Explorant el Món Clàssic: Una Excursió Educativa a Domus Baebia

Divendres passat 17 d’octubre, l’alumnat de primer d’FP Bàsica va visitar DOMUS BAEBIA, a Sagunt, en una activitat organitzada pel departament de valencià.

Domus Baebia és una aula didàctica de cultura clàssica orientada al sector educatiu, (des de primària a universitat) que ofereix la realització de tallers sobre activitats concretes del món clàssic, i la seua finalitat es acostar la cultura clàssica a milers d’alumnes de centres docents tant espanyols com estrangers.

Durant la visita, els nostres estudiants van participar en tallers interactius que els van submergir en diferents aspectes de l’antiga Roma i Grècia. Des de l’arquitectura i l’art fins a la vida quotidiana i les tradicions, cada taller va oferir una oportunitat única per a explorar i aprendre sobre un període històric que ha deixat una petjada indeleble en la nostra cultura contemporània.

Un dels aspectes més destacats de la visita va ser la possibilitat de participar en activitats pràctiques que van permetre als estudiants experimentar de prop la vida en l’antiga Roma i Grècia. Des de l’elaboració de mosaics fins a l’escriptura en tabletes de cera, cada activitat va oferir una finestra única al passat, encuriosint i l’interés dels nostres alumnes.

A més de les activitats pràctiques, els estudiants també van tindre l’oportunitat d’explorar les exhibicions del museu, que inclouen una varietat d’artefactes i recreacions que il·lustren la vida i la cultura del món clàssic. Des de la majestuositat de l’arquitectura romana fins a l’elegància de la ceràmica grega, cada objecte exposat contava una història fascinant sobre la rica herència de les nostres civilitzacions antigues.

En resum, la visita a Domus Baebia va ser una experiència educativa enriquidora que no sols va ampliar el coneixement dels nostres estudiants sobre el món clàssic, sinó que també els va permetre connectar de manera més profunda amb la nostra història i herència cultural.

Agraïm a Domus Baebia per brindar-nos esta oportunitat única i esperem continuar explorant i aprenent junts en futures excursions educatives.

A continuació podeu veure algunes fotografies de l’exposició.

Per a més informació sobre esta aula podeu visitar el seu web.