El pasado lunes 25 de 11.15 a 14.00 h, acogimos el 2.º torneo de ajedrez intercentros ESO del Camp de Morvedre. Era un día desapacible de lo más lluvioso y parecía que las fuerzas de la naturaleza se habían conjurado, una vez más, contra nosotros. En esta ocasión, la diosa Fortuna nos tenía reservada una sorpresa. Los rivales no lo pusieron fácil. Tenían muy buen nivel y no se dejaron vencer sin luchar. De hecho, el IES número. 5 llevó dos campeones nacionales que nos pusieron las cosas de lo más difícil. Afortunadamente, la semifinal que habíamos celebrado el viernes 15 de marzo funcionó y nuestros alumnos consiguieron ganar el torneo por partida doble: Edgar García, el tercero clasificado y Jordi Muñoz, el primero. Por lo tanto, el próximo año volveremos a organizar el torneo de ajedrez! Cómo era aquello que cantaba Freddie Mercury?…
We are the champions!!!!!
La tecnología avanza muy rápido y, como padres y madres, sentimos muchas veces que no podemos conseguir ese ritmo adecuado para acompañar a nuestras hijas e hijos en su educación digital.
¿Sientes frustración a la hora de establecer normas de uso de las redes sociales con tus hijas e hijos? ¿Te preocupan los riesgos asociados a un mal uso de estas? ¿Crees que no tienes el control total sobre su protección en el mundo digital?
En este curso abierto, online y gratuito conocerás más sobre el mundo de las redes sociales y aprenderás estrategias de prevención relacionadas con el uso saludable de las redes sociales e internet y cómo ponerlas en marcha en el ámbito familiar.
Te dejamos el link para acceder a continuación:
https://enlinea.intef.es/courses/course-v1:FAD+FamiliasDig11+2024_ED2/about
L’alumnat de 1r de Batxillerat torna a participar en aquesta activitat de geolocalització per la ciutat de València gràcies al Departament de Valencià. La Valencianada és un projecte organitzat en aquesta ciutat per l’associació 1entretants que treballa per l’ús educatiu de les TIC en valencià. Enguany han participat uns 30 centres escolars amb 2200 alumnes aproximadament.
Ens hem concentrat davant l’Ajuntament de València i a les 9.30 h l’alumnat s’ha escampat per la ciutat en equips de cinc membres per a arribar a cinc llocs diferents de la ciutat sense la presència de professorat, tot fent els desplaçaments amb transport públic sempre de forma autònoma. En cada lloc han hagut de contestar uns reptes amb l’ajuda d’unes targetes amb QR i Realitat Augmentada. Les respostes i la localització arriben al professorat a través d’apps i xarxes socials en directe i en format text, imatge, àudio o vídeo. Aquesta edició s’ha centrat en la celebració de l’any «Cent d’Estellés». Això ha fet que llegiren de forma creativa poemes, però també han recorregut museus que encara no havien visitat, han entrevistat vianants sobre l’ús dels mòbils, quin coneixement tenien del Port de Sagunt, de les facilitats per a fer esport pels barris on estaven… S’han relacionat amb alumnes d’altres centres, han marcat barreres arquitectòniques, i tot ho han fet en valencià!
La jornada ha acabat bé, i a poc a poc hem tornat en tren cap a casa. Si voleu accedir a tot el contingut del projecte ací teniu les etiquetes d’Instagram:
- #wmcp24
- #VLCda24
- #VLCda24iesmariamoliner
Web de la Valencianada 2024: Valencianada | WMCProject.org
Premsa: La Valencianada 2024, un èxit de participació (diarilaveu.cat)
Como ya anunciaremos en su día, los grupos de 1.º y 2.º de la ESO han iniciado el programa de mejora de la comprensión lectora. Con este programa pretendemos mejorar el proceso de aprendizaje de nuestro alumnado, así como la dinamización de la organización y el clima de trabajo de los grupos.
Aquest curs alumnes del nostre centre han tornat a participar en «La Lliga de debat». Concurs basat en l’art de debatre en valencià entre equips d’alumnes de diversos instituts. Està organitzat per la Xarxa Vives d’Universitats i concretament s’ha celebrat a la UJI (Universitat Jaume I de Castelló). Antoni Rovira, del Departament de Valencià, ha organitzat i preparat durant molts mesos abans l’equip d’alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Hui, 31 de gener, en un sol dia, aquest equip s’ha enfrontat a altres tres per a debatre a favor i en contra de si la intel·ligència artificial (IA) és una amenaça per a la humanitat. El nostre equip ha posat tots els recursos per a defensar els seus arguments amb tècniques de debat, de dramatització, amb atrezzo i molt d’esforç per a dominar aquest tema candent de la IA. Aquesta vegada no s’ha pogut arribar a la final, però debatre en públic és tota una experiència que ajudarà a anar més lluny en convocatòries futures.
Agraïm la col·laboració del professorat del Departament de Tecnologia i d’altres departaments que han facilitat la participació d’aquest alumnat, així com l’aportació de l’AMPA per a lluir dessuadores corporatives.
Como ya sabéis, estamos trabajando desde cursos pasados en la transformación de nuestro centro para obtener tanto mejores resultados académicos como una mayor motivación y calidad de aprendizaje en nuestro alumnado.
Os dejamos algunas fotográfias de nuestros espacios transformados, de los cuales estamos muy orgullosos.
El passat 10 de gener l’alumnat de 3r d’ESO i 1r de Batxillerat van visitar Sant Miquel dels Reis, seu de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) i de la Biblioteca Valenciana. Van fer una immersió en literatura i història molt interessant.
Josep Palomero, exvicepresident de l’AVL va parlar sobre el Tirant lo Blanc de l’escriptor valencià Joanot Martorell i va mostrar un facsímil d’uns dels quatre exemplars del segle XV conservats al món.
Després van fer un taller d’escriptura a la sala de reunions de l’AVL, van visitar l’església i la cripta, així com els dos claustres i la sala d’exposicions. Van fer un recorregut històric des dels orígens com a convent fins a l’actualitat.
El río Palancia es un espacio natural que necesita ser más valorado. Su desembocadura necesita especial atención para mantener un importante pulmón natural del entorno y para evitar daños con las inundaciones.
Las intervenciones hechas hasta ahora han dado resultados poco positivos, y por eso, desde la Universitat de València se ha diseñado este programa que busca la implicación social, empezando por la participación de la gente joven, para que la transformación necesaria sea efectiva y llegue a buen término.
Alumnado de nuestro centro ha participado en este programa, gracias a la implicación de los departamentos de Biología, de Geografía e historia, y de la Dirección de la IES Maria Moliner. En el vídeo siguiente se muestra un resumen del funcionamiento de este programa.
- « Anterior
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- 11
- Siguiente »