L’Institut de Secundària de Cheste va homenatjar l’il·lustre chestano Ricardo Marín Ibáñez del qual rep el nom aquest centre escolar.

El fill de Ricardo Marín durant l’acte

Els chestanos van rendir un sincer homenatge a la figura de Ricardo Marín Ibáñez. En aquesta ocasió, l’acte ha partit de l’Institut de Secundària que rep el nom d’aquest il·lustre chestano i que ha volgut destacar-lo amb una placa en baix relleu del seu bust que ja s’exhibeix l’hall d’entrada.
Professors, Ampas, membres del consell escolar i de l’Ajuntament van participar d’aquest càlid reconeixement a la qual ha sigut una de les figures acadèmiques i literàries més importants de la localitat.

Pedagog format en una línia humanista i personalista, al costat de pedagogs i filòsofs espanyols d’avantguarda, com García Hoz, Zaragüeta, Roselló, Tusquests, Corts Grau, Millán Puelles, González Álvarez, Ángeles Galino, etc., comença  el seu quefer acadèmic com a Professor numerari de Filosofia i Psicologia de l’Escola Normal de València, en 1953, obrint així una fecunda carrera docent que, consolidada, primer, amb l’obtenció de la plaça de Professor Agregat de Fonaments de Filosofia i Història dels Sistemes Filosòfics, de la Universitat Complutense ( en 1967), i , poc després, en 1968, amb l’obtenció de la Càtedra de Pedagogia General, de la Universitat de València, ha arribat , de forma pràcticament ininterrompuda, fins a la seua jubilació com a Catedràtic emèrit de la UNED, en 1997.

Va ser el primer President de la Societat Espanyola d’Educació Comparada (1977) i membre del Comité Executiu de la Societat Europea d’Educació Comparada. Va ser professor Visitant de les Universitats, Nacional de la Plata i d’El Salvador (l’Argentina), o de les Universitats, Wayne State University, de Detroit (USA) o de Joinville i Castelo Branco (el Brasil).

Va rebre el Premi Extraordinari de Doctorat en 1960, l’International Prize for Creative Future en 1990 o el Premi de Material Didàctic de la Universitat del Salvador en 1994. Doctor honoris causa per la Universitat d’El Salvador i per la Universitat Politècnica de València; va obtindre l’Orde al Mèrit del Consell Mundial d’Educació. La Universitat Literària de València li va distingir amb la medalla d’aquesta institució acadèmica.

Després de la inauguració d’aquest institut fa 3 anys encara no s’havia procedit a enaltir de manera pública i oficial la persona de la qual orgullosament per la seua gran relació amb l’educació i la pedagogia rep el nom, i sent aquest el motiu de l’homenatge.

En aquest càlid acte han participat amb la seua presència i declaracions els seus familiars, els responsables del Centre de Secundària i la Regidor de Cultura, Rosa Mª Cervera qui ha subratllat en la seua intervenció el gran orgull de comptar en aquest poble amb persones que han sigut tan rellevants i que des dels seus diferents llocs de treball o estudi han destacat per la seua dedicació, esforç i pel seu afany de donar un servei als altres per a la gent del poble i per extensió a la societat en general.

Una imatge en pedra amb el rostre de Sr. Ricardo Marín Ibáñez gravat en baix relleu vist ara les parets d’aquest centre i dona la benvinguda als estudiants. Centre que va rebre el seu nom per acord unànime de tota la comunitat. I imatge que s’uneix en reconeixement al nomenament que ja se li va donar al novembre de 1996 com a fill predilecte de Cheste.

Posem entre tots els mitjans, les infraestructures i l’ànim perquè entre els joves que hui estudien ací isquen noves personalitats. Treballem perquè troben l’empenyiment i els suports necessaris per a exercir professions i treballs que els servisquen de manteniment, servei a la societat i realització personal” culminava la seua intervenció l’edil Rosa Mª Cervera.