TRÀMIT_CONVALIDACIÓ CICLES

– CONVALIDACIÓ D’ESTUDIS EN CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL

L’alumnat que cursa un cicle formatiu i que acredite degudament els requisits pot beneficiar-se de convalidacions, seguint allò que s’ha indicat en les ordres de més avall. (veure apartat de Normativa)

Podrà determinar-se la CONVALIDACIÓ de:

-Estudis el reconeixement dels quals correspon als directors dels centres:

(Per coneixer les matèries a convalidar podeu consultar els documents normatius.)

+ mòduls altres cicles LOGSE amb mòduls (TECAF I TAFAD) LOGSE (Anexo I de la Orden de convalidaciones de 2014 y de la Orden de 2001)

+ mòduls altres cicles LOE amb mòduls (TECAF I TAFAD) LOGSE (Orden ECD 1055/2017)

+ mòduls altres cicles LOGSE amb mòduls (TGUIMN I TSEAS) LOE (Anexo III de la Orden de convalidaciones de 2014).

+ mòduls altres cicles LOE amb mòduls (TGUIMN I TSEAS) LOE (Anexo II de la Orden de convalidaciones de 2014).

+ unitats de competències dle CNC amb mòduls (TSEAS) LOE (Anexo V A) dels RRDD dels Títols).

-Estudis el reconeixement dels quals correspon al Ministeri d’Educació:

+ móduls estudis universitaris amb mòduls (TECAF I TAFAD) LOGSE  o   (TGUIMN I TSEAS) LOE

+ móduls FP 1er i 2on grau amb mòduls (TECAF I TAFAD) LOGSE   o   (TGUIMN TSEAS) LOE

————————————————————————————————————————————————————————————————–

NOTA IMPORTANT:

• Els mòduls professionals que han sigut previament convalidats no podrán ser causa d’una nova convalidació amb altres mòduls professionales.

• Els mòduls professionals convalidats se qualifiquen amb un 5, a efectes d’obtenció de la nota mitjana a excepció dels que tinguen el mateix codi. PENDENT DE REVISIÓ NOVA NORMATIVA Real Decreto 1085/2020 Conavlidaciones FP

————————————————————————————————————————————————————————————————-

CONVALIDACIÓ MÒDUL  FOL

• La superació del mòdul profesional de Formació i Orientació Laboral (FOL) de qualsevol cicle formatiu de grau mitjà o superior LOE, permetrá la convalidació del mòdul de FOL en qualsevol altre cicle formatiu de grau mitjà o superior LOE, és a dir al nostre centre es pot convalidar al Cicle Mitjà TGUIMN i al Cicle Superior TSEAS.
  • El mòdul de Formació i Orientació Laboral (FOL) dels cicles formatius de plans d’estudis LOGSE, una vegada superat, servirà per a convalidar, previa matricula de l’alumne, qualsevol mòdul professional de FOL en els actuals cicles formatius LOE, sempre que se tinga la certificació de prevenció de riscos laborals de nivell bàsic. És a dir al nostre centre es pot convalidar al Cicle Mitjà TGUIMN i al Cicle Superior TSEAS si vens del TECAF (o altre cicle LOGSE).

Com es sol·licita:

Després de formalitzar la matrícula de la matèria durant el primer mes (SETEMBRE) o fora del període de matrícula, sempre abans del 15 d’octubre.

Presentant en la SECRETARIA DEL CENTRE docent la documentació següent:

• Sol·licitud dirigida al titular o a la titular de la direcció del centre docent, degudament omplida segons el model oficial.

Model de Sol·licitud (Annex XIV Móduls a LOGSE – TECAF (extinguit))

Model de Sol·licitud (Annex XV Móduls a LOE – TGUIMN I TSEAS)

Model de Sol·licitud (Annex XVII Móduls reconeixement MEC)

Model de Sol·licitud (Annex XVII Móduls reconeixement Conselleria d’Educació )

• Acreditació: Certificats acadèmics i/o document acreditatiu de la condició (certificat nivel bàsic PRL segons RD 39/1997)

Correspon a la direcció del centre reconeixer les convalidacions establides de la seua competència i la resolució (concessió o denegació) es notificarà abans que finalitze el mes d’octubre.

——————————————————————————————————————————————-

Normativa

• Orde 86/2013, de 20 de setembre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen determinats aspectes de l’ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu a la Comunitat Valenciana.
  • Orde 79/2010, de 27 d’agost per la qual es regula l’avaluació de l’alumnat dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
  • Resolució de 15 de maig de 2018, de la directora general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual es delega en la direcció del centre educatiu públic la modificació del procediment de convalidació del mòdul professional d’Anglés tècnic / Horari reservat per a la docència en anglés, dels Cicles Formatius de grau mitjà i superior de Formació Professional a la Comunitat Valenciana.
  • Orden ECD/2159/2014, de 7 de noviembre, por la que se establecen convalidaciones entre módulos profesionales de formación profesional del Sistema Educativo Español.
  • Real Decreto 1085/2020, de 9 de diciembre, por el que se establecen convalidaciones de módulos profesionales de los títulos de Formación Profesional del sistema educativo español y las medidas para su aplicación, y se modifica el Real Decreto 1147/2011, de 29 de julio, por el que se establece la ordenación general de la formación profesional del sistema educativo.

Pots obtindre tota la informació de Convalidacions a accés pàgina

Pots obtindre tota la informació de Convalidacions a accés pàgina (Ministeri d’Educació)