PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES
El Portfolio Eutopeu de les Llengües (PEL) es tracta d’un document en què els que estan aprenent o han aprés una llengua – ja siga en l’escola o fora de l’escola – poden registrar i reflexionar sobre el seu aprenentatge de llengües i experiències culturals.
El Portfolio conté un passaport de llengües, el titular del qual posa al dia amb certa regularitat. El document també conté una biografia lingüística detallada que descriu l’experiènia del titular en cada llengua i que està dissenyat per a guiar l’alumnat en la planificació i avaluació dels progressos. Finalment, hi ha un dossier amb exemples de treballs personals que es pot mantindre per a il·lustrar una de les competències lingüístiques.
Font: Council of Europe
L’objectiu d’aquest document és proporcionar unes bases comunes per a la descripció d’objectius, continguts i mètodes per a l’aprenentatge de llengües de manera que els cursos, els programes i les qualificacions descriguin d’una manera exhaustiva el que han d’aprendre a fer els aprenents de llengua a l’hora de comunicar-se i quins coneixements i habilitats han de desenvolupar per ser capaços d’actuar de manera efectiva.
Font: GVA
*Per a més informació podeu consultar la següent página WEB: http://sepie.es/iniciativas/portfolio/index.html