JOB SHADOWING – EXPERIÈNCIA ERASMUS+ A BAMBERG
Del 20 al 24 d’octubre de 2025, un grup d’inspectors educatius de la Comunitat Valenciana va participar en una estada formativa a Bamberg, centrada en l’aprenentatge del sistema educatiu alemany i l’observació de bones pràctiques en diferents nivells educatius.
La institució d’acolliment va ser l’E.T.A. Hoffmann-Gymnasium de Bamberg, un “gymnasium” (institut d’ensenyança secundària) amb perfil musisch ,és a dir, orientat a la música, a l’art i al teatre que destaca per oferir al seu alumnat un major pes d’assignatures artístiques i musicals.


Es van reunir amb el School Board de Bamberg, on van poder intercanviar experiències sobre lideratge i orientació educativa. A més, van visitar escoles de primària i secundària, van assistir a classes i van analitzar el desenrotllament docent i la promoció de la inclusió educativa. També es van abordar estratègies per a la prevenció de l’abandó escolar.
En la Heidelsteigschule Grund und Mittelschule van conéixer el model de Kultur Schule, que impulsa l’aprenentatge artístic i cultural, així com el seu programa de suport a l’alumnat amb migració lingüística. També van aprofundir en el procés d’avaluació externa del sistema bavarés per als Gymnasien, abordat en una sessió específica sobre l’educació secundària superior.

Una altra de les observacions realitzades va ser a centres de Formació Professional (VET), on van conéixer l’organització de les pràctiques en empreses i els models de col·laboració entre centres educatius i empreses. A més, van visitar el Theresianum, un centre orientat a oferir segones oportunitats formatives a jóvens i adults que reprenen els seus estudis, destacant pel seu enfocament inclusiu i de suport personalitzat.


