HACKATHON TEXTILTHON

Dissabte passat 12 de novembre dos grups d’alumnes de segon de batxillerat de les assignatures d’Economia de l’Empresa i Fonaments d’Administració i Gestió van participar en la primera Hackathon Tèxtil promocionada per ATEVAL.

Grup format per Baltasar Castelló, Marc Nájar i Óscar Vicedo.

Grup format per Mar Alemany, Carla Castelló i Marta Galbis

La paraula «hackathon» és una contracció de «hacker» (programadors) i «marató», i originalment feia referència a tota mena de trobades de programadors per a dissenyar solucions de programari en grups de 2 a 5 persones i en un temps determinat. Però hui dia aquest concepte s’ha estés a altres sectors, per això l’Associació del Tèxtil Valencià (ATEVAL) ha volgut convocar a joves que aporten idees disruptives i innovadores a aquest sector tan arrelat a la nostra comarca.

L’esdeveniment va transcórrer durant 5 hores i mitja en les quals, a contrarellotge, els participants havien d’aportar idees i concretar estratègies per a la seua consecució. Per a finalitzar van haver de presentar els seus projectes davant un tribunal format per empresaris de renom del sector tèxtil d’Ontinyent. Els membres del tribunal, molt exigents van preguntar tota classe de dubtes als grups sobre els seus plans i la implementació d’aquests.

El departament d’Economia de l’IES de Bocairent vol agrair als estudiants la seua implicació i la participació en aquesta mena d’activitats fora de l’horari escolar i també felicitar l’equip format per Mar Alemany, Carla Castelló i Marta Galbis que va presentar el projecte SUNHEAT, una samarreta que ens farà estalviar energia en la llar, ja que recull la calor del Sol i regula la temperatura amb una bateria. Una gran idea que els va fer mereixedores d’un dels premis per la innovació que aportava a la indústria tèxtil.

Enhorabona!