Inauguració Aula ATECA – IES CARRÚS

El dilluns, 3 de juny hem inaugurat la nostra flamant Aula ATECA (Aula de Tecnologia Aplicada)

Hui tenim la satisfacció de donar a conéixer la nostra aula de tecnologia aplicada (aula ATECA) una aula en la qual hem bolcat el nostre compromís més ferm per la formació professional d’Arts gràfiques, amb l’objectiu que incorpore la innovació tecnològica que les empreses del sector estan demandant.

Amb eixa finalitat, la conversió de l’aula tradicional en aula de tecnologies d’última generació, es pretén impulsar l’aprenentatge del nostre alumnat perquè les seues capacitats professionals estiguen cada vegada més concordes amb el teixit empresarial i les seues demandes, aproximant l’aprenentatge teòric als entorns reals de treball amb incorporació de simuladors i altres elements tecnològics capdavanters.

I perquè entenguem millor com funciona una aula ATECA prenguem com a exemple recursos tecnològics com la realitat virtual i augmentada que ens permetran interactuar amb l’entorn i captar millor l’atenció de l’alumnat aconseguint que puga experimentar amb elements reals que difícilment poden ser presents de manera física en un centre de formació professional.

Així mateix, una de les recomanacions dels organismes internacionals és que l’ensenyament-aprenentatge tinga un caràcter eminentment pràctic, innovador i creatiu. Amb esta finalitat les metodologies de treball a utilitzar en estes aules han de ser actives, creant espais col·laboratius entre l’alumnat i el professorat.

Hoy tenemos la satisfacción de dar a conocer nuestra aula de tecnología aplicada (aula ATECA) un aula en la que hemos volcado nuestro compromiso más firme por la formación profesional de Artes gráficas, con el objetivo de que incorpore la innovación tecnológica que las empresas del sector están demandando.

Con esa finalidad, la conversión del aula tradicional en aula de tecnologías de última generación, se pretende impulsar el aprendizaje de nuestro alumnado para que sus capacidades profesionales estén cada vez más acordes con el tejido empresarial y sus demandas, aproximando el aprendizaje teórico a los entornos reales de trabajo con incorporación de simuladores y otros elementos tecnológicos punteros.

Y para que entendamos mejor cómo funciona un aula ATECA tomemos como ejemplo recursos tecnológicos como la realidad virtual y aumentada que nos permitirán interactuar con el entorno y captar mejor la atención del alumnado consiguiendo que pueda experimentar con elementos reales que difícilmente pueden estar presentes de manera física en un centro de formación profesional.

Asimismo, una de las recomendaciones de los organismos internacionales es que la enseñanza-aprendizaje tenga un carácter eminentemente práctico, innovador y creativo. Con esta finalidad las metodologías de trabajo a utilizar en estas aulas han de ser activas, creando espacios colaborativos entre el alumnado y el profesorado.

PODCAST INAUGURACIÓ AULA ATECA

Podcast de la inauguració del Aula ATECA, participen: Daniel McEvoy Bravo(Secretari Autonòmic d’Educació), Maria Bonmatí Amorós (Regidora Joventut, Educació i Discapacitat Ajuntament Elx) Antonia Lledó Ramón(Directora IES Carrús) Antoni Talens Climent (Coordinador programa Innovatec) modera Moisés Navarro (Cap d’estudis)
Moment de la inauguració.