CONEIXEM EL NOSTRE ENTORN

Durant aquest curs, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO del nostre centre han pogut gaudir de la cultura i els paisatges valencians que ens envolten, ja que han pogut visitar el Monestir de Simat de la Valldigna, la casa museu de Joan Fuster i han fet un passeig per la València medieval.

El 21 de desembre de 2023 l’alumnat de 3r d’ESO va realitzar una eixida per a conéixer un dels monestirs més ben conservats de la nostra geografia, el Monestir de la Valldigna, allí pogueren conéixer, de la mà de les guies, la història del monestir i gaudir del lloc i del paisatge. Visitaren també l’ermita de la Xara, una xicoteta ermita que encara conserva elements de la cultura musulmana.

El 15 de febrer va ser el torn de l’alumnat de 4t d’ESO, aquesta vegada la visita va ser a Sueca, el poble d’un dels autors més importants de les nostres lletres, Joan Fuster. L’alumnat va poder visitar la casa de l’escriptor i realitzà un taller sobre aforismes i imatges.

L’última eixida de la que hem pogut gaudir va ser el passeig per la València medieval amb tot l’alumnat de 3r d’ESO, esta vegada els nostres alumnes es convertiren en guies turístics i van ser els encarregats d’explicar els llocs que visitàrem i els autors que havien viscut i passejat per eixos carrers al s. XV.

Han segut unes experiències molt positives que han acostat el nostre alumnat al seu entorn i han fet que valoraren la nostra cultura.

Monestir de la Valldigna
Ruta per la València medieval