Activitats extracurriculars

Publicitat a l’ajuntament de Xirivella sobre el 1er concurs a la millor IDEA DE NEGOCI de l’IES RAMON MUNTANER

En l’actualitat, tot sembla haver-se inventat. Però estem segurs que encara existixen necessitats per cobrir en esta societat tan canviant i exigent alhora.
La velocitat en què succeïxen les coses fa que ens tornem exigents amb el nostre entorn i busquem la immediatesa en les solucions als nostres problemes i necessitats, a vegades importants i altres no tant.
El que és clar, que cada vegada més, es necessiten persones amb habilitats i destreses en la creació de nous projectes, idees de negocis i solucions per a cobrir les necessitats dels clients més exigents.
Per tot això, L’IES RAMON MUNTANER de Xirivella a través del departament del cicle formatiu de la família d’Administració, llança el PRIMER CONCURS A LA MILLOR IDEA DE NEGOCI entre els alumnes del cicle, de 4t d’ESO i de Batxillerat amb la finalitat de potenciar entre l’alumnat participant, quatre destreses i habilitats que són fonamentals generar i aportar en el mercat actual; ESPERIT EMPRENEDOR, CREATIVITAT, INNOVACIÓ I TREBALL EN EQUIP.
A més, els permetrà comprendre com les idees de negoci poden ser una eina poderosa per a abordar problemes socials i ambientals mentre es creen empreses sostenibles.
Les bases del concurs, així com el cartell anunciador s’adjunten a continuació.

BASES I Concurs Idea Negoci RAMON MUNTANER

Pels racons de València

Divendres 1 de desembre, l’alumnat de 1r curs de Formació Profesional (Administració i finances) del nostre centre va fer una visita a València acompanyats pels professors Vicent Ballester i Francisco García. La jornada va ser d’allò més interessant i profitosa. Començarem a les 9 del matí en el punt de trobada; la font de la plaça de la Mare de Déu de València. Allà vam comentar que aquesta plaça era el centre neuràlgic de la ciutat romana on al voltant d’ella estaven tots els poders de la ciutat. El professor Vicent va comentar que cal distinguir el concepte “bonico” del concepte “correcte” i va criticar la font del Túria que per a molts pot ser bonica pero que no toca en un entorn gòtic com el de la plaça. A més a més el sól de marbreno és el més adient per a un espai com aquest. A continuació vam donar la volta a la catedral per ordre cronològic de les portes. En primer lloc la porta romànica o de l’almoina, còpia de la porta de la seu de Lleida, en segon lloc la porta gòtica o dels Apòstols on es du a terme tots els dijous el Tribunal de les Aigües i finalment la porta barroca o dels ferros. Arribats a aquesta porta es va plantejar un enigma. Per què una porta tan magnífica és estreta, curvada i de gaidò tenint davant una plaça tan gran com la plaça de la Reina. El professor Vicent va oferir 0,25 punts per al proper exàmen però el premi va quedar desert. Deixe al lector d’aquesta crònica que s’ho pense.

De la Catedral cap a la Llotja de la Seda, el millor edifici del gòtic civil de tota Europa, que és el mateix que dir del món. La Llotja es conserva bella i esplèndida. Amb el punter làser, el professor va destacar detalls impensables hui en dia. Els mestres picapedrers del segle XV es van lluir de valent. A la Llotja parlarem de comerç, d’economia, d’arquitectura, de festejar, de sexe i d’erotisme. És un edifici únic. De la Llotja a la Generalitat. Vam entrar a l’edifici del centre de la política valenciana. Una amable guia ens va dur per diverses estances fins arribar al magestuós Saló de Corts. És un edifici imponent. De la Generalitat a les Corts. Vam fer la visita amb un altre centre educatiu, de Catarroja. Només començar la visita va entrar de casualitat l’exalcalde de Xirivella, Michel Montaner, que ens va acompanyar tota la visita. Vam veure l’imponent quadre de la batalla d’Almansa, l’hemicicle i els Palau dels Borja o del Marqués de Benicarló. El guia ens va explicar com funcionen les Corts i la vida parlamentària valenciana. Durant l’explicació va fer moltes preguntes que els nostres alumnes van contestar perfectament. Xirivella 1 – Catarroja 0.

Jornada a la “Plaça Europa”: Programes per a joves de la Unió Europea.