ACTIVITATS REALITZADES – PIIE Ciberexperts peer to peer mentoring

Al llarg d’este curs els alumnes de FP Bàsica de serveis administratius han desenvolupat diferents activitats que ara resumim: 

  • Han rebut formació de la mà de: Elena Enguix de Fundació Caixa Ontinyent en els temes de ciberseguretat i contrasenyes segures, també hem contat amb la col·laboració d’ Alfons de la UPCCA en els temes d’addicció a la tecnologia, i s’ha fet un taller amb Miguel Valdivieso sobre la motivació, l’autoestima, assertivitat, cohesió del grup, parlar en públic, etc. 
  • Hem treballat a classe sobre material cedit per l’UPCCA i l’INCIBE en l’ús responsable de la tecnologia, el ciberassetjament i el sexting. 
  • Han preparat unes presentacions, sobre el material cedit, , dirigides als alumnes de primer i segon de la ESO, sobre l’ús responsable de la tecnologia, i les han exposat a estos grups. 
  • Han analitzat els resultats de l’enquesta que s’ha passat als alumnes de primer i segon sobre la valoració de la xarrada, per tal de millorar certs aspectes. 
  • Han escollit i dissenyat uns vinils per a l’escala central del centre amb frases que resumeixen el què s’ha tractat en les presentacions. 
  • Han dissenyat uns cartells per al nostre centre amb consell sobre ÚS RESPONSABLE DE LA TECNOLOGIA. 
  • Han dissenyat un ESCAPE ROOM per als alumnes amb la temàtica del projecte, i l’han portat endavant com activitat de final de curs, per al grup de primer d’ESO.  

El projecte en qüestió ha tingut un gran impacte sobre el centre pels següents motius: 

  • És un projecte integrador. 
  • Afavorix una millora de la convivència. 
  • Augmenta la motivació d’un alumnat amb un perfil que necessita aprendre d’una manera més dinàmica i innovadora. 
  • Ajuda al desenvolupament en l’ús de la tecnologia, ja que aprenen a dissenyar presentacions, cartells, etc. a usar el projector i altres.  
  • Millora la imatge que el centre té de l’alumnat de FP Bàsica. 
  • Promou la tutorització entre iguals. 

Respecte a l’impacte el més significatiu sobre els alumnes de FPB de serveis administratius, els quals el porten a terme, és la millora del comportament (contrastat amb la reducció de parts de disciplina), així com la millora dels resultats acadèmics d’estos alumnes. 

Per al curs 2023/2024, s’han plantejat les següents activitats: 

  • Formació-tallers al principi de curs 
  • Xarrades en grups del centre 
  • Xarrades en el Col·legi Lluis I altres col·lectius. 
  • Dissenyar cartells, triptics, vinils o altre  material 
  • Preparar nous escape rooms 

Departament d’Administració 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies