PROGRAMACIÓ, INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL i ROBÒTICA I (PIAR I)
En esta assignatura l’alumnat aprendrà els fonaments de la programació, de forma guiada, a través d’un llenguatge per blocs com a Escratx. Comprendrà en què es basa la Intel·ligència Artificial (IA), distingint les aplicacions que la utilitzen i arribant a incorporar-la als seus propis programes. Finalment, aplicarem els conceptes de programació que s’han treballat al llarg del curs per al control de robots, utilitzant com a plataforma la placa base Micro::bit i el vehicle Macqueen.
FRANCÉS
L’assignatura optativa Francés Segona Llengua Estrangera s’impartix en tots els cursos de l’ESO, de 1r a 4t, i en Batxillerat.
Encara que l’aprenentatge d’un idioma és continu, l’alumnat pot triar esta assignatura en qualsevol curs de l’ESO i en 1r de Batxillerat per a continuar en 2n, ja que, conscients d’això, sempre tenim en compte el nivell del grup, fem adaptacions i dediquem part del primer trimestre, si és necessari, a repassar o posar-se al dia, perquè solen ser grups reduïts.
Treballem totes les destreses: expressió i comprensió oral i escrita. Partim d’un nivell bàsic amb els sons (fonemes), vocabulari senzill (dies, colors, gustos), presentar-se i acomiadar-se, etc. Alternem les classes tradicionals amb exercicis interactius, projectes, tallers, cançons, excursions, cinema, viatges, celebracions i cultura en general.
Preparem per a aconseguir la certificació d’idioma A2 a partir dels 16 anys, segons el Marc Europeu de les Llengües, del qual poden examinar-se en el centre durant la seua escolarització, i poden eixir preparats de Batxillerat per a poder accedir al nivell B1.
Perquè ens conegueu millor i també penseu en els avantatges d’aprendre idiomes en la nostra societat amb vista al seu futur, no sols des del punt de vista de l’oci sinó també des del professional i cultural, us hem preparat esta breu presentació a la qual podeu accedir punxant este enllaç.
TALLER DE REFORÇ: HORT ESCOLAR
L’assignatura està dissenyada per a fomentar la consciència i l’acció mediambiental entre l’alumnat, alineant-se amb els Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS) 11 (Ciutats i Comunitats Sostenibles), 12 (Producció i Consum Responsables), 13 (Acció pel Clima) i 15 (Vida d’Ecosistemes Terrestres).
A través d’un enfocament pràctic i experimental, es busca que els alumnes comprenguen i participen activament en la preservació i millora del medi ambient. L’assignatura comprendrà la realització de projectes de tecnologia i la utilització de l’hort escolar.
