Les nostres metodologies

Infantil

*PROJECTES

En Infantil es treballa per projectes tancats, desenvolupats mitjançant una editorial de referència. El nivell de 3 anys desenvolupa 2 projectes (degut a la flexibilitat del període d’adaptació), i 4 i 5 tres (un per cada trimestre).

*AMBIENTS

Desenvolupem diferents ambients d’aprenentatge, on els alumnes interactuen internivellarment:

  • Aula sensorial i aula de llum
  • Expressió artística
  • Teatre, express yourself, ball, maquillatge i disfresses.
  • Biblioteca- lectoescriptura.
  • Lògica- Matemàtica i construccions.

El funcionament d’aquests ambients es basa en oferir a l’alumnat propostes d’activitats no dirigides, on cada alumne triarà en funció de les seues necessitats i interessos. Les propostes podran ser individuals, per parelles, en xicotet grup o en gran grup, i amb diferents materials estructurats i no estructurats. Són els xiquets i xiquetes els que prenen decisions sobre allò que volen experimentar, busquen les seues pròpies estratègies per a resoldre problemes amb ajuda de companys i companyes, aprenen dels errors que cometen per què ells mateixa comproven les conseqüències i construeixen els aprenentatges significatius a través d’estratègies de cooperació i participació.

*CONTE CONTAT

Tots els dies, a l’última sessió del dia té lloc un moment dedicat a la lectura o visionat de contes. Es tracta d’establir un moment de goig lector i donar models positius al voltant del foment lector.

*CLUB DE L’AMISTAT

Dins d’un cor es col·loquen tots els alumnes i s’estableixen unes normes per a obtindré un bon clima en l’aula i tots i totes ser bons amics.

Posteriorment, quan un alumne no compleix una norma, es trau de dins del cor. Aquest procés va acompanyat de reflexió i recerca de possibles solucions al conflicte sorgit.

*COMUNICAR-NOS

El projecte és una estratègia per a estimular la lectura i afrontar les dificultats d’aprenentatge, amb la intencionalitat de no deixar a cap xiquet enrere.

*INNOVAMAT

Es tracta d’un projecte on descobrir el món es converteix en un repte matemàtic.

Mitjançant aquest projecte es desenvolupa la intuició, que és la base per començar a raonar matemàticament, convidant a experimentat amb material manipulatiu per construir aprenentatges significatius.

Primària

* MITJA HORA DE LECTURA

Tots els dies, a la última sessió té lloc un moment dedicat a la lectura. Es tracta d’establir un moment de goig lector on els alumnes i el mestre poden llegir els que més li agrade, en qualsevol format, de qualsevol manera (assentats en coixins, al pati, al passadís, assentat a la taula), d’aquesta manera es dona models positius al voltant del foment lector.

L’alumne pot compartir amb la resta els seus sentiments o el que ha llegit amb la resta.

* APRENENTATGE COOPERATIU

Totes les tutories de Primària estan organitzades amb estructures de treball cooperatiu.

L’ estructura d’ una activitat cooperativa té com a objectiu ajudar l’ alumnat a treballar els uns i les unes amb els altres i les altres, a comptar amb tots/es, a ajudar-se. Aquestes estructures són imprescindibles si volem evitar els mals endèmics que sempre han encoratjat o estat present en el treball en equip: la imposició d’uns companys/es a altres, la consideració de l’altre/a com a inferior o poc capacitat, etc.

*COMUNICAR-NOS (1r cicle)

El projecte “Leeduca” és una estratègia per a estimular la lectura i afrontar les dificultats d’aprenentatge, amb la intencionalitat de no deixar a cap xiquet enrere.

*PROJECTES

A l’area de C. Medi es realitzen projectes que desenvolupen les situacions d’aprenentatge. Aquestos poden ser d’àrea o implicar a diferents disciplines.

*EINES DIGITALS

Aula Informàtica

Cada grup contempla al seu horari d’una sessió d’assistència a l’aula d’informàtica per a treballar aspectes curriculars mitjançant les TIC o desenvolupar la seua competència digital.

Al 3r cicle s’inicia també l’aprenentatge d’eines com: Presentacions, Canva, Genially.

Plataforma Aules (3r cicle)

Cada mestre crea l’espai del seu grup. Aquesta eina s’utilitza com plataforma d’aprenentatge al 3r cicle.

*CEPAFE

El nostre centre té aprovat un Projecte d’Educació per a l’Activitat Física, mitjançant el qual a 3r i 4t de Primària s’establiran sessions que seran impartides per una Federació Esportiva, en col·laboració al nostre professorat.

A 4t, 5é i 6é es participa en la formació de Pilota a l’Escola, que comporta realitzar formació per al professorat, així com xarrades i tallers per al nostre alumnat.

*INNOVAMAT

El nostre projecte matemàtic és més que aplicar fòrmules i memoritzar taules de multiplicar. Per a nosaltres, les matemàtiques són un llenguatge per a interpretar el món que ens envolta.

Mitjançant Innovamat, resoldre problemes estimula la curiositat i la conversa entre iguals, construint el raonament abstracte manipulant.

*TRACTAMENT INTEGRAL DE LES LLENGÜES

El nostre Tractament Integral de les Llengües permet eliminar duplicitats, de manera que els sabers bàsics de Valencià i Castellà es tracten de manera comuna. Mitjançant l’ús d’una terminologia lingüística comuna l’alumnat estableix connexions fàcilment, transferint coneixements des d’una llengua a una altra.

A més es remarquen les semblances i diferències d’amdues llengües.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies