Consejo Escolar

El Consell Escolar

El consell escolar és l'òrgan col·legiat de govern a través del qual es garanteix la participació dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa.
Els representants dels diferents sectors – professorat, alumnat, famílies i PAS- són elegits mitjançant un procés electoral entre els membres del seu sector.
El consell escolar es reunirà com a mínim una vegada al trimestre i sempre que el convoque el seu president.

Competències del consell escolar

Totes les resolucions importants del centre han de tractar-se en el consell escolar, com per exemple:

• El Projecte Educatiu de Centre (PAC)
  • La Programació General Anual (PGA)
  • La Memòria Anual.
  • El pressupost anual del Centre i els comptes comptables anuals.
  • Aprovació i avaluació del projecte de gestió
  • Les normes d'organització i funcionament

El consell escolar serà informat i deurà, segons el cas, aprovar o avaluar aquestes resolucions perquè tiren avant.
A més, el consell escolar ha de participar activament en tots els processos que impliquen una millora del centre educatiu, com proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre o promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i l'equip escolar.
D'altra banda, el consell escolar ha d'analitzar i valorar el funcionament general del centre, així com l'evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions tant internes com externes en les quals participe, de manera que li permeta elaborar propostes i informes sobre el funcionament del centre i la millora en la qualitat de gestió.
El consell escolar també participa en la resolució dels conflictes de convivència i promou accions de prevenció que afavorisquen un clima de convivència en el centre.

Composició del Consell Escolar

President: Esteban Montesinos Fuster