Jobshadowing Berlín

L’IES Benigasló ha realitzat una estada en Berlín entre el 27 de maig i el 2 de juny dins del programa Erasmus+, en la modalitat Jobshadowing, amb l’objectiu de formar els docents en la línia de l’educació en valors democràtics.

Els docents que han participat en aquest projecte han sigut Alejandro Forner, professor d’Història i coordinador del Grup de Memòria Democràtica del Benigasló, i Carmen García, professora de Dibuix i membre del grup esmentat.

El centre d’acollida ha sigut el Friedensburg Oberschule, un dels centres de referència de la ciutat per ser una de les escoles europees que treballen amb alumnat de diverses procedències i nacionalitats.

Nadia Salimbeniha sigut la professora encarregada d’acollir els nostres companys i organitzar les activitats desenvolupades durant la setmana, les quals abasten diferents nivells i matèries.

Hem tingut ocasió de veure com es treballen els valors democràtics de forma interdisciplinar des de 2n d’ESO fins a Batxillerat, en una societat que ha patit un passat traumàtic i que ha sigut capaç de créixer fins el punt de reflexionar sobre què és la democràcia i per què és important defensar-la.