* PAU i Universitat

SEU REALITZACIÓ DE LES PROVES: CAMPUS XÀTIVA UCV (CAMÍ DE LA FABRICA DE PAPER, S/N – XATIVA)

Tant els estudiants de Batxillerat com els dels Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) accedeixen a la Universitat pel grup general de preinscripció, sense reserva específica de places, és dir que es pot accedir des de qualsevol Cicle a qualsevol Grau Universitari.

(No hi ha cap relació entre el tipus de cicle i el grau universitari que condicione la prioritat d’accés).

ACCÉS DIRECTE (amb Nota mitjana del títol FPGS)

Les persones amb un títol de Tècnic Superior de Formació Professional i equivalents poden sol·licitar l’accés a la universitat directament amb la nota mitjana del seu títol (entre 5 i 10 punts). Aquesta titulació els permet matricular-se directament en estudis universitaris sense límit d’admissió. Per als estudis amb límits d’admissió, els estudiants han de realitzar la preinscripció universitària.

Per altra banda però, poden fer una prova específica per a millorar la seua nota d’admissió. (és recomanable que els alumnes de CFGS facen aquesta prova voluntària).

MILLORA DE LA NOTA D’ADMISSIÓ (Fase específica de les PAU)

Aquelles persones que vulguen millorar la seua nota mitjana poden examinar-se d’una sèrie de matèries (un mínim d’1 i un màxim de 4). Per al càlcul de la nota solament es tindran en compte els dos exercicis que proporcionen millor nota d’admissió.

Els exàmens coincidiran en contingut i en la data de realització, amb els de la fase específica de la Prova d’accés a la Universitat (PAU) per a batxillerat i tindran validesa per als dos cursos següents a la seua realització.

Per poder realitzar els exàmens caldrà aportar una certificació acadèmica oficial:

• En el cas de Títol de Tècnic Superior de Formació Professional: superació de tots els mòduls del cicle formatiu a excepció de la formació en centres de treball.

Aquesta serà una certificació provisional perquè per poder fer efectiva l’admissió als estudis de grau s’haurà d’acreditar el títol corresponent.

PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT (P.A.U.)

En esta pàgina podran trobar informació relativa a la prova d’accés a la universitat

Calendari

Podeu descarregar un quadre resum

CONVOCATÒRIA ORDINÀRIA

MATRICULA dels estudiants a les PAU: del 20 al 27 de maig (a les 14:00h)

REALITZACIÓ DELS EXÀMENS de les PAU pels alumnes:  4,5 i 6 de juny

ENTREGA DE NOTES: 14 de juny a partir de les 13h

REVISIONS: 17, 18 i 19 de juny

PETICIÓ PER VEURE ELS EXÀMENS: 25 i 26 de juny

VISUALITZACIÓ DELS EXÀMENS: 28 de juny

CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA

MATRICULA dels estudiants a les PAU: del 17 al 21 de juny (a les 14:00h)

REALITZACIÓ DELS EXÀMENS de les PAU pels alumnes:  2, 3 i 4 de juliol.

ENTREGA DE NOTES: 9 de juliol a partir de les 17h

REVISIONS: 10, 11 i 12 de juliol

PETICIÓ PER VEURE ELS EXÀMENS: 17 i 18 de juliol

VISUALITZACIÓ DELS EXÀMENS: 22 de juliol

———————————————————————————————————————————————————

INSCRIPCIÓ

Els/les estudiants hauran de realitzar la inscripció en la fase específica de la prova en el centre de la Comunitat Valenciana on hagen cursat els estudis. Els alumnes que a l’any acadèmic en curs encara no han finalitzat la totalitat dels seus estudis (a falta de les FCT), podran inscriure’s per a la realització de la fase específica de la prova del dit any.

Per formalitzar la inscripció a les proves cal presentar la següent documentació:

• Sol·licitud d’inscripció (a realitzar a la secretaria de l’Institut).
  • Document identificatiu (DNI, NIE o similar) (original i còpia).
  • Justificant de pagament de les taxes corresponents i document acreditatiu de dret a bonificació, si escau.

Ingrés de Taxes

-Import:  78,20€*

*Taxes d’inscripció per a les proves 2024 ( sense Bonificació per de Familia Nombrosa (General o Especial) i/o per discapacitat acreditada igual o superior al 33% i /o altres circumstàncies)

– ENTITAT: CAIXABANK

– CODI IBAN: ES89 2100 7084 5813 0012 6559

– BENEFICIARI: UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

-CONCEPTE/DESCRIPCIÓ: “Taxes PAU” + <nom i cognoms de l’alumne/a>

Cal realitzar l’ingrés de l’import de les taxes al compte i lliurar el justificant del pagament al centre, * junt amb el document del dret a bonificació, si escau.

>> Si per error es realitza un ingrés per un import superior al que correspon, o no s’ha indicat el nom de l’alumne/a: NO FER UN NOU INGRÉS, és suficient amb sol·licitar-nos el reintegrament de l’ingressat de més, o amb escriure el nom de l’alumne/a en el justificant. I en el cas d’haver ingressat de menys, ingressar només la part que falte fins a completar l’import que corresponga.

INSTRUCCIONS

REALITZACIÓ DELS EXÀMENS

Calendari Proves 2024   (Actualitzat 16/02/2024)

Horari Proves 2024   (Actualitzat 16/02/2024)

Com van a ser les proves? (Guia PAU 2024)

Preguntes freqüents

MOLT IMPORTANT:

L’alumnat ha de concórrer a les Proves aportant D.N.I., N.I.E. o Passaport, i preferiblement amb 45 minuts d’antelació al primer examen i amb 15 minuts a la resta.

Nº de Tribunal i LLoc

L’ALUMNAT QUE NOMÉS ES PRESENTE A LA FASE VOLUNTÀRIA HAURÀ DE PRESENTAR-SE AL SEU TRIBUNAL A LES 12:00H DEL PRIMER DIA DE LES PAU,

PREINSCRIPCIÓ UNIVERSITÀRIA

En esta pàgina podreu trobar informació relativa a la preinscripció a la universitat (Actualitzat 07/06/2024)