Al llarg d’este curs els alumnes de FP Bàsica de serveis administratius han desenvolupat diferents activitats que ara resumim:
- Han rebut formació de la mà de: Elena Enguix de Fundació Caixa Ontinyent en els temes de ciberseguretat i contrasenyes segures, també hem contat amb la col·laboració d’ Alfons de la UPCCA en els temes d’addicció a la tecnologia, i s’ha fet un taller amb Miguel Valdivieso sobre la motivació, l’autoestima, assertivitat, cohesió del grup, parlar en públic, etc.
- Hem treballat a classe sobre material cedit per l’UPCCA i l’INCIBE en l’ús responsable de la tecnologia, el ciberassetjament i el sexting.
- Han preparat unes presentacions, sobre el material cedit, , dirigides als alumnes de primer i segon de la ESO, sobre l’ús responsable de la tecnologia, i les han exposat a estos grups.
- Han analitzat els resultats de l’enquesta que s’ha passat als alumnes de primer i segon sobre la valoració de la xarrada, per tal de millorar certs aspectes.
- Han escollit i dissenyat uns vinils per a l’escala central del centre amb frases que resumeixen el què s’ha tractat en les presentacions.
- Han dissenyat uns cartells per al nostre centre amb consell sobre ÚS RESPONSABLE DE LA TECNOLOGIA.
- Han dissenyat un ESCAPE ROOM per als alumnes amb la temàtica del projecte, i l’han portat endavant com activitat de final de curs, per al grup de primer d’ESO.
El projecte en qüestió ha tingut un gran impacte sobre el centre pels següents motius:
- És un projecte integrador.
- Afavorix una millora de la convivència.
- Augmenta la motivació d’un alumnat amb un perfil que necessita aprendre d’una manera més dinàmica i innovadora.
- Ajuda al desenvolupament en l’ús de la tecnologia, ja que aprenen a dissenyar presentacions, cartells, etc. a usar el projector i altres.
- Millora la imatge que el centre té de l’alumnat de FP Bàsica.
- Promou la tutorització entre iguals.
Respecte a l’impacte el més significatiu sobre els alumnes de FPB de serveis administratius, els quals el porten a terme, és la millora del comportament (contrastat amb la reducció de parts de disciplina), així com la millora dels resultats acadèmics d’estos alumnes.
Per al curs 2023/2024, s’han plantejat les següents activitats:
- Formació-tallers al principi de curs
- Xarrades en grups del centre
- Xarrades en el Col·legi Lluis I altres col·lectius.
- Dissenyar cartells, triptics, vinils o altre material
- Preparar nous escape rooms
Departament d’Administració