El centre

INFORMACIÓ BÀSICA

El col·legi Públic d’educació Infantil i Primària José García Planells, és un dels huit centres escolars de Manises, ubicat en un edifici de nova construcció, any 2004, que va vindre a substituir el ja existent en molt mal estat.

Està format per sis unitats d’infantil i dotze de primària.

INSTAL·LACIONS

Els orígens i naixement del centre públic d’educació infantil i primària José Garcia Planells es remunten als anys 60. Fou cap a l’any 1964, més exactament el 5 d’agost d’aquest mateix any, quan en un ple de l’Ajuntament de Manises, estant com alcalde Francisco Gimeno Adrián, es va decidir posar el nom de José Garcia Planells a aquest grup escolar, que fins aleshores sols tenia el cartell d’Escola Nacional.

Per la qual cosa, l’any 2014 va fer 50 anys que se li posà aquest nom.

El centre deu el seu nom a José Ramón Garcia Planells “El tio Pepet el Tartanero”, alfarer ceramista de Manises. Aquest home naixqué a Manises, el 21 d’octubre de 1885, i va morir el dia 12 de setembre de 1959. Era de modesta família, la qual s’encarregava de fer el transport de persones a València i tornar en tartana, d’aquesta professió venia el mal nom de “Tartaneros”.

Fou catequista, activitat a la que va estar dedicat durant 60 anys. Va ser el fundador del Centre Catequístic del Patronato. Estigué molt vinculat a l’església catòlica. Sent una persona molt entregada als demés, que dedicà la seua vida a adoctrinar als xiquets en la fe catòlica. Per tota la seua dedicació als demés, i sobre tot als xiquets, l’Ajuntament de Manises, va decidir dedicar el seu nom a aquesta escola.

En l’actualitat, el CEIP José Garcia Planells es un dels vuit centres escolars de Manises. L’escenari o context del centre, ha variat molt al llarg de la seua història, des dels seus orígens fins a ara. Passa d’estar en un edifici vell i amb algunes parts mig en runes i apuntalades, a estar en un edifici de construcció nova i moderna. I el barri també ha canviat molt, passa de ser una zona perifèrica marginal a la qual no volia anar ningú a viure, a ser la zona d’expansió urbanística.

Aquest nou edifici, al qual ens situem ara, va ser inaugurat el 26 d’octubre de 2004.

Al llarg de tots aquest anys el centre ha experimentat molts canvis, tant pel que fa a la seua estructura, arquitectura, organització i direcció, influït per l’entorn i pels canvis educatius que s’han anat produint.

Aula Infantil

Totes les aules d’Infantil consten de 50.52 m2, contant totes elles de bany en l’interior, pissarra digital i racó de la calma.

A més, totes tenen eixida directa al pati d’Infantil.

Ambients d’aprenentatge

La nostra escola té aprovat un Projecte d’Investigació i Innovació Educativa (PIIE) per a desenvolupar la metodologia d’ambients d’aprenentatge. En l’actualitat contem amb tres ambients creats: el Lingüístic (per a afavorir el gust per la lectura i el procés d’ensenyament-aprenentatge de la lectoescriptura), el d’Art (per a desenvolupar la creativitat i les diverses formes d’expressió artística) i el de Llum (per al desenvolupament sensorial, científic i per a treballar conceptes diversos mitjançant materials motivadors com la llum i les ombres).

Pati d’Infantil propi

L’etapa d’Infantil comta amb un espai propi d’esplai amb sombratge i gronxadors.

Aules de Primària

Les aules de Primària consten de 49.34 m2. Totes elles disposen de pissarra digital i racó de la calma.

Sala de Música

El Ceip José García Planells consta d’una Aula de Música de 76.46 m2, que disposa de nombrosos instruments de làmines, teclat, bateria i instruments de xicoteta percussió. També té pissarra digital.

Sala Informàtica

El Ceip José García Planells disposa d’una Aula d’Informàtica de 79.05 m2 amb 25 ordinadors d’ús de l’alumnat i pissarra digital.

Biblioteca

El Ceip José García Planells disposa d’una Biblioteca de 76.46 m2 motivadora i adequada a les etapes de la nostra escola.

Menjador Escolar

El Ceip José García Planells disposa de servei de menjador escolar amb cuina pròpia.

Pati de Primària

El pati de Primària consta d’un espai molt extens amb pistes esportives, rocòdrom i espai musical interactiu.

Aula a l’aire lliure

El Ceip José García Planells disposa d’un espai a l’aire lliure per a fer classe i activitats lúdiques.

Trinquet

El Ceip José García Planells disposa de Trinquet per a jugar a Pilota Valenciana i Raspall.

Hort Escolar

El Ceip José García Planells disposa d’un Hort Escolar com espai d’aprenentatge medi ambiental.

Gimnàs

El Ceip José García Planells té un extens gimnàs amb vestuaris per a l’ús del nostre alumnat.