Proyecto informático de aprendizaje-servicio

Enguany els alumnes de 2n de batxiller de l’assignatura d’informàtica han tornat a participar en el projecte d’aprenentatge-servei que es duu a terme des de fa uns cursos amb la intenció d’aprofitar l’aprenentage i els coneixements dels alumnes per a fer quelcom útil per a la societat.

El nostre projecte en concret consisteix en simular a l’aula una empresa d’informàtica i així dissenyar App’s o pàgines web  que puguen ser d’utilitat per a altres institucions, col·legis, associacions, etc.

En aquesta ocasió la col·laboració ha sigut amb els col·legis Eleuterio Pérez i Sant Vicent. A l’Eluterio els alumnes han dissenyat App’s  per a utilitzar-les a l’aula de Comunicació i Llenguatge, concretament una agenda per a planificar el dia a dia de Maria, una de les alumnes de l’aula, una altra App per aprendre a contar històries socials i una tercera per a saber reaccionar en diverses situacions. Al col·legi Sant Vicent s’ha fet una App per a que els xiquets reconeguen les plantes del seu entorn i han dissenyat una altra App amb continguts de l¡’assignatura de musica que serà implementada el curs vinent.

Des d’ací volem agrair  a les mestres i directives dels col·legis el temps que ens dediquen i les molèsties que ens aguanten, sense la seua col·laboració no es podria dur a terme el projecte. Amb algunes d’elles, com són Dolça Moliner i Pili Gor, mestres de l’aula de Comunicació i Llenguatge del col·legi Eleuterio Pérez, s’ha creat una fructífera relació en els últims anys i els fruits són evidents,i a més a més doten d’un plus social i d’integració la tasca d’aprenentatge dels nostres alumnes.

Ací podeu veure unes fotos dels alumnes de l’IES que han fet les aplicacions mòbils junt a algunes de les mestres col·laboradores.

La primera és del col·legi Eleuterio Pérez amb la mestra Dolçá Moliner i els alumnes de l’aula CIL. Les aplicacions que apareixen en les tabletes han sigut fetes per Marc Navarro, Carlos Mollar i Pablo Familiar.

En aquesta segona veiem a la mestra del col·legi Sant Vicent, Fina Forner, i al professor del Benigasló José Vte. Rebollar junt als alumnes que han dissenyat les aplicacions de plantes i música: Alejandro Barrachina, Laura Carreras, José Peirats i Pedro Nieves. Pablo i Carlos també ens acompanyaren en aquesta ocasió.

No volem passar l’ocasió d’anomemar i compartir el mèrit del treball amb els alumnes del curs passat Iván Esteve i, sobre tot, Miguel Matey, que van dissenyar i treballar en l’aplicació que ha servit de base per als projectes d’enguany.

Si voleu també podeu llegir un article en el bloc Fent camí, de l’aula CiL del col·legi Eleuterio Pérez on expliquen un poc més en què ha consistit aquest treball:

cileleuterio.blogspot.com.es/2016/05/noves-apps-creades-per-els-alumnes-del.html