Intercanvi Erasmus+ a Romania

Del 14 al 18 d’abril, huit alumnes del nostre Institut han viatjat a Timisoara, Romania, com a part d’un projecte de intercanvi finançat per la Unió Europea dins del programa Erasmus+. Els estudiants van estar acompanyats per les professors de matemàtiques Teo Toca i María José Jover.

Durant la seva estada, van tenir l’oportunitat d’emprendre un intercanvi cultural, compartir vivències i practicar la llengua castellana amb estudiants del Liceu Teòric Jean Louis Calderon mitjançant diverses activitats. L’objectiu principal era familiaritzar-se amb la cultura i les tradicions romaneses, alhora que promovien la cultura valenciana i donaven a conèixer el nostre institut. Volem expressar el nostre agraïment als professors Luana Tanase i Julián Fernández (professor lector) del Calderon per acollir-nos i ajudar-nos en l’organització.

A més de les activitats acadèmiques, els estudiants van tenir l’oportunitat de gaudir de visites turístiques, com ara l’impressionant Castell de Hunedoara, construït al segle XIV i considerat un dels més magnífics de Romania. A més, van explorar els Jardins de Zoe, dissenyats per l’italià Giovanni Salvatelli en honor a la seva neboda, els quals els van impressionar per la seva bellesa. També van tindre l’ocasió de fer una passejada per Timisoara a bord del tramvia turístic, organitzada per l’institut de Timisoara.

Aquesta experiència ha estat enriquidora tant a nivell personal com professional per al nostre alumnat, i esperem repetir-la el pròxim curs. També estem emocionats per rebre la visita dels estudiants de Timisoara i continuar intercanviant experiències. Cap a més aventures com aquesta!