D’acord amb el Reial decret 243/2022 de 5 d’abril i el Decret 108/2022 de 5 d’agost del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de Batxillerat, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha de cursar de manera obligatòria les següents matèries comunes:
- Educació física
- Filosofia
- Llengua castellana i literatura I
- Valencià: llengua i literatura I
- Llengua estrangera (anglés)
A més haurà de cursar les matèries específiques de la modalitat de batxillerat triada que en l’oferta educativa oferida pel IES Nit de l’Albà seran:
Modalitat de Ciència i Tecnologia
- Matemàtiques I
- Física i química
- Triar 1 entre:
- Biologia
- Dibuix
Modalitat de Ciències Socials
- Matemàtiques aplicades a les ciències socials I
- Triar 1 entre:
- Economia
- Llatí
- Triar 1 entre:
- Història del món contemporani
- Literatura universal
Modalitat d’Humanitats
- Llatí
- Triar 1 entre:
- Grec
- Matemàtiques aplicades a les ciències socials I
- Triar 1 entre:
- Història del món contemporani
- Literatura universal
Així mateix, l’alumnat ha de cursar una matèria optativa a triar entre les següents:
- Parlem de cinema! (Projecte d’investigació)
- Programació, xarxes i sistemes informàtics I
- Projecte d’investigació; disseny, automatització i robòtica aplicada
- Tecnologia (matèria de modalitat de Batxillerat de ciències i tecnologia)
A més, els grups disposaran d’1 sessió setmanal de tutoria i podrà cursar de manera opcional l’assignatura de religió.
Per a més detalls sobre les matèries optatives, consulte la següent informació:
Biologia humana
En què consisteix l’assignatura?
L’ésser humà és un organisme complex amb molts secrets que descobrir. Vols comprovar la teua capacitat pulmonar? Què hi ha dins d’un ull? …i si provem de conservar un cervell?… o millor, injectem silicona a uns pulmons? Investiga l’anatomia de l’ésser humà, com funciona i què ocorre quan la increïble màquina humana comença a fallar.
Metodologia utilitzada
La manera de treballar té un enfocament pràctic. Les classes es divideixen en sessions teòriques amb diferents activitats per a, posteriorment, desenvolupar sessions pràctiques de laboratori. D’altra banda, es farà un treball en equip per avaluació desenvolupant-se en classe.
Avaluació
a) Activitats individuals. S’avaluaran informes de les pràctiques i treballs proposats de diferent índole.
b) Treball en equip. Un treball en equip per avaluació on es desenvoluparà un tema relacionat amb l’anatomia, fisiologia i hàbits saludables en l’ésser humà.
Descobrint els nostres arrels clàssiques
Aquesta assignatura, de caràcter flexible i obert, està dirigida a tot l’alumnat amb el propòsit que gaudi en descobrir la presència del món clàssic en el seu entorn (científic, cultural i sociopo-lític), ajudant-los a comprendre millor altres matèries de Batxillerat, enriquint el repertori lin-güístico personal i generant una opinió argumentada per a comprendre el present.
A través d’un procés d’indagació i investigació en el passat grecollatí, farem un reco-rrido per la ciència, la mitologia, la filosofia i les arts del món, conjugant les aportacions lingüís-ticas de les llengües clàssiques amb els referents artístics, científics i literaris del món occidental.
En l’avaluació de la matèria es tindrà en compte l’anàlisi del mètode de treball emprat, la participació activa i el treball en classe, així com l’actitud de l’alumnat: curiositat per aprendre, assistència, puntualitat, respecte a les normes de convivència…
Més informació en el blog CLASICAS en el NIT.
Francés
L’assignatura de francés està pensada per a tot l’alumnat que ho desitge, l’haja estudiada o no en altres cursos.
L’objectiu d’aquesta matèria optativa és aconseguir una competència lingüística en llengua francesa per a poder comprendre i ser comprés en situacions de la vida quotidiana a més de conéixer els aspectes socioculturals i la manera de viure de França i dels països francòfons mitjançant la realització de projectes i exposicions, lectures en francés adaptades, taller de crêpes, cinema, teatre, correspondència amb francesos, viatges i/o intercanvis….
Et permet a més aconseguir l’A2 de francés.
La metodologia és activa, flexible, participativa i centrada en l’alumnat. L’aprenentatge de la llengua s’adapta al nivell competencial de l’alumnat amb activitats orals, interactives, en línia, col·laboratives. L’avaluació és formativa i contínua. Es valora molt l’interés i la participació. (+info)
Introducció a la historia de l´art. Un recorregut per la història de la bellesa i la lletjor (Projecte d’investigació)
Ens aproximarem a la història de l’art a través de la investigació, tenint en compte les vostres inquietuds i preferències a l’hora de triar un periode artístic, un moviment pictòric, un escultor destacat… La metodologia serà activa i es fomentarà l’expressió oral. L’objectiu és aprendre gaudint i contagiar-nos de la passió per l’art.
L’assignatura es divideix en 5 blocs:
- Bloc 1. Acostant-nos a l’Obra d’Art des d’una Perspectiva Investigativa.
- Bloc 2. Art, Societat i Cultura: Una Mirada Investigativa.
- Bloc 3. Humanisme, Poder i Canvi Social a través de l’Art.
- Bloc 4. Modernitat, Avantguardes i Postmodernitat.
- Bloc 5. Art en el Segle XXI: Desafiaments i Perspectives.
Parlem de cinema! (Projecte d’investigació)
Veurem pel·lícules, sèries, curtmetratges, documentals i fragments de pel·lícules en llengua valenciana per a enriquir l’aprenentatge i la comprensió.
Visionarem obres audiovisuals en llengua valenciana, seguit de sessions de debat i discussió sobre els temes, personatges, i tècniques cinematogràfiques utilitzades, fomentant la participació activa i la fluïdesa oral.
Farem tallers d’expressió oral per a millorar les habilitats d’expressió oral en llengua valenciana, com a dramatitzacions, debats, entrevistes simulades, etc. L’alumnat realitzarà projectes audiovisuals que combinen la pràctica de la llengua valenciana amb la creació de contingut cinematogràfic.
Treballarem en equip per a fomentar la col·laboració i la comunicació, creant un entorn en què els estudiants puguen intercanviar idees i ajudar-se mútuament en la producció i anàlisi de pel·lícules.
Programació, xarxes i sistemes informàtics I
L’assignatura de Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics I (PXSI 1) forma part de l’itinerari formatiu dissenyat pel departament d’Informàtica de l’IES Nit de l’Albà amb l’objectiu que l’alumnat del centre adquirira una competència digital adequada a les necessitats la societat actual.
L’assignatura de PXSI 1 permet a qualsevol alumne o alumna iniciar-se en temes com:
- Disseny de processos i algorísmia.
- Programació d’aplicacions amb el llenguatge de programació Phyton.
- Configuració d’equips informàtics (ordeandores i telèfons intel·ligents) seleccionant les especificacions més adequades.
- Instal·lació i configuració de sistemes operatius.
- Instal·lació, configuració i seguretat de xarxes informàtiques.
Projecte d’investigació: disseny, automatització i robòtica aplicada
S’aprofundeix en la resolució real de projectes tecnològics, realitzant l’estudi de necessitats i solució de problemes en la societat actual, per a posteriorment procedir al disseny i fabricació del prototip funcional.
Les nostres temàtiques es troben dins de diversos camps: enginyeria, disseny industrial, millora de processos productius, energies renovables, estalvi energètic, atenció a la discapacitat, gestió de residus, urbanisme intel·ligent, seguretat viària, robòtica i intel·ligència artificial.
Mitjançant el treball en equip plantegem la participació en concursos nacionals reconeguts, com el convocat pel Col·legi d’Enginyers Industrials del qual podeu veure el vídeo del projecte guanyador de l’edició 2022, Sistema salva obstacles per a invidents.
La valoració del procés d’aprenentatge es duu a terme mitjançant l’observació directa, amb especial atenció al desenvolupament del treball autònom, individual o en equip, i a la reflexió crítica del procés.