“Le malade imaginaire” de Molière a l’IES Leopoldo Querol

Departament de francés.

El divendres 26 de maig va tindre lloc al saló d’actes de l’IES Leopoldo Querol de Vinaròs la representació teatral en francés de “Le malade imaginaire” de Molière per part de l’alumnat que cursa Francés primer idioma i Competència Comunicativa Oral en Francés a Quart d’ESO.

Aprofitant que l’any 2022 va ser l’any Molière ja que es va celebrar el 400 aniversari del seu naixement i que aquest any 2023 fa 350 anys de la seua mort, el departament de francès va considerar oportú portar-lo a l’aula treballant una de les seues obres més representatives: “Le malade imaginaire”, 1673.

I així va néixer la idea de la representació. Des del primer moment l’alumnat de francès va fer equip i es va mostrar motivat i il·lusionat pel projecte.

Durant un trimestre es va treballar l’autor i es va adaptar l’obra per tal de fer-la més curta, però no es van tocar gairebé gens els diàlegs ja que es pretenia portar a l’escenari al Molière del segle XVII, l’escriptor més important de la literatura francesa.

A l’aula es van fer també diverses activitats d’expressió corporal, es va treballar la veu, els gestos, els moviments… i la timidesa del principi es va anar superant i els personatges de Molière van anar entrant en les ments i els cossos de l’alumnat.

La representació del divendres va ser el resultat d’un gran treball i de molt d’esforç a tots els nivells incloent el lingüístic ja que l’obra es va llegir i es va representar íntegrament en francès. L’alumnat va aconseguir ser Molière més que mai. Uns simpàtics narradors van aparèixer en moments puntuals i van comentar l’obra en valencià per tal de facilitar-ne la comprensió. Moltes Felicitats pel treball ben fet!

El públic, companys i companyes de l’alumnat de quart que actuava, i tot l’alumnat de francès del centre, va gaudir d’un espectacle que els va treure més d’una rialla. Es van quedar en ganes de més. Per això volem compartir amb les famílies, professorat i alumnat aquesta gran obra de la dramatúrgia de tots els temps amb una segona representació que tindrà lloc el proper dia 14 de juny a les 19:30 del vespre a la Sala d’Actes del nostre centre. L’accès és realitzarà per rigorós ordre d’arribada fins completar aforament. Us hi esperem!