Projecte Erasmus+ KA101 Qualitat i Plurilingüísme

Transcorreguts els 24 mesos del nostre primer projecte Erasmus+, l’IES Cova Santa ha sigut seleccionat per a continuar amb el seu Pla de Desenvolupament Europeu per mitjà d’un segon projecte amb títol IES CUEVA SANTA: QUALITAT I PLURILINGÜISME.

El projecte consta de 7 mobilitats a paises europeus que es realitzaran al llarg d’un període de 18 mesos, ateses les necessitats formatives del professorat.

Primera mobilitat – Scarborough (el Regne Unit)

El dia 7 d’Agost de 2017 va començar el curs Effective Use of Technology en el centre Anglolang, dirigit a professors que desitgen ampliar el seu coneixement en l’ús de la tecnologia en un context educatiu.

El curs té un format de deu dies, als matins les sessions se centren en la millora de la competència lingüística en llengua anglesa i a les vesprades les classes van dirigides a un enfocament més fresc i comunicatiu de l’ús de les noves tecnologies a l’aula.

Al final del curs la nostra professora hi haurà:

  • Recollit un fitxer de recursos educatius.
  • Ampliat el seu coneixement de com les noves tecnologies poden ser  utilitzades a l’aula.
  • Adquirit nova idees i experiències.
  • Incrementat el coneixement de com els entorns culturals poden afectar les dinàmiques d’aula.
  • Creat una xarxa de contactes de col·legues europeus per a futurs projectes.

Segona mobilitat – Dublín (Irlanda)

La segona experiència d’aquest projecte Erasmus + KA1 se centrarà en la metodologia CLIL i tindrà lloc a Irlanda a la fi de novembre de 2017.

Té format de curs de 7 dies de duració enfocat a aportar estratègies d’aquesta metodologia a professorat que ha de donar la seua assignatura en anglés.

Tercera mobilitat – Scarborough (el Regne Unit)

Dins del projecte Erasmus + que es desenvolupa en el centre, el mes de juliol passat vaig realitzar un curs en una setmana de duració en Scarborough, una localitat costanera de l’est d’Anglaterra, a una hora aproximadament de York. Un bonic i tranquil lloc on el blau de la mar contrasta amb el verd dels penya-segats. Vaig triar aquest lloc perquè la nostra companya Marta va estar l’any passat i me’l va recomanar i la veritat és que a mi també em va agradar molt. El curs el vaig realitzar en Anglolang-Academy of English.

Era un curs per a professors en el qual al matí treballàvem l’anglés, especialment de manera oral per a millorar el nostre nivell d’expressió i comprensió i a la vesprada tractava sobre CLIL (Content and Learning Integrated Learning) en el qual treballem la manera de fer classe de la nostra matèria, en el meu cas matemàtiques, en anglés.

Un dels dies visitem York. És una ciutat molt bonica plena d’història i encant. Visitem el museu del ferrocarril, el més gran del món, i el Jorvik Viking Centre, un museu amb restes dels vikings assentats allí i amb una fidel reconstrucció de com seria la ciutat vikinga. També vam recórrer part de la seua muralla, visitem la catedral i passegem pels seus animats carrerons, quallades de comerços espectacularment bonics i cures, amb una varietat i qualitat impressionants,que conserven l’arquitectura medieval intacta.

Ha sigut una gran experiència, molt enriquidora a nivell personal i professional. Durant la mobilitat he experimentat una immersió total en la llengua anglesa, no sols durant les classes sinó també la resta del temps amb els companys, amb my host-family,… la qual cosa ha millorat el meu nivell d’anglés, sobretot a nivell oral. El curs CLIL m’ha proporcionat recursos, idees, directrius,…que podré utilitzar en donar les meues classes de matemàtiques en anglés. Però el millor ha sigut conéixer a tantes persones diferents, procedents de diferents països, intercanviar experiències amb ells, aprendre sobre la seua cultura i sistemes educatius i establir amb ells una xarxa de contactes.

Quarta mobilitat – Oxford (el Regne Unit)

La quarta mobilitat del nostre projecte Erasmus+ KA1 ‘IES CUEVA SANTA: QUALITAT I PLURILINGÜISME es va dur a terme a la ciutat universitària d’Oxford del 16 al 27 de Juliol de 2018. El curs titulat ‘Creative Teaching in the Secondary Language Classroom’ va tindre una duració de 10 dies lectius. El grup estava integrat per 14 professors i professores de secundària de diferent nacionalitats.

Els continguts del mateix es van centrar en metodologia específica per a l’ensenyament de l’Anglés en l’esmentada etapa educativa i van abastar diversos aspectes com els diferents estils d’aprenentatge, les intel·ligències múltiples, l’adquisició i pràctica de les diferents destreses, l’ús de les TIC i molts altres.

Les classes van estar complementades amb una sèrie de visites a llocs emblemàtics de l’Oxford (Christ Church College, Magdelen College etc.) i una visió àmplia de la vida i cultura del Regne Unit. Al final de la mobilitat, la professora ha aconseguit:

  • Millorar destreses per a l’aplicació d’una metodologia dinàmica i comunicativa a l’aula.
  • Integrar materials autèntics i les noves tecnologies a l’aula.
  • Motivar als alumnes a aprendre de manera més efectiva.
  • Usar diferents estratègies d’ensenyament per a adequar-se als diferents estils d’aprenentatge.
  • Millorar les seues pròpia competència en l’ús de la llengua Anglesa i actualitzar els seus coneixements en relació a aquesta.
  • Crear una xarxa de contactes internacional dins de l’àmbit de l’Educació Secundària
  • Recopilar un ampli banc de recursos, tant físics com en línia.

Cinquena mobilitat – Dublín (Irlanda)

Durant la setmana del 23 al 27 de Juliol, vaig realitzar una mobilitat a Dublín (Irlanda), vaig fer un curs d'Inglés amb una duració de 20 hores. A més del curs, també l'acadèmia ens va facilitar l'assistir a activitats que s'organitzaven a la vesprada.

A més de conéixer la cultura irlandesa, els seus costums, la seua gastronomia.... la mobilitat m'ha donat la possibilitat de conéixer a altres alumnes de diferents nacionalitats, relacionar-me amb ells i millorar el meu nivell d'Engonals.

Per tot això la valoració que faig és molt positiva; crec que és una oportunitat que cal aprofitar

Sisena mobilitat – Broadstairs (el Regne Unit)

Sent uns dels nostres objectius la millora del la competència lingüística del nostre professorat així com posada al dia en noves i innovadores metodologies de l’ensenyament de la llengua anglesa vaig decidir en el seu moment triar un curs ‘ fet a mida’ i dissenyat juntament amb el personal de LanguageUK per a poder obtindre el major profit al final d’aquest.

L’elecció de Broadstairs es va deure a una elecció personal ja que aprofitant un viatge d’estudis amb el meu centre vaig poder concertar una cita amb la directora del centre per a organitzar my estada i acordar els continguts del meu curs de formació.

Valore positivament la meua experiència d’aprenentatge en LanguageUK pel fet que el seu enfocament és molt pràctic fent més èmfasi en la pràctica que en la teoria. M’han aportat nombroses idees que puc adaptar en el meu procés d’ensenyament del dia a dia. També és ressenyable la millora de la competència comunicativa i lingüística en llengua anglesa molt important a l’hora d’aportar major qualitat en les classes.

Finalment, la meua estada en Broadstairs realitzant el curs per a professors m’ha permés no sols conéixer noves formes de treball en altres països europeus sinó també adquirir una xarxa de contactes amb altres col·legues europeus amb els quals en un futur realitzar intercanvi de bones pràctiques o dur a terme projectes d’aprenentatge.

Setena mobilitat – Glumslöv skola (Suècia)

El sistema educatiu a Suècia:

– Escola Obligatòria De 7 A 16 Anys (9 Cursos) I Escolaritzats En El mateix Edifici.

– Tres tipus d’escoles diferents: Públiques, Freeschools i Privades. (les tres són gratuïtes.)

– No està estés el concepte de repetició. finalitzat el grau 9, han de passar un examen estatal per a l’obtenció del títol.

– Tres anys de batxillerat o de cicles formatius. Centres especialitzats en l’un o l’altre itinerari.

– Els professors treballen 45 hores setmanals, de les quals 38 són de permanència en el centre i 20 són lectives.

– La inversió de l’estat en matèria educativa és molt alta, i això es nota en les instal·lacions i els recursos dels quals disposen

– Els horaris de l’alumnat contemplen descansos entre classes. Tenen habilitats espais per a aquests recessos.

– Tot l’alumnat menja a l’escola (sobre les 12h) i el menjar és gratuït per a tots.

– Ràtios similars a les que tenim en el nostre sistema educatiu. També treballen amb desdoblaments i reforços.

– Tot l’alumnat té un domini suficient de la llengua anglesa. No dobleguen pel·lícules o sèries al suec.

– A més de suec i anglés, han de triar una tercera llengua com a matèria optativa. L’espanyol és la més sol·licitada.

– Estudien cuina, tèxtil i tecnologia dins de la matèria home economics.

– Utilitzen un sistema de gestió docent similar al nostre itaca. per a un major control, les famílies avisen al tutor/a si un/a alumne/a no assistirà al centre un matí.

Huitena mobilitat: Salgótarján (Hongria)

La huitena mobilitat posa punt final al nostre projecte Erasmus+ KA1 IES COVA SANTA: QUALITAT I PLURILINGÜISMO.

El mes de desembre passat, entre els dies 17 i 21, visitem la ciutat de Salgótarján a Hongria. Allí realitzem un Aprenentatge per observació o Job Shadowing en l’institut Salgotarjáni Bolyai Jáens Gimnázium.

La ciutat es troba a uns 120 km de la capital Budapest, al nord del país al costat de la frontera amb Eslovàquia. Té uns 30.000 habitants i el seu passat més recent està unit a la mineria del carbó.

El Salgotarjáni Bolyai Jáens Gimnázium és un institut de secundària on s’imparteixen ensenyaments generals que condueixen a l’accés dels seus alumnes als estudis universitaris. El seu programa bilingüe té característiques semblants a la nostra línia plurilingüe pel que la internacionalització del centre és un dels aspectes primordials dins de les línies d’acció del projecte de centre.

Al final de la mobilitat, la professora ha aconseguit:

  • Conéixer aspectes rellevants del Sistema Educatiu Hongarés
  • Observar exemples de practiques docent en l’assignatura d’Inglés i en classes CLIL.
  • Participar en debats relacionats amb aspectes culturals i educatius de la societat hongaresa.
  • Participar en visites a llocs d’importància natural, història i cultural.
  • Promoure la dimensió Europea de l’IES Cova Santa per mitjà del treball amb la institució d’acolliment.
  • Establir les bases per a un possible projecte Erasmus+ KA229 d’intercanvi d’alumnat.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies