HAURÀS DOPTAR ENTRE RELIGIÓ O ATENCIÓ EDUCATIVA
A Religió s’impartirà doctrina catòlica.
A Atenció Educativa el curs que ve es desenvoluparà un programa d’animació a la lectura per a fer del nostre alumnat lectors presents. A més, es continuarà les tasques de l’hort i altres projectes d’innovació.
HAURÀS D’OPTAR ENTRE LES SEGÜENTS ASSIGNATURES DER ORDRE DE PREFERÈNCIA:
Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica II.Departament: Informàtica
Aquesta assignatura continua i completa l’optativa de 2n ESO per a aquells alumnes que ja l’hagin superat.
En aquest segon curs s’aprofundeix més en la programació d’algorismes mitjançant un llenguatge d’alt nivell (Python) que complementa els coneixements d’Escratx, així com la programació d’aplicacions per a dispositius mòbils Android. També s’aborda la Intel·ligència Artificial i els entorns virtuals des d’un punt de vista més complet i s’emporta a la pràctica la simulació en micro:bit del curs anterior mitjançant la programació física d’aquestes plaques programables en projectes reals, així com la iniciació en la programació de plaques Arduino.
Segona Llengua Estrangera: Francès. Departament: Francés
El francès és l’idioma de 300 milions de persones en el planeta, la llengua dels nostres veïns França i el Marroc, de les institucions europees, i de països com el Canadà, Suïssa, Luxemburg o Bèlgica. El francès ens ofereix moltes oportunitats de treball tant a Espanya (hi ha més de 16000 empreses franceses aquí) com en països de llengua francesa (generalment en l’àmbit sanitari, la cooperació internacional, el turisme, les telecomunicacions o la indústria aeroespacial).
Estudiar francès no sols és interessant per les oportunitats que ens pot donar en el futur, sinó també per la sensibilitat, la llibertat i l’obertura d’esperit que aquesta llengua aportarà a la teva personalitat i a la teva vida.
L’objectiu de Francès SLE és que aprenguis les competències bàsiques d’aquesta llengua i puguis utilitzar-la en el futur, quan la necessitis. Tal vegada et ve bé per a trobar un treball que t’interessa, o simplement per a fer amics i conèixer altres cultures.
L’objectiu d’aquesta assignatura és que adquireixis les competències necessàries per a poder comunicar-te i que puguis aconseguir els nivells d’A2 (en 4 d’ESO) B1-B2 (en Batxillerat) del Marc europeu comú de referència per a les Llengües. La nostra avaluació se centra en l’adquisició de les destreses necessàries per a això. Conscients de què es tracta d’una matèria optativa i de la sobrecàrrega lectiva que el seu estudi implica en el nostre centre, organitzem les proves i les tasques perquè no coincideixin amb la resta de matèries troncals.
Durant el temps que estudiïs Francès, treballarem la llengua des d’una perspectiva totalment comunicativa, a través dels nostres projectes de treball.
Competència comunicativa oral en anglès
L’assignatura optativa de Competència Comunicativa en Anglès Oral respon a una necessitat reial de l’alumnat: millora la seua capacitat per a comunicar-se en anglès de forma efectiva. En moltes ocasions, les classes ordinàries no permeten suficient pràctica oral, essencial per a dominar un idioma. Aquesta matèria es centra en parlar i escoltar, ajudant als estudiants a guanyar fluïdesa, seguretat i confiança. Es treballaran situacions reals, debats, presentacions orals, i activitats motivadores com teatre, música o cine. A més, es fomentarà el coneixement d’altres cultures i es prepararà a l’alumnat per al seu futur acadèmic i professional. Aprendre a comunicar-se es aprendre a connectar. I per a parlar anglès, cal parlar-ho.
Taller de reforç de matemàtiques. Departament: Matemàtiques.
La cursen en 2n d’ESO aquells alumnes que tenen especial dificultat amb l’àmbit científic, que se’ls recomana aquesta opció en els informes de 1r de l’ESO.
Es complementen i repassen els coneixements impartits durant el curs en matemàtiques i altres de reforç necessaris per a potenciar les competències en aquesta matèria
i millorar el seu rendiment.
OBJECTIUS: Promoure la millora en el rendiment dels alumnes en les competències instrumentals bàsiques de matemàtiques. Facilitar als alumnes mètodes, estratègies i eines que els facilitin la comprensió en l’esmentada assignatura. Impulsar la seva autonomia de manera gradual. Incidir en aquells aspectes del currículum on puguin trobar major dificultat.
Taller de Reforç de Llengües. Departament: Castellà i valencià
La cursen en 2n d’ESO aquells alumnes als quals se’ls recomana aquesta opció en els informes de 1r de l’ESO.
Es complementen i repassen els coneixements impartits durant el curs en llengües i altres de reforç necessaris per a potenciar les competències en aquesta matèria i millorar el seu rendiment.
OBJECTIUS: Promoure la millora en el rendiment. Facilitar als alumnes mètodes, estratègies i eines que els facilitin la comprensió en l’esmentada assignatura. Impulsar la seva autonomia de manera gradual. Incidir en aquells aspectes del currículum on puguin trobar major dificultat.
Taller d’ampliació de matemàtiques. Departament de matemàtiques.
Assignatura orientada a l’ampliació de coneixements matemàtics: l’ús de la calculadora científica, preparació dels proves cangur, l’esprint matemàtic, olimpíades matemàtiques. Modelitzar problemes quotidians. Aprendre matemàtiques amb metodologies manipulatives.
Projectes interdisciplinaris: Esport i vida saludable. EF i Biologia
En aquesta optativa és treballarà la salut, nutrició i benestar físic mitjançant els dinàmiques de jocs esportius. Una assignatura fonamental per a promocionar i establir hàbits actius i saludables que perduressin al llarg de la vida. A més de tindre una relació directa a nivell cognitiu, psicològic, emocional i social.
Cultura Clàssica. Departament: Llatí i Grec.
Té com a finalitat facilitar un primer acostament general a l’estudi de les civilitzacions grega i llatina en els àmbits literari, artístic, filosòfic, científic i lingüístic. A partir del seu estudi es pren consciència de la pervivència, influència i presència de molts d’aquests aspectes en la cultura occidental, comprenent millor la nostra identitat cultural.
Els continguts es divideixen en 7 blocs: Geografia. Història. Religió. Art. Societat i vida quotidiana. Llengua / lèxic. Pervivència en l’actualitat.
Tota la metodologia tindrà un enfocament pràctic i actiu.
