Transport escolar curs 2024-2025

Ja s’ha publicat en el DOGV la Resolució per la qual es regula l’organització i funcionament del servici de transport escolar per al curs 2024-2025.

Beneficiaris i requisits

D’acord amb esta Resolució, seran persones beneficiàries del servici de transport escolar col·lectiu l’alumnat que es trobe escolaritzat en el centre públic que li corresponga sempre que siga el més pròxim a la seua residència habitual segons la zonificació o àmbit d’escolarització establit, en ensenyaments de segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Cicles Formatius de grau bàsic i que, a més, el centre es trobe a una distància superior a 3 km de la seua residència habitual seguint la trajectòria de menor distància accessible i segura.

En Educació Secundària Obligatòria, el centre d’escolarització per a determinar la condició de l’alumnat com a beneficiari del transport escolar, serà el centre de Primària del qual procedix, sempre que es complisca amb el que s’establix en el paràgraf anterior.

S’entendrà per residència habitual el domicili en el qual es trobe empadronat l’alumne. Per a la seua acreditació, haurà de presentar-se certificat d’empadronament i les dos últimes factures d’aigua o electricitat.

Presentació de sol·licituds

Per a la sol·licitud del servici de transport col·lectiu per al curs 2024-2025 se seguirà el següent procediment:

a) Alumnat que en el curs 2023-2024 ja va sol·licitar la prestació del servici complementari de transport:

• Els pares, mares o tutors legals de l’alumnat que siguen usuaris de l’aplicació informàtica ITACA Web Família, podran accedir a esta aplicació informàtica per a visualitzar i descarregar el seu esborrany de sol·licitud. Si les persones sol·licitants estan conformes amb les dades facilitades, hauran d’imprimir, firmar i presentar l’esborrany en el centre on l’alumnat estarà matriculat durant el curs 2024-2025, sense necessitat de presentar més documentació.
    Per contra, si alguna de les dades que figuren en l’esborrany és erroni, s’ha d’imprimir i assenyalar la circumstància que canvia en l’apartat G de l’esborrany, que es presentarà en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa.
  • Els pares, mares o tutors legals de l’alumnat que no siguen usuaris de l’aplicació informàtica ITACA Web Família, podran sol·licitar en el centre educatiu on l’alumnat estiga matriculat, un esborrany de la sol·licitud de transport escolar col·lectiu, on constaran pregravats les dades que obren en poder d’esta administració. En el cas d’alumnat pertanyent a una unitat familiar amb més d’un alumne/a sol·licitant, el centre entregarà un esborrany per cada alumne/al fet que forme part de la mateixa unitat familiar. Si les persones sol·licitants estan conformes amb les dades facilitades, hauran de firmar l’esborrany i presentar-lo en el centre on estarà l’alumnat matriculat durant el curs 2024-2025. En este cas, no caldrà aportar cap documentació justificativa. Si les dades d’algun alumne o alumna no són conformes es procedirà a assenyalar la circumstància que canvia en l’apartat G de l’esborrany, que es presentarà en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa.
  • En el cas que algun alumne o alumna no estiga inclòs en l’esborrany, s’haurà de presentar una nova sol·licitud només per a esta persona, emplenant l’annex I i adjuntant la documentació acreditativa (certificat d’empadronament i les dos últimes factures d’aigua o electricitat).

b) Alumnat que en el curs 2023-2024 no va sol·licitar la prestació del servici complementari de transport:

• La sol·licitud es realitzarà emplenant el formulari inclòs com a Annex I en la resolució i adjuntant la documentació acreditativa (certificat d’empadronament i les dos últimes factures d’aigua o electricitat) en el centre on estarà matriculat l’alumnat durant el curs 2024-2025.

Termini

El termini ordinari per a la presentació de sol·licituds coincidirà amb el període de formalització de matrícula, segons la citada Resolució, amb el que s’admetran sol·licituds fins al pròxim 31 de juliol. No obstant això, agrairíem que se’ns feren arribar com més prompte millor amb la finalitat de disposar del temps necessari per a sol·licitar i organitzar la ruta del pròxim curs.

Planificació d’horaris i parades

D’acord amb l’exposat en la Resolució, la direcció del centre docent, de comú acord amb l’empresa prestatària del servici de transport, podrà remetre a la direcció territorial d’educació, propostes relatives als horaris i als itineraris del servici, sempre que no suposen canvis en la capacitat del vehicle o s’incremente significativament la duració de la ruta.

Actualment, la nostra ruta escolar (autoritzada per al curs 2023-2024) és la següent:

Parada 1. Supermercat Dicost (Ctra. Elx – Santa Pola)
Parada 2. Parròquia de Santa Ana (Carrer l’Ermita, s/n, 03139 Elx, Alacant).
Parada 3. Centre Social Perleta (Av. de Perleta, 16, 03295 Perleta, Alacant).
Parada 4. Molí de Perleta
Parada 5. Ascensors Serki (Av. de l’Altet, 29, 03208 Elx, Alacant).

Sol·licitem que ens facen arribar les peticions de parades addicionals i/o diferents que puguen millorar o modificar esta ruta a l’adreça de correu electrònic del centre, 03010144@edu.gva.es indicant en l’assumpte Ruta transport curs 24-25 i facilitant les dades identificatives i de contacte tant de l’alumne/a matriculat en el centre com del seu representant legal.

Poden descarregar l’Annex I en este enllaç.
Si desitgen més informació, poden consultar la Resolució completa en este enllaç.