— PIIE: Un espai per a sentir —
2024/2025
PIIE Un espai per a sentir © 2025 by CEIP Jaume I is licensed under Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.
Breu resum del projecte
Aquest projecte té com a finalitat la creació d’una aula multisensorial per tal d’oferir una major atenció a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, mitjançant l’estimulació i integració sensorial, afavorint el desenvolupament de les funcions executives. A més a més, es realitzaran propostes de treball amb l’alumnat d’Educació Infantil i de primer cicle d’Educació Primària principalment, encara que la resta de cursos també podrà assistir a l’aula i aprofitar-se dels beneficis que comporta la proposta.
Calendari de les activitats a realitzar
| Temporalització | Nom | Tipus d’activitat | Descripció |
| Curs 2024/2025 2n trimestre | Planifiquem i coordinem | Organització | Reunió inicial per planificar, coordinar i dissenyar les propostes d’aquest trimestre, seleccionant els materials necessaris per a portar-les a terme. |
| Plou i neva | Desenvolupament | Realitzarem diferents propostes sensorials relacionades amb l’hivern, les seues textures i els seus colors. | |
| Gaudint del cub sensorial | Desenvolupament | Presentarem activitats i propostes de forma diferent amb aquest recurs innovador, afavorint una jornada lúdica i divertida. | |
| Abelletes zzzzz | Desenvolupament | Prepararem racons amb aquesta temàtica on l’alumnat farà propostes de transvasaments, minimons, motricitat fina, entre altres. | |
| Donem a conéixer el nostre projecte | Difusió | El projecte es difondrà per tal d’informar a la Comunitat Educativa i a l’entorn pròxim dels avanços aconseguits en el transcurs del temps mitjançant la pàgina web del centre i de l’AMPA, així com, mitjançant les xarxes socials de les quals disposem: Facebook i Instagram. | |
| Avaluació | Avaluació | Realitzarem una avaluació inicial per analitzar el punt de partida i una altra per a valorar el grau de consecució de les accions planificades i objectius del projecte mitjançant l’observació directa i l’ompliment d’una taula amb ítems de valoració per part del Claustre de Mestres. | |
| Curs 2024/2025 3r trimestre | Planifiquem i coordinem | Organització | Reunió per planificar, coordinar i dissenyar les propostes d’aquest trimestre, seleccionant els materials necessaris per a portar-les a terme. A més a més, establir millores després d’analitzar els resultats del trimestre anterior i adequar-les a les noves propostes. |
| Un dia de Pasqua | Desenvolupament | Prepararem propostes amb aquesta temàtica pasquera on l’alumnat durà a terme activitats de transvasaments, minimons, motricitat fina, amb la taula i el cub sensorial… | |
| Vacances a la mar | Desenvolupament | Prepararem propostes amb aquesta temàtica on l’alumnat realitzarà activitats de transvasaments, minimons, taula de llum, elements luminescents, motricitat fina, etc. | |
| Donem a conéixer el nostre projecte | Difusió | El projecte es difondrà per tal d’informar a la Comunitat Educativa i a l’entorn pròxim dels avanços aconseguits en el transcurs del temps mitjançant la pàgina web del centre i de l’AMPA, així com, mitjançant les xarxes socials de les quals disposem: Facebook i Instagram. | |
| Avaluació | Avaluació | Realitzarem una avaluació per a valorar el grau de consecució de les accions planificades i objectius del projecte mitjançant l’observació directa i l’ompliment d’una taula amb ítems de valoració per part del Claustre de Mestres. |
Documentació gràfica

Arribada dels primers recursos
Estem amb molta emoció perquè comencen a arribar els primers recursos per a la creació de la nostra aula sensorial.
Aquest curs la Conselleria d’Educació ens va aprovar el projecte d’innovació educativa que va presentar l’equip d’inclusió del centre per tal de crear aquest tipus d’espai al mateix. Amb la creació d’aquesta aula pretenem apropar l’alumnat a l’experimentació sensorial i a l’aprenentatge vivencial.

Seguim creant l'aula sensorial
Quasi quasi tenim la nostra aula sensorial llista per a ser gaudida. Durant aquests dies hem continuat rebent els materials que hem anat seleccionant I com podeu observar… ho passarem molt bé!
El nostre objectiu: que el nostre alumnat siga feliç i gaudisca aprenent. Creieu que ho aconseguirem?

Acomiadem l'hivern
Hem portat a terme la primera proposta del nostre projecte d’innovació. La nostra aula sensorial comença a tindre vida i… què bé que ho han passat!
L’Equip de Suport a la Inclusió ha fet gaudir al seu alumnat amb activitats diverses on han explorat minimons, han gaudit d’activitats creatives, han hagut d’explorar textures, colors, fer transvasaments…
Tot un conjunt d’activitats pensades i creades amb una única finalitat: gaudir i aprendre a través del desenvolupament sensorial.
Així és com s’han trobat l’aula. Què us pareix? Vosaltres podríeu estar quiets i quietes?
Altre dia us mostrarem com han gaudit i com han jugat amb les propostes. Ha sigut tot un èxit!

Gaudint a l'aula sensorial
Compartim amb vosaltres un poquet de la màgia que vam viure en la nostra primera sessió a l’aula sensorial.
Gaudir, experimentar, crear i jugar de forma lliure.

Les abelles
Una nova proposta va aterrar volant a la nostra aula sensorial. Les nostres amigues les abelles van vindre a fer-nos passar un dia magnífic i per a això van portar un ventall de propostes sensorials d’allò més divertides.
L’equip d’inclusió va posar de nou en marxa aquesta iniciativa que està resultant molt atraient i motivadora per al seu alumnat. Com la vegada anterior, us mostrarem com de bé ho van passar manipulant, jugant i aprenent.

Pasqua
En tornar de Pasqua gaudirem d’una nova proposta a la nostra aula sensorial, en aquest cas vam acomiadar les vacances i que millor forma de fer-ho que mitjançant l’experimentació.
Presentarem diferents activitats on el treball dels sentits sempre és l’eix central d’aquestes. Aquestes sessions estan sent increïbles i estan permetent al nostre alumnat aprendre i descobrir d’una forma molt motivadora.
Quins moments tan bonics vam viure!

Llum negra
Acomiadem el curs amb una nova proposta a l’aula sensorial. En aquesta ocasió el gaudi va ser màxim. La llum negra va permetre que el nostre alumnat experimentara més que mai amb els seus sentits. Qui no s’ho passaria bé en un lloc com aquest?

