Lectures recomanades

Llistat de lectures voluntàries, per al 1r i el 2n cicle d’ESO.

LECTURES RECOMANADES

2017-2018

El Departament de Biologia i Geologia, dins del Pla de Lectura del centre, proposa un llistat de lectures voluntàries, per al 1r i el 2n cicle de l’ESO, amb l’objectiu de despertar la curiositat per la ciència a través de la lectura, ampliant així el coneixement de l’alumne/a en relació amb alguns dels continguts que es desenvoluparan al llarg del curs.

La lectura d’aquestos llibres és de caràcter voluntari, i es valorarà fins a 0’5 punts que s’afegiran a la nota final del curs, a aquells alumnes que es llisquen un dels llibres proposats i lliuren durant la 1ª o 2ª avaluació una opinió crítica sobre el llibre a la professora.

Els llibres proposats són:

1r d’ESO :

-“Mi familia y otros animales” de Gerald Durrell. Ed. Alianza;

Bichos y demás parientes” de Gerald Durrell. Ed. Alianza

Viatge al centre de la Terra” de Julio Verne

o qualsevol altre llibre de contingut relacionat amb els continguts del curs.

3r i 4t d’ESO:

– “No em bacil.lis” Monserrat Argerich i Flor Rey. Projecte Solaris, Eumo Editorial 2004

– “Ulls de pantera” Sílvia Americh i Lemos- Projecte Solaris. Eumo Editorial 2004

– “Tallers RRR” Anna M. Gil i Gonçal Luna- Projecte Solaris. Eumo editorial 2002

– “Gelati! Un cas per a cibertafaners” Silvia Aymerich i Lemos. Edicions del Bullent 1998.

– “EXO. La biologia mai no ha estat tan sexy” Jordi Olloquequi. Ed. Lluna Roja- La Galera 2014.

– “La Tierra Herida” Miguel Delibes y Miguel Delibes de Castro. Ed. Destino, 2006.

– «La vuelta al mundo de un forro polar rojo. Pequeña historia de la globalización. Ed. Siruela. Las 3 edades. Nos gusta saber, de Korn Wolfgang (2016).

Batxillerat:

– «Els gens que mengem. Daniel Ramón. Bromera (2000).

– «El clan de l’ós de les cavernes». Jean Marie Auel. Labutxaca (2009).

– «La mala ciencia». Ben Goldacre. Editorial Paidos.

– «El arte de vender mierda» Fernando Cervera. Ed. Laetoli (2014).

No obstant es deixarà llibertat l’alumne/a perquè trie qualsevol altre llibre de lectura relacionat amb les Ciències. Quan l’alumne/a prenga esta opció, ha d’informar abans de la lectura a la professora perquè determine si és oportú atenent al contingut i al nivell del llibre.