EL POBLE FEMINISTA DE CARRÚS

Des de hui l’IES Carrús és un poble feminista en el qual tots els carrers, places, rotondes… tenen nom de dones. Hem volgut visibilitzar-les ja que en els espais de les nostres ciutats i pobles no estan ben representades.

De la mateixa manera, algunes d’aquestes dones, que han destacat en diferents camps, no estan als nostres temaris, és a dir, no estan de moment a les classes, però des d’ara tots i totes les coneixerem.

Aquest projecte ha implicat a tota la comunitat educativa i, gràcies a l’alumnat de Batxillerat Artístic i d’Arts Gràfiques, ha sigut produït íntegrament a l’IES Carrús.

Els noms, proposats pels departaments, repleguen la diversitat de dones i, a més, s’han buscat dones de diferents èpoques i procedència geogràfica.

Amb aquest projecte l’institut dóna un pas més en la lluita per la igualtat, que ha estat reconegut per la visita de l’alcalde d’Elx i els regidors d’igualtat i d’educació. Així mateix, l’alcalde ha anunciat que un espai de la ciutat portarà el nom de la dona que el nostre centre decidisca per tal de traslladar fora de l’IES Carrús aquesta iniciativa.

L’acte ha conclós amb la inauguració de la plaça principal, dedicada a Antonia Mecha per elecció de la comunitat educativa, i amb la interpretació musical de un grup d’alumnat.

Podeu veure tota la visita de les autoritats i el recorregut pel centre amb la directora i la coordinadora d’igualtat i convivència ACÍ.