració i el desenvolupament de la personalitat.