HISTÒRIA DEL CENTRE

L’IES Ramon Muntaner va ser inaugurat en 1986 enfront del Poliesportiu de Xirivella. Va ser creat com un centre de Batxillerat, on s’impartia els tres cursos de BUP i el COU en les seues quatre modalitats.

A l’any següent de la seua creació, va ser convertit en un centre de doble torn, en haver d’escolaritzar alumnat d’Aldaia a la vesprada. Aquest doble torn es va prolongar durant quasi 15 anys per a poder acollir a tot l’alumnat de Batxillerat de Xirivella, ja que l’alumnat d’Aldaia va ser escolaritzat en el nou IES d’aquesta població.

La LOGSE s’implanta en l’institut amb grups d’alumnes a partir de 3r ESO i va anar progressivament estenent-se fins a 2n de Batxillerat, ja que els cicles formatius provisionalment s’impartien en l’IES Gonzalo Anaya. En el curs 2001-2002 s’incorpora al centre el primer cicle d’ESO (1r i 2n), necessitant d’aules prefabricades.

A l’abril de 2003 es projecta la construcció d’un nou centre que donara solució a la falta d’espais. L’any 2010 es descarta aquest projecte per problemes amb el terreny on es volia construir les noves instal·lacions

El Juny de 2007, desallotgem les instal·lacions del centre i ens traslladem a les de l’antic IES Gonzalo Anaya, en l’Avinguda Verge dels Desemparats, atés que aquest disposava de noves instal·lacions. S’incorporen al centre els Cicles Formatius amb el professorat que els imparteix en el curs 2007-2008.

En 2011, es comença un nou projecte sobre les instal·lacions del centre en l’Av. Verge dels Desemparats. Una vegada aprovat pel Claustre i pel Consell Escolar, comença un nou procés, l’adequació i ampliació de l’IES en els terrenys actuals. En 2016 comencen les obres de construcció, estrenant les noves instal·lacions en el curs 2017-2018