Admisión

cabecera_ADMISIÓN

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, en el títol II estableix el marc en el qual les Administracions educatives han de regular l’admissió de l’alumnat en els centres docents públics i privats concertats, de manera que es garantisca el dret a l’educació, l’accés en condicions d’igualtat i la llibertat d’elecció de centre, atenent una escolarització equilibrada entre tots els centres sostinguts amb fons públics de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
 
D’acord amb això, la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport ha elaborat normativa pròpia per tal de regular l’admissió de l’alumnat als centres públics i privats concertats en els ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, batxillerat, Formació Professional, tant Bàsica, com de Grau Mitjà i Superior, així com Programes Formatius de Qualificació Bàsica.
 
Tota aquesta normativa, així com la Resolució de cada Director Territorial on s’estableix el Calendari i el Procediment per a l’admissió de l’alumnat per al pròxim curs escolar 2017-2018, podrà ser consultada i descarregada en la següent pàgina web a mesura que vaja establint-se. 
 
 
A més es pot obtindre els models oficials d’instància i accedir al assistents d’admissió telemàtica.

ADMISón ESTUDIoS

 ADMISSIÓ BATXILLERAT    (CURS 2022/23)

NOVETATS DEGUT A LA SITUACIÓ EXCEPCIONAL COVID-19     

 – INSCRIPCIÓ I PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ TELEMÀTICAMENT. 

 – EL PROCEDIMENT AQUEST ANY TINDRÀ UNES PARTICULARITATS QUE ES DETALLEN MÉS BAIX.

 
Els alumnes que desitgen sol·licitar plaça han de realitzar la sol·licitud electrònicament per al centre corresponent
 
del 26 de maig al 3 de juny de 2022.
 
-Han de presentar UNA ÚNICA sol·licitud el pare, mare o el/la tutor/a legal de l’alumne/a llevat que aquest/a siga major d’edat.
-Per a poder realitzar la sol·licitud és necessari obtindre la «CLAU D’ADMISSIÓ», amb la verificació prèvia de la identitat de la persona sol· licitant.
 
COM ÉS LA CLAU D’ADMISSIÓ?
La clau d’admissió està composta d’un identificador personal i una contrasenya. Aquesta «clau d’admissió» serà única per a cada sol· licitud d’admissió.
COM PUC TINDRE LA CLAU D’ADMISSIÓ?
– La «clau d’admissió» es pot obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d’identitat:
a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
– Número de DNI
– Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)
– Data de naixement
– Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior.
b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
– NIE – Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)
– Data de naixement
– Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior
c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
– NIE
– Número del certificat precedit per la lletra C
– Data de naixement
– Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior
d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat previst en l’article 5.6 del Decret llei 2/2020, de 3 d’abril.
e) Les persones sol·licitants que únicament disposen de passaport com a document d’identificació:
hauran d’acudir al centre en el que sol· licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris, sempre que les condicions sanitàries ho permeten.
f) Les persones sol·licitants que manquen de possibilitat d’accés a mitjans electrònics:
 hauran d’acudir al centre en el que sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris, sempre que les condicions sanitàries ho permeten.
4. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d’atenció als usuaris. En aquests punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una «clau d’admissió» que permetrà, als col· lectius citats en l’apartat e) i f) anteriors, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de sol·licitants.
 

RECORDEU QUE LA SOL·LICITUD ES FA VIA ELECTRÒNICA mitjançant l’Assistent d’Admissió

 

Podeu accedir a lAssistent d’Admissió Telemàtica (BAT) prement ací (NO DISPONIBLE)

 

(Estarà disponible quan s’inicie el corresponent període de sol·licitud d’admissió)

PARTICULARITATS DEL PROCEDIMENT

 

-S’emplenarà una DECLARACIÓ RESPONSABLE que les circumstàncies al·legades s’ajusten a la realitat  substituint així l’aortació de documentació acreditativa en el moment de formular la sol·licitud.

 

-No cal presentar el requisit acadèmic (Certificat de promoció) si l’admissió és entre centres de la Comunitat sostinguts amb fons públics.  

 

-Si que ho hauran de presentar  fins al 4 de juliol de 2022 els segúents casos: (pendent de confirmar)

 

– Alumnat no matriculat durant el curs 2021-2022 en centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

– Alumnat que sol·licita plaça per a segon de Batxillerat.

– Alumnat que sol·licita plaça per a primer de Batxillerat i que durant el curs 2021-2022 no ha finalitzat un cicle de Formació Professional de grau mitjà o no ha estat matriculat en quart de l’ESO.

 

Publicació dels Llistats

 

Llistes provisionals 12 de juliol de 2022
 
Llistes definitives 22 de juliol de 2022
 
Els participants que emplenen la seua sol·licitud telemàticament, rebran en l’adreça de correu electrònic que faciliten la informació relativa al resultat del procés d’admissió.
 
 
 Calendari (.pdf)   ací
 
 ———————————————————————————————————————————————– 

Normativa 

 

Pots obtindre tota la informació de l’ Admissió a BAT a accés pàgina 

ADMISón ESTUDIoS

 
ESTEM ACTUALITZANT LA INFORMACIÓ – DISCULPEU LES MOLÈSTIES
 
ADMISSIÓ FORMACIÓ PROFESSIONAL    
 

NOVETATS DEGUT A LA SITUACIÓ EXCEPCIONAL COVID-19     

 

 – INSCRIPCIÓ I PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ TELEMÀTICAMENT.

    

Cada alumne/a presentarà una única sol·licitud (realitzada telemàticament).

NO s’ha de presentar impresa ni cal la presentació de la documentació acreditativa (requisit acadèmic) en el centre en que sol·licita plaça en primera opció, a EXCEPCIÓ dels supòssits següents:QUADRE RESUM

 

ALS SEGÜENTS ENLLAÇOS PODEU TROBAR TOT EL QUE HAVEU DE FER, PRIMER CAL TRAURE LA «CLAU D’ADMISSIÓ» I POSTERIORMENT ENTRAR AL «PROCÉS D’ADMISSIÓ».

 

TENS INFORMACIÓ MÉS DETALLADA I INSTRUCCIONS DE COM REALITZAR-HO ACÍ

 

 

Podeu accedir a lAssistent d’Admissió Telemàtica (FP BÀSICA) prement ací

 

  

(Estarà disponible quan s’inicie el corresponent període de sol·licitud d’admissió.)

  

Orientacions admissió FPB curs 2022-2023 (PENDENT D’ACTUALITZACIÓ)

 

 (FP BÀSICA)-2022

PROCÉS ORDINARI

PROCÉS EXTRAORDINARI

(SUPRIMIT)

 

· Presentació de sol·licituds d’admissió:

 

Del 19 al 29 de maig

· Informe de Proposta de l’equip educatiu:

Els centres expediran el consell orientador fins al 29 de juny

 

 · Presentació de l’Informe de la Proposta E/E:

Fins al 30 de juny

· Publicació de les llistes provisionals:

6 de juliol

· Presentació de reclamacions davant la direcció dels centres:

Del 6 fins al 8 de juliol

· Publicació de les llistes definitives: 14 de juliol

· Matrícula:

Del 15 al 21 de juliol

(preguntar en el centre)

· Matrícula per a cobrir les places vacants per renúncia o excedents:

 

Fase 1: Del 27 de juliol al 7 de setembre

(sols per a participants del procés d’admissió)

Resta: Del 9 setembre al 8 d’octubre

(qualsevol amb requisit d’accés)

(preguntar al centre)

 

 Calendari (.pdf)   ací 

Extracte dels Criteris de Prioritat per a l’admissió del curs 20-21:

———————————————————————————————————————————————– 

Normativa 

 

Pots obtindre tota la informació de l’ Admissió a FP a accés pàgina 

ADMISón ESTUDIoS

 
ESTEM ACTUALITZANT LA INFORMACIÓ – DISCULPEU LES MOLÈSTIES
 

ADMISSIÓ FORMACIÓ PROFESSIONAL     
 
NOVETATS DEGUT A LA SITUACIÓ EXCEPCIONAL COVID-19     
 
 – INSCRIPCIÓ TELEMÀTICA. INSTRUCCIONS
 – NECESSITAT D’APORTAR PRESENCIALMENT EL REQUISIT ACADÈMIC: QUADRE RESUM
 

 

 L’accés a la Formació Professional pot realitzar-se de dos formes clarament diferenciades:

 

– Una, l’accés directe, si es tenen els requisits acadèmics necessaris. (Consulta Criteris d’admissió)

– Una altra, l’accés a través d’una prova, si no es reunixen els requisits acadèmics * .

 

* Per a l’alumnat que no reuneix els requisits acadèmics d’accés directe, la legislació vigent establix la possibilitat d’accedir a la Formació Professional sempre que, a través d’una prova regulada per les Administracions Educatives, l’aspirant demostre tindre la preparació suficient per a cursar amb aprofitament estes ensenyances. (Consulta Informació Proves d’Accés)
 

 

Cada alumne/a presentarà una única sol·licitud (realitzada telemàticament).

NO s’ha de presentar impresa ni cal la presentació de la documentació acreditativa (requisit acadèmic) en el centre en que sol·licita plaça en primera opció, a EXCEPCIÓ dels supòssits següents:QUADRE RESUM

ALS SEGÜENTS ENLLAÇOS PODEU TROBAR TOT EL QUE HAVEU DE FER, PRIMER CAL TRAURE LA «CLAU D’ADMISSIÓ» I POSTERIORMENT ENTRAR AL «PROCÉS D’ADMISSIÓ».

 

TENS INFORMACIÓ MÉS DETALLADA I INSTRUCCIONS DE COM REALITZAR-HO ACÍ

 

 

Podeu accedir a lAssistent d’Admissió Telemàtica (FP GRAU MITJÀ) prement ací

 

Podeu accedir a lAssistent d’Admissió Telemàtica (FP GRAU SUPERIOR) prement ací

 

(Estaràn disponibles quan s’inicien el corresponent període de sol·licitud d’admissió)

 

L’administració educativa habilitarà punts d’atenció a l’usuari per a aquelles persones que no disposende mitjans electrònics.

 

 Orientacions admissió GM i GS curs 2021-2022  NO ACTUALITZAT

 

– Instruccions admissió GM i GS curs 2021-2022 – NO ACTUALITZAT

 

 

  (FP CICLES)-2022

ÚNIC PROCÉS D’ADMISSIÓ

· Presentació de sol·licituds d’admissió:

Del 19 al 29 de maig

· Presentació del requisit acadèmic:

 Fins al 4 de juliol (fins 14:00h.) 

· Publicació de les llistes provisionals:

11 de juliol

· Presentació de reclamacions davant la direcció dels centres:

Del 11 al 13 de juliol

· Publicació de les llistes definitives:

21 de juliol

· Matrícula:

Del 22 al 29 de juliol

(preguntar en el centre)

– Matricula per a cobrir les places vacants per renúncia o excedents:

 

Fase 1: Del 6 al 15 de setembre

(sols per a participants del procés d’admissió)

Resta: Del 16 setembre al 8 d’octubre

(qualsevol amb requisit d’accés)

(preguntar al centre)

 

ATENCIÓ: L’ÚLTIM DIA PER A MATRICULAR ALUMNES SERÀ EL 8 d’octubre    

 

 Calendari (.pdf)   ací
 
 
 Criteris d’Admissió -RESUM (.pdf)   ací

Extracte dels Criteris de Prioritat per a l’admissió del curs 20-21:

 
 

———————————————————————————————————————————————– 

Normativa 

 

ADMISón ESTUDIoS

 ADMISSIÓ EDUCACIÓ SECUNDARIA OBLIGATÒRIA (E.S.O.)    (CURS 2022/23)

NOVETATS DEGUT A LA SITUACIÓ EXCEPCIONAL COVID-19     

 – INSCRIPCIÓ I PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ TELEMÀTICAMENT. 

 – EL PROCEDIMENT AQUEST ANY TINDRÀ UNES PARTICULARITATS QUE ES DETALLEN MÉS BAIX.

Els alumnes adscrits de centres d’Educació Primaria a centres d’Educació Secundaria Obligatòria no necessiten confirmar la plaça, eliminant-se així tràmits en el procediment d’admissió.
 
Publicació de Vacants: El 25/05/2022 (INICIAL) 5/07/2022 (PROVISIONALS) 18/07/2022 (DEFINITIVES)
. Es poden consultar a la pàgina web de Conselleria
 
Els alumnes que desitgen sol·licitar plaça en un centre distint al que estan adscrits han de realitzar la sol·licitud electrònicament per al centre corresponent 
 
del 26 de maig al 3 de juny de 2022.
 
Les persones interssades podran consultar la normativa i accedir a les diferents fasess del procediment d’admissíó a través de www.telematricula.es, des d’aquesta adreça també es podrà accedir a la «Secretaria Digital».
 
-Han de presentar UNA ÚNICA sol·licitud el pare, mare o el/la tutor/a legal de l’alumne/a.
-Per a poder realitzar la sol·licitud és necessari obtindre la «CLAU D’ADMISSIÓ», amb la verificació prèvia de la identitat de la persona sol· licitant.
 
COM ÉS LA CLAU D’ADMISSIÓ?
La clau d’admissió està composta d’un identificador personal i una contrasenya. Aquesta «clau d’admissió» serà única per a totes les sol· licituds d’admissió presentades per la persona interessada..
COM PUC TINDRE LA CLAU D’ADMISSIÓ?
– La «clau d’admissió» es pot obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d’identitat:
a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
– Número de DNI
– Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)
– Data de naixement
– Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior.
b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
– NIE
– Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)
– Data de naixement
– Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior
c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s’obtindrà mitjançant la següent combinació:
– NIE
– Número del certificat precedit per la lletra C
– Data de naixement
– Marcar la casella que indica la seua no oposició a la comprovació davant el Ministeri de l’Interior
d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat d’entre els següents:
-Certificat ACCV
-Cl@ve
-eDNI
 
e) Les persones sol·licitants estrengeres que únicament disposen de passaport o altre diferent dels anteriors com a document d’identificació:
hauran d’acudir al centre en el que sol· licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris,.
f) Les persones sol·licitants que manquen de possibilitat d’accés a mitjans electrònics:
 hauran d’acudir al centre en el que sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris, sempre que les condicions sanitàries ho permeten.
4. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d’atenció als usuaris. En aquests punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una «clau d’admissió» que permetrà, als col· lectius citats en l’apartat e) i f) anteriors, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de sol·licitants.
 

RECORDEU QUE LA SOL·LICITUD ES FA VIA ELECTRÒNICA mitjançant l’Assistent d’Admissió

 

Podeu accedir a lAssistent d’Admissió Telemàtica (ESO) prement ací

 

(Estarà disponible quan s’inicie el corresponent període de sol·licitud d’admissió)

PARTICULARITATS DEL PROCEDIMENT 

 

-Es presentarà DECLARACIÓ RESPONSABLE que les circumstàncies al·legades s’ajusten a la realitat  substituint així l’aportació de documentació acreditativa en el moment de formular la sol·licitud.

 

-No cal presentar el requisit acadèmic (Certificat de promoció) si l’admissió és entre centres de la Comunitat sostinguts amb fons públics.  

 

-Si que ho hauran de presentar   fins al 21 de juny de 2022 els segúents casos:

– Alumnat no matriculat durant el curs 2021-2022 en centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

– Alumnat que sol·licita plaça per a segon de Batxillerat.

– Alumnat que sol·licita plaça per a primer de Batxillerat i que durant el curs 2021-2022 no ha finalitzat un cicle de Formació Professional de grau mitjà o no ha estat matriculat en quart de l’ESO.

 

Publicació dels Llistats

 

Llistes provisionals 5 de juliol de 2022
 
Llistes definitives 18 de juliol de 2022
 
Els participants que emplenen la seua sol·licitud telemàticament, rebran en l’adreça de correu electrònic que faciliten la informació relativa al resultat del procés d’admissió.
 
 
 Calendari (.pdf)   ací
 
ACCÉS A MATRÍCULA   prement ací 
 ———————————————————————————————————————————————– 

Normativa 

 

Pots obtindre tota la informació de l’ Admissió a ESO a accés pàgina