Estudi dels diferents fets patrimonials, tant naturals com humans, per a poder utilitzar-los en la consecució dels objectius marcats en l’ESO i Batxillerat.
En el seminari es combinen sessions presencials, en línia i recorreguts didàctics.
Hem tingut la col·laboració d’Antonio Ortiz, expert en el tema del patrimoni industrial de Sagunt. Ha implementat nombrós material didàctic i d’investigació referent al tema. Ha realitzat interessants aportacions sobre el procés de Reconversió del qual es complixen 40 anys i la seua aplicació didàctica. D’altra banda, Irene Muñoz, introducció a la utilització del Visual thinking en les classes d’Història per a facilitar i amenitzar la transmissió de coneixements d’història i geografia al nostre alumnat.
S’han realitzat les dos primeres eixides i es té prevista una tercera:
- Visita al Centre d’interpretació i la línia XYZ d’Almenara. Es va estudiar la línia de defensa de la Republica i el paisatge mediterrani, a més de les adaptacions de les plantes al mitjà.
- Recorregut didàctic per la València en Guerra per a elaboració d’un joc de recorregut per a alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat.
- La tercera eixida està prevista als aiguamolls pròxims: Marjal del Moro, Almenara i Cordó dunar de Canet.
Totes estes eixides són recorreguts que ser realitzaran amb alumnat de diferents nivells. En alguns casos ens han acompanyat alumnes perquè ens ajudaren a aportar el seu punt de vista sobre el recorregut per a la seua posterior extensió als seus companys.
El seminari és intercentres amb la intenció d’afavorir l’intercanvi d’idees entre el professorat i la millora en tots els centres del municipi.