AFA

L’AFA és una associació sense ànim de lucre formada per famílies d’alumnes per contribuir a la millora de la qualitat del sistema educatiu públic i de les condicions d’escolarització de l’alumnat.

L’associació de famílies d’alumnes té com a finalitat principal:

• Assistir i ajudar a tots aquells pares o tutors que ho requerisquen, en qualsevol assumpte que concernisca  l’educació i als drets i deures dels seus fills.
  • Col·laborar en les diferents activitats educatives dels centres escolars. Realitzar activitats que consoliden el Projecte Educatiu del Centre.
  • Potenciar i desenvolupar accions formatives que promoguen la participació de les famílies en el centre escolar i en els òrgans de govern.
  • Promocionar i promoure la participació activa dels pares en la gestió del centre.
  • Atendre i fer costat adequadament a aquelles famílies els fills de les quals tinguen necessitats pedagògiques específiques o de caràcter social.
  • Assistir i ajudar als pares que vulguen exercir els seus drets d’intervenció respecte a la gestió i el control dels centres que se sostenen amb fons públics.
  • Promoure i promocionar la qualitat en l’educació impartida.
  • Posar tots els mecanismes necessaris per a facilitar la participació i la representació dels pares que vulguen participar en els Consells Escolars de centres concertats o públics, i qualsevol altre òrgan col·legiat.
  • Treballar al costat del professorat del centre per a assegurar el bon funcionament d’este.
  • Implantar mecanismes que fomenten una convivència de qualitat dins del centre.
  • Seguir qualsevol altra indicació normativa que vinga reflectida en els estatuts de l’associació.