Quí som?

El Departament d’Orientació d’un centre d’Educació Secundària constitueix un element primordial que ha de contribuir al fet que el procés d’ensenyament-aprenentatge es desenvolupe en millors condicions, a través de la posada en marxa d’una sèrie d’activitats que afecten els diferents membres de la comunitat educativa, amb vista a aconseguir una educació adaptada als interessos, motivacions, capacitats de cadascun dels alumnes i alumnes del centre, facilitar i donar suport a les labors del professorat i promoure la cooperació dels pares i de les mares en de l’educació dels seus fills.

La labor del Departament d’Orientació ha d’anar més enllà del mer diagnòstic o de l’atenció a «casos problemes», ha de caracteritzar-se per una intervenció, en molts casos indirecta, que es podria resumir en dues paraules: prevenció i suport.