VISITA AL CELLER DEL ROURE I ELS POUS DE CALÇ (VALL D’ALBAIDA)

El passat 2 de març els alumnes de 1r i 2n BATX  de Ciències visitaren el singular Celler del Roure en la bonica comarca de la Vall d’Albaida. Dirigits pels professors Javier Morena i Jaume Fornés, l’alumnat va poder estudiar in situ l’elaboració del vi. L’explicació fou a càrrec de l’ènologa del Celler, Cristina, que ens feu a l’hora d’amfitriona. El Celler del Roure es caracteritza per elaborar vins amb varietats autòctones com verdil i mandó, així com per criar-los en gerres de fang, com es feia des de temps immemorials. No debades, el celler Fondo, és una autèntica relíquia d’aquesta  manera de fer vi.

Després ens dirigirem cap la població de Fontanars dels Alforins, des d’on férem una petita ruta per visitar algun dels més de 40 forns de calç que es conserven en aquest poble. La indústria de la calç fou realment important a la comarca durant el sXIX i bona part del XX.