HORT-CUINA

De l’hort al plat

Al llarg de tot aquest curs, els alumnes de primer d’ESO de l’IES Pou Clar, han desenvolupat activitats d’horticultura durant les hores de desdoblament de Biologia i Geologia.
Per a això, hem comptat amb l’inestimable assessorament i participació d’Enric Tortosa Llin, agricultor ecològic local que regenta L’Economat i que cada setmana, des de fa set anys col·labora, amb els professors del Centre, en la transmissió de coneixements d’agricultura tradicional i valors mediambientals.
Com a final de temporada, el passat dia 20 de maig Santiago Prieto Gramage
, cuiner i gerent de la “Cuina” i “Sents”, restaurant reconegut amb una estrela Michelin, ens va demostrar el seu gran talent gastronòmic, generositat personal i dots de comunicador, delectant durant dues hores a alumnes i professors amb l’elaboració de diversos plats d’alta cuina a partir dels productes collits en l’hort, i amb la degustació d’un plat a base de remolatxa dissenyat per aquest, que ha tingut un èxit enorme en el seu restaurant. En tot moment va comptar amb la col·laboració de
Kei Takahashi, Cap de cuina del restaurant “Sents”.
Es tracta d’una iniciativa que obri el Centre a la participació de persones de la comunitat local que poden aportar els seus valuosos coneixements, talent, exemple i il·lusions a la formació de les noves generacions, i que en aquest cas, ha permès conjugar de forma magistral, la màgia de l’horta amb la màgia de la cuina.