PROJECTE D’INNOVACIÓ EDUCATIVA (PIIE): CONTROL DE LA QUALITAT MEDIAMBIENTAL DE L’ALBUFERA

Professors, professores, alumnes i alumnes, dels Cicles Formatius de la família química del Centre, han estat treballant durant tot el curse 2023-2024 en el PIIE Control de la Qualitat Mediambiental de l’Albufera aprovat. Entre els objectius del PIIE estan: conéixer l’entorn del PN de l’Albufera, vigilar i monitorar la qualitat de l’aigua de l’Albufera i comparar els resultats obtinguts en les anàlisis con els registrats por l’Administració.

Per a això, s’han realitzat diferents activitats: – Visites al centre d’interpretació del Parc Natural de l’Albufera ‘Rincón de l’Olla’ i al Laboratori del ‘Centre de Seguiment d’Aiguamolls’. En elles, vam poder recopilar informació sobre la formació del Llac de l’Albufera, realitzar mostreig d’aigua, tant des de la riba com des de la barca, realitzar mesures in situ de paràmetres físic químics, i realitzar observació d’aus.

– Mostreig i anàlisi in situ de paràmetres físic químics en el Port de Silla.

– Visita al Tancat de la Pipa, per a conéixer com funcionen els filtres verds i realitzar presa de mostres i anàlisis de paràmetres físic químics, com a pH, oxigen, terbolesa, temperatura, conductivitat,… tant de l’aigua d’entrada com d’eixida.

– Pràctiques de laboratori per a realitzar anàlisis físiques, químics i microbiològics de les mostres d’aigua arreplegades en cada eixida de camp.