Els PFQB (Programas de Formación y Cualificación Básica) constituïxen una oferta formativa adaptada a les necessitats especifiques de l’alumnat que ha abandonat l’ensenyança reglada sense haver aconseguit els objectius previstos en l’ESO o que presente necessitats educatives especials associades a condicions personals de discapacitat o trastorns greus de conducta que hagen impedit la consecució d’estos estudis secundaris.
Podran accedir a estos programes jóvens de setze anys, o més, complits fins al 31 de desembre de l’any d’inici del programa que no hagen obtingut el títol de Graduat en ESO o alumnat amb nee.
El procediment d’admissió s’inicia el 4 de juliol i finalitza el 10 de juliol de 2024.
La duració d’estos programes comprendrà un curs escolar, i el currículum estarà constituït per mòduls professionals específics conduents a la qualificació professional i els formatius de caràcter general i FCT (entre 80-150 hores).
Cada programa podrà incloure mòduls específics corresponents a una qualificació professional, però en tot cas haurà de permetre l’obtenció, com a mínim, d’una qualificació completa de nivell 1. Els mòduls formatius de caràcter general seran els següents:
– Mòdul Lingüisticosocial. – Mòdul Cientificomatemàtic. – Mòdul de Formació i Orientació Laboral – Mòdul de Prevenció de Riscos Laborals i Qualitat Mediambiental.
La Formación de Personas Adultas (FPA) es un conjunto de programas y actividades educativas diseñadas específicamente para adultos que desean continuar su educación, adquirir nuevas habilidades, mejorar sus competencias profesionales o completar su formación básica.
Objetivos de la Formación de Personas Adultas:
Mejorar la Empleabilidad: Proporcionar a los adultos las competencias y habilidades necesarias para acceder a mejores oportunidades laborales o avanzar en sus carreras.
Desarrollo Personal y Social: Fomentar el crecimiento personal, la autoestima y la participación activa en la sociedad.
Continuidad Educativa: Ofrecer oportunidades para completar estudios básicos, obtener certificados y acceder a educación superior.
Adaptación a Nuevas Demandas: Ayudar a los adultos a adaptarse a cambios en el mercado laboral, tecnologías emergentes y otros desafíos contemporáneos.