Carta Conselleria Educación a familias. Pruebas PISA 2022

Estimades famílies, El Ministeri d’Educació i Formació Professional, a través de l’Institut Nacional d’Avaluació Educativa (INEE), articula la participació d’Espanya en l’estudi PISA (Programme for International Student Assessment) de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i en la qual la Comunitat Valenciana ha decidit participar una vegada més. Aquest estudi, en el què participen vora 90 països de tot el món, constitueix hui dia la més ambiciosa avaluació comparativa internacional dels sistemes educatius en el món. Participar en PISA és important perquè els resultats de l’avaluació poden emprar-se: per a indicar fins a quin punt l’alumnat d’Espanya estàpreparat en acabar la seua educació obligatòria per a escometre la seua vida professional o acadèmica; per a l’ús dels centres, sistemes educatius i governs amb la finalitat d’identificar àrees que han de millorar-se; i per a permetre una comparació longitudinal del rendiment de l’alumnat i de l’entorn d’aprenentatge entre els diferents països. El Programa PISA avalua de manera regular els resultats educatius de l’alumnat de 15-16 anys en Lectura, Matemàtiques, i Ciències, a més d’altres àrees com la CompetènciaFinancera i, per primera vegada, el Pensament Creatiu. El seu objectiu és obtindre de manera sistemàtica i contínua dades sobre el rendiment acadèmic de l’alumnat que proporcionaran als ciutadans, als educadors i als administradors de l’educació, un perfil dels coneixements, destreses i actituds dels estudiants de cada país, així com la correlació d’aquests resultats acadèmics amb les variables demogràfiques, socials, econòmiques i educatives més importants, obtingudes mitjançant qüestionaris de context. Tenim el gust de comunicar-li que el centre educatiu del seu fill/a ha sigut seleccionat entre els centres en els quals cursen els seus estudis alumnat nascut en 2006, per a formar part de la mostra de l’estudi PISA 2022.

L’aplicació  està prevista entre el 28 de març i el 9 de maig de 2022. Això suposa que al llarg d’un matí (o un dia) l’alumnat de diversos grups de 15-16 anys d’edat haurà de contestar a una prova de coneixements, procediments i actituds durant dues hores i a un qüestionari de context durant una hora. La prova es farà en format digital offline, en ordinadors portàtils que facilitarà l’empresa aplicadora contractada per l’INEE i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

Totes les dades recollides en aquest estudi són estrictament confidencials. En els informes publicats no es revela la identitat de cap persona ni de cap centre que participe en aquest programa d’avaluació.

En l’actual situació sanitària en la qual encara ens trobem, entenem que l’aplicació de l’estudi PISA 2022 no ha d’interferir en absolut amb les mesures que s’han implementat en la comunitat i en el seu centre educatiu per a evitar els contagis de la COVID-19. L’empresa aplicadora implementarà un protocol de control i desinfecció segons les mesures establides per les autoritats sanitàries.

Les proves i informes sobre PISA, així com la política de protecció de dades, es poden consultar a través de la nostra pàgina web, en el següent enllaç:

Agraint-li encaridament la seua atenció, li saluda atentament,

Servei d’Avaluació i Estudis

Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació

Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.