Erasmus + ESO i Batxillerat

Del 2 al 9 de maig de 2023 Gymnasium de Hifffeld (Alemanya)

Els alumnes del Projecte Erasmus+ han visitat els companys alemanys del centre Hittfeld Gymnasium.

Allí han dut a terme un projecte de sostenibilitat amb pòsters i vídeos de diferents temes com els residus de plàstics, paper, metall i vidre; trossos de cigarrets i el petroli en el riu provocat pel trànsit de vaixells que van trobar al riu Elba d’Hamburg.

Durant la setmana han pogut visitar la ciutat d’Hamburg. Allí han gaudit d’un passeig per la ciutat i també han visitat la Filharmònica de l’Elba.

Els estudiants han participat en un taller en la seu principal de Greenpeace on els han explicat tot el que fan per tal de defensar el món natural i promoure la pau en tot el món.

Ha sigut una experiència enriquidora per als alumnes, plena de bons moments i records.

GO GREEN, GO EUROPE

Del 27 de febrer al 6 de Març de 2023 dins de les activitats del Projecte Erasmus+ hem rebut la visita de 13 estudiants alemanys del centre Franziskaner Gymnasium de Kreuzburg acompanyats per les seues dos professores.
Al llarg de la setmana han realitzat, juntament amb els nostres alumnes de Llatí de 1r de Batxillerat i d’Anglés Pràctic de 4t, un seguit d’activitats relacionades amb el tema de la sostenibilitat i el medi ambient.
Van començar dimarts amb una visita a la planta de reciclatge de plàstic CASARAVI que es troba a la localitat veïna de El Palomar.
L’endemà van poder gaudir d’una jornada a València en què van tenir l’ocasió de passejar pel centre històric, per la Ciutat de les Arts i les Ciències i, fins i tot, van poder assistir-hi a la primera de les mascletades de falles.
Dijous van realitzar una excursió a un dels paratges més emblemàtics d’ Albaida, la Covalta. Aquesta ruta senderista ens va permetre conéixer l’entorn i fer una activitat de neteja de la nostra serra.
El dia següent vam començar la jornada amb la visita a la llotgeta de Rafa Amorós, on l’artista ens va ensenyar les seues obres i ens va parlar del procés creatiu. Vam continuar amb la visita a diferents indrets de la ciutat d’Albaida: església, campanar i MITA.
En tornar els vam obsequiar amb un detall sostenible que havien realitzat els propis companys, una coixinera amb el logo del projecte.
No podíem acabar la jornada d’una manera millor que amb un sopar en què famílies, alumnat i professorat compartírem converses i balls.
I ja per finalitzar, dilluns van conéixer de la mà dels professors d’agroecologia alguns dels projectes que porta endavant el nostre centre: l’hort ecològic, la plantació de vinyes i la cria de gallines.
Després d’una intensa setmana d’activitats els nostres alumnes van tancar el projecte amb la plantació d’un arbre que servira per recordar aquesta experiència.

IEs Josep Segrelles de 27 de febrer al 6 de març
IES-JOSEP-SEGRELLES-CENTRE-ACREDITAT-ERASMUS-21-27-2

Hittfield del 7 al 13 de maig

Del 7.05.2022 al 13.05.2022 un grup de professors hem estat en un institut d’Alemanya, veient com fan classes el professorat de l’institut alemany i veient també els medis que utilitzen. També hem vist com s’organitza el centre  i hem anotat idees per al nostre institut. Hem intercanviat idees i projectes. Projectes per a que el proper curs el nostre alumnat puga anar Alemanya.  Per exemple un possible projecte de col·laboració amb l’estudi de l’impacte de microplàstics a la mar. Un altre possible projecte de Llatí. El centre alemany es el Gymnasium Hittfeld i està situat en la Baixa Saxònia prop d’Hamburg, té uns 1000 alumnes. És un centre d’ESO i Batxillerat. Agraïm l’hospitalitat dels col·legues alemanys que ens han acompanyat durant tota la setmana, i ens han deixat estar en la seua classe.

Catània del 7 a l’11 de Març

ERASMUS + JOB SHADOWING IES JOSEP SEGRELLES (ALBAIDA-VALENCIA- SPAIN)

ARISTIDE GABELLI (MISTERBIANCO-SICILY- ITALY)
The language teachers that have taken part in the first mobility of this project would like to thank our partner school in Misterbianco, (Sicily), especially Licia Arcidiacono for being a great host. It has been a very enriching experience and we have learnt a lot about inclusion and language teaching digitalization.

ERASMUS + JOB SHADOWING IES JOSEP SEGRELLES (ALBAIDA-VALÈNCIA- ESPANYA)

ARISTIDE GABELLI (MISTERBIANCO-SICÍLIA- ITÀLIA)

Les professores de llengües que han participat en la primera mobilitat d’aquest projecte volem agrair a l’escola Aristide Gabelli i, especialment, a la professora Licia Arcidiacono, per haver sigut una gran amfitriona. Ha estat una experiència molt enriquidora, hem aprés molt sobre inclusió i digitalització en l’ensenyament de llengües.

nota-premsa-WEB_IES-J.Segrelles_gener-2022

Enllaços: