El 10 de febrer es va publicar al DOGV l’orde 2/2025 que regula el procediment de consulta de la llengua base per part de les famílies, aplicable en el curs 2025-2026.
Al llarg de la setmana donarem a l’alumnat en mà la informació sobre el procés. Esta informació es pot obtindre també en l’orde 2/2025 (enllaç).
La informació fonamental és la següent:
Qui votarà en l’IES?
L’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO.
L’alumnat de 4t d’ESO, NO VOTARÀ, si vol fer Batxillerat, deixarà la seua preferència de llengua base a l’admissió.
Què es votarà?
En secundària es fa la consulta sobre quina llengua vehicular (valencià o castellà) predomina en les assignatures no lingüístiques.
Actualment, en el nostre centre, si totes les famílies van votar valencià ens quedaríem com estem; les àrees de Biologia, Geografia i història i altres que estan vehiculades en valencià, es quedarien igual.
En el cas que es votara castellà en el centre, el claustre del professorat, dins de la seua autonomia, triaria què dos assignatures de les quals ara són en valencià passarien a ser en castellà.
Quan es votarà?
Des del 25 de febrer a les 9.00 h., fins al 4 de març de 2025 a les 14.00 h.
Com es votarà?
La votació serà telemàtica, a través de la següent adreça: https://consulta.gva.es
Dins de la direcció haurà d’identificar el seu fill/a amb el NIA que tenen en la fitxa de l’alumne que hem repartit en classe. El NIA també es pot consultar dins de l’àrea de l’alumne en webfamilia.
Després el representant legal haurà de contestar la següent pregunta: Quina és la seua preferència sobre la llengua base d’educació? Valencià o Castellà.
El centre tindrà disponibles d’1 ordinador perquè si alguna família no té els mitjans tecnològics per a votar a la seua casa, puga vindre en el centre a fer-lo.
https://portal.edu.gva.es/consulta/clau-dacces
Només pot votar un representant legal per alumne:
– Si voten dos per un mateix alumne, però voten el mateix, compte un vot.
– Si voten dos per un mateix alumne i voten diferent, els vots s’anul·len i eixe alumne no tindria representació en la consulta.
– Per tant, les parelles separades han de posar-se d’acord en els qui vota dels dos.
Resultats:
En cas de no participar en la votació, ho centre en virtut de la seua autonomia assignarà l’alumne/a a una o un altra llengua segons el resultat general obtingut i les necessitats del centre.
S’ha de tindre en compte que si uns alumnes voten una llengua i altres un una altra, aniran a classes diferents. La qual cosa pot fer que se separen grups d’amics.
Resum del calendari:
– Publicació del cens provisional: 17-2-2025.
– Reclamacions al cens provisional: fins al 21-2-2025.
– Publicació del cens definitiu: fins al 24-2-2025.
– Període de consulta: Des del 25 de febrer a les 9.00 h., fins al 4 de març de 2025 a les 14.00 h.
MÉS INFORMACIÓ AL SEGÜENT ENLLAÇ
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
El 10 de febrero se publicó al DOGV la orden 2/2025 que regula el procedimiento de consulta de la lengua base por parte de las familias, aplicable en el curso 2025-2026.
A lo largo de la semana daremos al alumnado en mano la información sobre el proceso. Esta información se puede obtener también en la orden 2/2025 (enlace).
La información fundamental es la siguiente:
¿Quién votará en el IES?
El alumnado de 1.º, 2.º y 3.º de ESO.
El alumnado de 4.º de ESO, NO VOTARÁ, si quiere hacer Bachillerato, dejará su preferencia de lengua base a la admisión.
¿Qué se votará?
En secundaria se hace la consulta sobre qué lengua vehicular (valenciano o castellano) predomina en las asignaturas no lingüísticas.
Actualmente, en nuestro centro, si todas las familias votaron valenciano nos quedaríamos como estamos; las áreas de Biología, Geografía e historia y otras que están vehiculadas en valenciano, se quedarían igual.
En el supuesto de que se votara castellano en el centro, el claustro del profesorado, dentro de su autonomía, elegiría qué dos asignaturas de las que ahora son en valenciano pasarían a ser en castellano.
¿Cuando se votará?
Desde el 25 de febrero a las 9.00 h., hasta el 4 de marzo de 2025 a las 14.00 h.
¿Cómo se votará?
La votación será telemática, a través de la siguiente dirección: https://consulta.gva.es
Dentro de la dirección tendrá que identificar su hijo/a con el NIA que tienen en la ficha del alumno que hemos repartido en clase. El NIA también se puede consultar dentro del área del alumno en webfamilia.
Después el representante legal tendrá que contestar la siguiente pregunta: ¿Cuál es su preferencia sobre la lengua base de educación? Valenciano o Castellano.
El centro tendrá disponibles de 1 ordenador para que si alguna familia no tiene los medios tecnológicos para votar en su casa, pueda venir al centro a realizar la votación.
Solo puede votar un representante legal por alumno:
– Si votan dos por un mismo alumno, pero votan el mismo, cuenta un voto.
– Si votan dos por un mismo alumno y votan diferente, los votos se anulan y ese alumno no tendría representación en la consulta.
– Por lo tanto, las parejas separadas tienen que ponerse de acuerdo en quienes vota de los dos.
https://portal.edu.gva.es/consulta/clau-dacces/
Resultados:
En caso de no participar en la votación, lo centro en virtud de su autonomía asignará el alumno/a a una o un otra lengua según el resultado general obtenido y las necesidades del centro.
Se tiene que tener en cuenta que si unos alumnos votan una lengua y otras uno otra, irán a clases diferentes. Lo cual puede hacer que se separan grupos de amigos.
Resumen del calendario:
– Publicación del censo provisional: 17-2-2025.
– Reclamaciones al censo provisional: hasta el 21-2-2025.
– Publicación del censo definitivo: hasta el 24-2-2025.
– Periodo de consulta: Desde el 25 de febrero a las 9.00 h., hasta el 4 de marzo de 2025 a las 14.00 h.
MÁS INFORMACIÓN EN EL PORTAL DE LA GENERALITAT EN ESTE ENLACE
