Erasmus +

Erasmus +                                                                                                                      Ministerio de Educación, Cultura y Deportes

L’IES Ràdio Exterior ha sigut seleccionat per la Unió Europea, a través del nou programa Erasmus+, com a centre acreditat de diversos projectes internacionals, arran de que un grup de professors del centre va tindre la iniciativa d’involucrar-se en estos projectes durant els cursos passats, amb la finalitat d’oferir a l’institut una nova dimensió educativa.

Estos projectes s’emmarquen en l’anterior acció KA2 i l’actual KA1 (mobilitats d’alumnat i professorat entre centres escolars europeus).

Durant els cursos anteriors hem participat en nombrosos projectes, com per exemple:

1.- “Who’s knocking at my door?” va ser dirigit des d’Istanbul i va comptar amb centres associats en els següents països: el Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia, Bèlgica, Suècia, Grècia i Espanya. Va tindre com a objectiu treballar la interculturalitat i les migracions, a través del coneixement de les cultures dels països que l’integraven.

2.- “Volunteering is our job” va ser un projecte de voluntariat dirigit des de Sivas (Turquia) i va abastar centres escolars de Bulgària, Polònia, Hongria, Itàlia i Espanya. El seu objectiu va ser crear una consciència social i mediambiental, per mitjà de treballs relacionats amb el voluntariat als països que integraven el projecte.

3. Developing tolerance towards cultural diversity and migration. CA 219 (2017-2019): Socis internacionals: Alemanya, Itàlia, Turquia i Bèlgica.
4. Make Europe Great Again. CA 229 (2018-2020):Socis internacionals: Alemanya, Itàlia, Suècia, Grècia i Bèlgica.
5. Building Bridges: integration through education. CA 229 (2020-2023): Socis internacionals: Alemanya, Itàlia, Suècia, Grècia i Bèlgica.
E-twinning project (2018): Textile fibres: chemistry, tradition and fashion.

Mitjançant estes experiències pretenem trencar prejuís i estereotips culturals, alhora que donen a la nostra comunitat escolar la possibilitat de relacionar-se i treballar con instituts de països molt diversos, sense oblidar que la llengua de comunicació entre tots els components és l’anglés.

Els projectes van tindre una duració de dos anys (actualment serà d’un) i des de l’IES Ràdio Exterior durem a terme activitats que involucren a tot l’alumnat, a més d’altres destinades a xicotets grups que tindran la possibilitat de viatjar a algun d’estos països. Conforme vaja progressant el programa s’aniran incorporant nous alumnes/as que es beneficiaran d’este innovador projecte.

A través de la pàgina web del centre anirem informant del desenvolupament d’estes activitats, la primera de les quals serà un concurs de logos per a cadascun dels projectes, dirigit a tot l’alumnat del nostre centre.

Durant els últims 11 anys, estos programes han tingut un impacte positiu en la vida del centre i la seua organització. Han servit com a inspiració i foment de noves metodologies basades en el valor de l’educació intercultural. Addicionalment, al llarg dels últims anys el nostre centre ha estat acollint la celebració de la Setmana Internacional, esdeveniment que reunix els socis participants en els projectes europeus realitzats durant el curs.