Segons la normativa vigent:
- Decret 195/2022, d’igualtat i convivència en el sistema educatiu valencià que en el seu article 40.5.d establix:
L’alumnat té dret a participar, amb els suports que es requerisquen en cada cas, en la vida del centre, de manera individual i col·lectiva. Este dret es concreta en: L’exercici del dret d’associació i reunió, d’acord amb la legislació vigent.
- Llei orgànica 8/1985, reguladora del Dret a l’Educació, arreplegat en la Llei orgànica 3/2020 d’Educació, que en el seu article 8 establix:
Les decisions col·lectives que adopte l’alumnat, a partir del tercer curs d’educació secundària obligatòria, respecte a l’assistència a classe no tindran la consideració de faltes de conducta ni seran objecte de sanció, quan estes hagen sigut resultat de l’exercici del dret de reunió.
Observacions:
- El Centre, en cas de rebre comunicació de la convocatòria de vaga per part d’alguna associació d’estudiants, exposarà en el panell habilitat per a tal fi la informació rebuda.
- En el cas que un alumne/a falte un dia a classe a causa d’una vaga, perquè esta falta quede degudament justificada, la família haurà d’enviar un missatge per WebFamilia al tutor i/o als professors corresponents comunicant-lo.
- L’alumnat que assistisca al centre durant la jornada de vaga, no podrà eixir si no acudix el pare, mare, tutor o tutora a arreplegar-lo/a
- L’alumnat que no vulga secundar la convocatòria de vaga, tindrà dret a assistir a classe amb normalitat. El professorat no té obligació de modificar la seua programació d’aula per a eixe dia. Segons establix la normativa, els exàmens que coincidisquen amb la convocatòria de vaga podran ser canviats de data o ajornats per a l’alumnat que secunde la vaga.
