MENS SANA IN CORPORE SANO

Mens sana in corpore sano – Daniel Riobóo Buezo

Durant el present curs s’ha dut a terme en l’Institut la campanya MENS SANA IN CORPORE SANO.

El desenvolupament de la mateixa ens ha permés abordar multitud de temes que tenen a veure amb el desenvolupament afectiu/emocional dels joves: autoestima, educació afectiu-sexual, prevenció del suïcidi, ús responsable de les tecnologies, alimentació, musicoteràpia, introducció al ioga, taller d’ansietat davant els exàmens, etc.

Una de les activitats que ha tingut més impacte en la vida del centre ha sigut la realitzada per l’alumnat del grup PR4. Aquest grup d’alumnes/as va voler sensibilitzar a la resta dels seus companys/as, així com a la ciutadania en general sobre la salut mental, realitzant un vídeo en col·laboració amb Farmamundi i Trencafilms en el marc del projecte de Somos Rural. D’aquesta manera, l’alumnat no sols va aportar la idea, sinó que ells/as mateixos/as van triar les diferents problemàtiques a abordar, van buscar dades actualitzades, van escriure un guió i fins i tot van actuar!

El vídeo es va presentar en la xarrada dirigida a les famílies sobre salut mental a càrrec de Miguel Ángel Sánchez Quiñones, metge i doctor en psicologia, qui va compartir la seua experiència entre els assistents de manera desinteressada.

L’IES Ricardo Marín Ibáñez agraix l’ajuda proporcionada per l’Ajuntament de Cheste i l’AMPA en el desenvolupament de la campanya. Sense la seua col·laboració, no hauria sigut possible. MOLTÍSSIMES GRÀCIES!

A continuació vos dixem el material dissenyat per l’alumnat de PR4 en col·laboració amb FARMAMUNDI I TRENCAFILMS. Esperem que vos agrade.