1 ESO
Laboratori d’Arts Escèniques
El Laboratori d’Arts Escèniques en l’ESO és una assignatura pràctica que introduïx als estudiants en el món del teatre, la dansa i altres formes d’expressió artística.
– Dramatització i Teatre: Els estudiants interpreten personatges i creen obres de teatre.
– Dansa i Moviment: Aprenen coreografies i expressen idees a través del moviment.
– Creativitat i Expressió: Fomenten la creativitat i l’expressió personal mitjançant activitats artístiques.
Esta assignatura ajuda els estudiants a desenrotllar habilitats de comunicació, treball en equip i confiança en si mateixos.
Laboratori de Creació Audiovisual
El Laboratori de Creació Audiovisual en l’ESO és una assignatura pràctica que ensenya als estudiants a entendre i crear contingut audiovisual, com a fotos, vídeos i anuncis.
– Fotografia i Vídeo: Aprenen a prendre i editar fotos i vídeos.
– Projectes Audiovisuals: Creen els seus propis projectes, com a curtmetratges o anuncis.
– Ferramentes Digitals: Usen programes i aplicacions per a editar i produir contingut.
Esta assignatura ajuda a desenvolupar la creativitat i a entendre millor el món de les imatges i els mitjans digitals.
Projectes Interdisciplinars
Els Projectes Interdisciplinaris en l’ESO són activitats educatives que combinen diverses assignatures per a resoldre problemes reals i pràctics.
– Treball en Equip: Els estudiants col·laboren per a resoldre problemes, combinant coneixements de diferents matèries.
– Projectes Pràctics: Poden incloure activitats com a fires de ciències, horts escolars o periòdics electrònics.
– Desenrotllament d’Habilitats: Ajuden a millorar habilitats com el pensament crític, la comunicació i la creativitat.
Estos projectes fan que l’aprenentatge siga més interessant i útil per a la vida real.
Segona Llengua Estrangera (FRANCÉS)
L’assignatura de Segona Llengua Estrangera en l’ESO està dissenyada perquè els estudiants aprenguen un nou idioma a més de l’anglés.:
– Aprendre un nou Idioma: Els estudiants trien i aprenen francés.
– Habilitats de Comunicació: Milloren la seua capacitat per a parlar, escoltar, llegir i escriure en el nou idioma.
– Cultura i Diversitat: Descobrixen la cultura i els costums dels països on es parla l’idioma.
Esta assignatura ajuda els estudiants a ser més plurilingües i a entendre millor altres cultures.
Finances i Consum Responsable
L’assignatura de Finances i Consum Responsable en l’ESO ensenya als estudiants a manejar els seus diners de manera intel·ligent i a consumir de manera conscient.
– Educació Financera: Aprenen a fer pressupostos, estalviar i entendre conceptes bàsics d’economia.
– Consum Responsable: Descobrixen com prendre decisions de compra que siguen bones per a ells i per al medi ambient.
– Projectes Pràctics: Realitzen activitats que els ajuden a aplicar el que aprenen en situacions reals.
Esta assignatura ajuda els estudiants a ser més responsables amb els seus diners i a prendre decisions que beneficien a la societat i al planeta.
Taller d’Aprofundiment
Un taller d’aprofundiment en l’ESO està dissenyat perquè els estudiants puguen explorar més a fons temes específics que els interessen.
– Aprenentatge Avançat: Els estudiants estudien temes més detallats i complexos.
– Projectes Pràctics: Realitzen experiments i projectes per a aplicar el que aprenen.
– Desenvolupament d’Habilitats: Milloren habilitats com la investigació, l’anàlisi i la presentació.
Estos tallers són ideals per a estudiants que volen saber més sobre un tema i gaudir aprenent de manera pràctica.
Matemàtiques : L’assignatura d’Aprofundiment de Matemàtiques està orientada a aquells estudiants que volen explorar amb més profunditat els conceptes matemàtics i ampliar els seus coneixements més enllà del currículum bàsic. L’objectiu principal és fomentar el pensament crític, la capacitat d’anàlisi i la resolució de problemes complexos mitjançant un enfocament rigorós i desafiador.
En aquesta assignatura s’hi aborden temes avançats d’àlgebra, geometria, càlcul, probabilitat i estadística, així com conceptes de matemàtiques aplicades. Es promou la investigació matemàtica, el raonament abstracte i la formulació de conjectures, incentivant els estudiants a descobrir relacions i patrons per ells mateixos.
A més, s’utilitzen metodologies actives que inclouen la resolució de problemes oberts, projectes de recerca, debats matemàtics i ús d’eines tecnològiques per a modelització i anàlisi de dades. Es presta una atenció especial al desenvolupament de l’autonomia intel·lectual i la capacitat d’argumentació lògica, preparant els alumnes per a desafiaments acadèmics de més exigència
Valencià: La matèria Taller d’Aprofundiment proposa aprofundir en els continguts curriculars de l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura del nivell educatiu en què es trobe. S’aprofundirà sobretot en els continguts relacionats amb amb les quatre destresses bàsiques de la competència lingüística: comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita, sense deixar de banda els continguts literaris.
Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé. Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió detot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants. En aquesta optativa t’oferim una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho, aprofitant l’ús de les TIC.
Llengua Castellana: Està dissenyat per a aprofundir en la matèria de Llengua Castellana de 1r de l’ESO. Pretén afermar la comprensió de diferents tipus de textos orals i escrits adequats al nivell acadèmic de l’alumne de 1r d’ESO. Així mateix, busca perfeccionar la producció de diferents tipus de textos orals i escrits amb coherència, cohesió, adequació, correcció gramatical i ortogràfica, amb un nivell de complexitat adequat al nivell acadèmic de l’alumne.
Taller de Relacions Digitals Responsables (INFORMÀTICA)
El Taller de Relacions Digitals Responsables en l’ESO ensenya als estudiants a interactuar de manera segura i respectuosa en l’entorn digital.
– Seguretat en Internet: Aprenen a protegir la seua informació personal i a evitar riscos en línia.
– Ús Responsable de Dispositius: Descobrixen com usar els seus dispositius digitals de manera saludable i sostenible.
– Identitat Digital: Entenen la importància de la seua reputació en línia i com gestionar-la.
Este taller ajuda els estudiants a ser usuaris responsables i conscients de la tecnologia.
Taller de Reforç
El Taller de Reforç en l’ESO està dissenyat per a ajudar els estudiants a millorar en les àrees on tenen més dificultats.
– Suport en Assignatures: Els estudiants reben ajuda extra en matèries com a matemàtiques, llengua o ciències.
– Grups Reduïts: Treballen en grups xicotets per a rebre atenció més personalitzada.
– Activitats Pràctiques: Realitzen exercicis i activitats que els ajuden a entendre millor els temes.
Este taller és ideal per a estudiants que necessiten un poc més de suport per a aconseguir els seus objectius acadèmics.
Matemàtiques: L’assignatura de Reforç de Matemàtiques està dissenyada per oferir suport addicional als estudiants que necessiten consolidar els seus coneixements i habilitats en aquesta disciplina. El seu objectiu principal és reforçar els conceptes bàsics de matemàtiques, millorar la comprensió dels continguts i desenvolupar estratègies efectives per resoldre problemes.
En aquesta assignatura es repassen temes fonamentals com ara aritmètica, àlgebra, geometria, estadística i raonament lògic, adaptant els continguts a les necessitats específiques dels alumnes. Es posa èmfasi en la pràctica constant, mitjançant exercicis variats que permeten consolidar el que s’ha après a classe regular.
A més, es fomenta el desenvolupament d’habilitats matemàtiques mitjançant activitats dinàmiques, l’ús de recursos interactius i l’atenció personalitzada. L’enfocament està orientat a identificar i superar les dificultats individuals i promou la confiança i l’autonomia de l’estudiant en el maneig de les matemàtiques.
Valencià: Podem divertir-nos i millorar la competència lingüística (escriure, llegir, parlar, escoltar) alhora? I tant que sí! En aquesta optativa et proposem una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho.
T’agradaria ser el protagonista d’una obra de teatre? Lliges? O prefereixes crear les teues pròpies històries? I si juguem amb la llengua? Jocs de rol, per exemple? Saps que és un valentuber? Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé.
Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió de tot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants.
Llengua Castellana: La matèria de Reforç busca millorar el conjunt de destreses comunicatives que l’alumne necessita per a avançar en l’adquisició dels diferents aprenentatges. L’objectiu prioritari de la matèria és ensenyar a comunicar, oralment i per escrit, de manera eficaç i coherent allò que es desitja expressar, utilitzant adequadament el llenguatge en cada situació. Esta matèria optativa es dirigix a l’alumnat que cursa 1r de l’ESO i presenta dificultats en l’organització personal del treball i, més concretament, en el desenrotllament de la competència en comunicació lingüística.
2 ESO
Emprenedoria social i sostenible
L’assignatura optativa d’Emprenedoria Social i Sostenible en l’ESO està dissenyada per a ensenyar als estudiants com crear i gestionar projectes que beneficien a la societat i al medi ambient.
– Autoconeixement: Els estudiants aprenen sobre les seues pròpies habilitats i com poden usar-les per a ajudar als altres.
– Projectes Socials: Es treballa en projectes que busquen solucionar problemes socials i ambientals.
– Finances Personals: S’ensenya a gestionar els diners de manera responsable.
– Creativitat i Innovació: Els estudiants desenrotllen idees noves i aprenen a convertir-les en projectes viables.
Esta assignatura ajuda els estudiants a ser ciutadans responsables i compromesos amb el seu entorn
Programació, Inteligència Artificial i Robòtica (PIAR)
L’assignatura optativa de Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica en l’ESO està dissenyada per a introduir als estudiants en el món de la tecnologia i la computació.
Esta matèria abasta diversos temes clau:
– Programació: Els estudiants aprenen els fonaments de la programació, començant amb llenguatges visuals com a Scratch i avançant cap a llenguatges més complexos.
– Intel·ligència Artificial (IA): S’exploren conceptes bàsics de la IA, incloent-hi sistemes experts, xarxes neuronals i aprenentatge automàtic. També es discutixen les implicacions ètiques i socials de la IA.
– Robòtica: Els estudiants treballen amb robots, aprenent sobre sensors i actuadors, i com programar robots utilitzant plataformes com a Llego Mindstorms o Arduino.
Esta assignatura no sols desenrotlla habilitats tècniques, sinó que també fomenta el pensament crític, la resolució de problemes i la creativitat. A més, prepara als estudiants per a futures carreres en camps tecnològics i científics.
Projectes Interdisciplinars
Els Projectes Interdisciplinaris en l’ESO són activitats educatives que combinen diverses assignatures per a resoldre problemes reals i pràctics.
– Treball en Equip: Els estudiants col·laboren per a resoldre problemes, combinant coneixements de diferents matèries.
– Projectes Pràctics: Poden incloure activitats com a fires de ciències, horts escolars o periòdics electrònics.
– Desenrotllament d’Habilitats: Ajuden a millorar habilitats com el pensament crític, la comunicació i la creativitat
Estos projectes fan que l’aprenentatge siga més interessant i útil per a la vida real.
Anglés: té com a objectiu treballar i aprofundir en les destreses orals de la llengua (listening i speaking). En les classes es treballa de manera pràctica, a través de projectes i exposicions i lúdica, visionant pel·lícules i sèries, audicions d’extractes reals de llengua, jocs,…
Segona Llengua Estrangera (FRANCÉS)
L’assignatura de Segona Llengua Estrangera en l’ESO està dissenyada perquè els estudiants aprenguen un nou idioma a més de l’anglés.:
– Aprendre un nou Idioma: Els estudiants trien i aprenen francés.
– Habilitats de Comunicació: Milloren la seua capacitat per a parlar, escoltar, llegir i escriure en el nou idioma.
– Cultura i Diversitat: Descobrixen la cultura i els costums dels països on es parla l’idioma.
Esta assignatura ajuda els estudiants a ser més plurilingües i a entendre millor altres cultures.
Tallers d’Aprofundiment
Un taller d’aprofundiment en l’ESO està dissenyat perquè els estudiants puguen explorar més a fons temes específics que els interessen.
– Aprenentatge Avançat: Els estudiants estudien temes més detallats i complexos.
– Projectes Pràctics: Realitzen experiments i projectes per a aplicar el que aprenen.
– Desenrotllament d’Habilitats: Milloren habilitats com la investigació, l’anàlisi i la presentació.
Estos tallers són ideals per a estudiants que volen saber més sobre un tema i gaudir aprenent de manera pràctica.
Matemàtiques : L’assignatura d’Aprofundiment de Matemàtiques està orientada a aquells estudiants que volen explorar amb més profunditat els conceptes matemàtics i ampliar els seus coneixements més enllà del currículum bàsic. L’objectiu principal és fomentar el pensament crític, la capacitat d’anàlisi i la resolució de problemes complexos mitjançant un enfocament rigorós i desafiador.
En aquesta assignatura s’hi aborden temes avançats d’àlgebra, geometria, càlcul, probabilitat i estadística, així com conceptes de matemàtiques aplicades. Es promou la investigació matemàtica, el raonament abstracte i la formulació de conjectures, incentivant els estudiants a descobrir relacions i patrons per ells mateixos.
A més, s’utilitzen metodologies actives que inclouen la resolució de problemes oberts, projectes de recerca, debats matemàtics i ús d’eines tecnològiques per a modelització i anàlisi de dades. Es presta una atenció especial al desenvolupament de l’autonomia intel·lectual i la capacitat d’argumentació lògica, preparant els alumnes per a desafiaments acadèmics de més exigència
Valencià: La matèria Taller d’Aprofundiment proposa aprofundir en els continguts curriculars de l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura del nivell educatiu en què es trobe. S’aprofundirà sobretot en els continguts relacionats amb amb les quatre destresses bàsiques de la competència lingüística: comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita, sense deixar de banda els continguts literaris.
Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé. Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió de tot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants. En aquesta optativa t’oferim una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho, aprofitant l’ús de les TIC.
Llengua Castellana: Està dissenyat per a aprofundir en la matèria de Llengua Castellana de 2n de l’ESO. Pretén afermar la comprensió de diferents tipus de textos orals i escrits adequats al nivell acadèmic de l’alumne de 2n d’ESO. Així mateix, busca perfeccionar la producció de diferents tipus de textos orals i escrits amb coherència, cohesió, adequació, correcció gramatical i ortogràfica, amb un nivell de complexitat adequat al nivell acadèmic de l’alumne.
Tallers de Reforç
El Taller de Reforç en l’ESO està dissenyat per a ajudar els estudiants a millorar en les àrees on tenen més dificultats.
– Suport en Assignatures: Els estudiants reben ajuda extra en matèries com a matemàtiques, llengua o ciències.
– Grups Reduïts: Treballen en grups xicotets per a rebre atenció més personalitzada.
– Activitats Pràctiques: Realitzen exercicis i activitats que els ajuden a entendre millor els temes.
Este taller és ideal per a estudiants que necessiten un poc més de suport per a aconseguir els seus objectius acadèmics.
Matemàtiques: L’assignatura de Reforç de Matemàtiques està dissenyada per oferir suport addicional als estudiants que necessiten consolidar els seus coneixements i habilitats en aquesta disciplina. El seu objectiu principal és reforçar els conceptes bàsics de matemàtiques, millorar la comprensió dels continguts i desenvolupar estratègies efectives per resoldre problemes.
En aquesta assignatura es repassen temes fonamentals com ara aritmètica, àlgebra, geometria, estadística i raonament lògic, adaptant els continguts a les necessitats específiques dels alumnes. Es posa èmfasi en la pràctica constant, mitjançant exercicis variats que permeten consolidar el que s’ha après a classe regular.
A més, es fomenta el desenvolupament d’habilitats matemàtiques mitjançant activitats dinàmiques, l’ús de recursos interactius i l’atenció personalitzada. L’enfocament està orientat a identificar i superar les dificultats individuals i promou la confiança i l’autonomia de l’estudiant en el maneig de les matemàtiques.
Valencià: Podem divertir-nos i millorar la competència lingüística (escriure, llegir, parlar, escoltar) alhora? I tant que sí! En aquesta optativa et proposem una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho.
T’agradaria ser el protagonista d’una obra de teatre? Lliges? O prefereixes crear les teues pròpies històries? I si juguem amb la llengua? Jocs de rol, per exemple? Saps que és un valentuber? Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé.
Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió de tot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants.
Llengua Castellana: La matèria de Reforç busca millorar el conjunt de destreses comunicatives que l’alumne necessita per a avançar en l’adquisició dels diferents aprenentatges. L’objectiu prioritari de la matèria és ensenyar a comunicar, oralment i per escrit, de manera eficaç i coherent allò que es desitja expressar, utilitzant adequadament el llenguatge en cada situació. Esta matèria optativa es dirigix a l’alumnat que cursa 2n de l’ESO i presenta dificultats en l’organització personal del treball i, més concretament, en el desenrotllament de la competència en comunicació lingüística.
3 ESO
Cultura clàssica
L’assignatura de Cultura Clàssica en 3r de l’ESO se centra en l’estudi de les civilitzacions grega i romana i la seua influència en la cultura occidental.
– Història i Mitologia: Els estudiants aprenen sobre els mites, déus i herois de l’antiga Grècia i Roma.
– Art i Arquitectura: Descobrixen com eren els edificis, escultures i pintures d’estes civilitzacions.
– Llengua i Literatura: Es familiaritzen amb el llatí i el grec antic, i lligen textos clàssics.
Esta assignatura ajuda a entendre millor les nostres arrels culturals i a apreciar el llegat de les civilitzacions antigues.
Programació, Inteligència Artificial i Robòtica I (PIAR)
L’assignatura optativa de Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica en l’ESO està dissenyada per a introduir als estudiants en el món de la tecnologia i la computació.
Esta matèria abasta diversos temes clau:
– Programació: Els estudiants aprenen els fonaments de la programació, començant amb llenguatges visuals com a Scratch i avançant cap a llenguatges més complexos.
– Intel·ligència Artificial (IA): S’exploren conceptes bàsics de la IA, incloent-hi sistemes experts, xarxes neuronals i aprenentatge automàtic. També es discutixen les implicacions ètiques i socials de la IA.
– Robòtica: Els estudiants treballen amb robots, aprenent sobre sensors i actuadors, i com programar robots utilitzant plataformes com a Llego Mindstorms o Arduino.
Esta assignatura no sols desenrotlla habilitats tècniques, sinó que també fomenta el pensament crític, la resolució de problemes i la creativitat. A més, prepara als estudiants per a futures carreres en camps tecnològics i científics.
Programació, Inteligència Artificial i Robòtica II (PIAR continuació 2n)
L’assignatura de Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica 2 en l’ESO aprofundix en els conceptes bàsics d’estes àrees tecnològiques.
– Programació Avançada: Els estudiants aprenen a programar utilitzant llenguatges més complexos i ferramentes avançades.
– Intel·ligència Artificial: Exploren tècniques d’aprenentatge automàtic i com les màquines poden aprendre de les dades.
– Robòtica: Treballen amb robots més sofisticats i aprenen a programar-los per a fer tasques específiques.
Esta assignatura ajuda els estudiants a desenrotllar habilitats tècniques avançades i a entendre millor com funcionen les tecnologies que usem tots els dies.
Segona Llengua Estrangera (FRANCÉS)
L’assignatura de Segona Llengua Estrangera en l’ESO està dissenyada perquè els estudiants aprenguen un nou idioma a més de l’anglés.:
– Aprendre un nou Idioma: Els estudiants trien i aprenen francés.
– Habilitats de Comunicació: Milloren la seua capacitat per a parlar, escoltar, llegir i escriure en el nou idioma.
– Cultura i Diversitat: Descobrixen la cultura i els costums dels països on es parla l’idioma.
Esta assignatura ajuda els estudiants a ser més plurilingües i a entendre millor altres cultures.
Projectes Interdisciplinars
Els Projectes Interdisciplinaris en l’ESO són activitats educatives que combinen diverses assignatures per a resoldre problemes reals i pràctics.
– Treball en Equip: Els estudiants col·laboren per a resoldre problemes, combinant coneixements de diferents matèries.
– Projectes Pràctics: Poden incloure activitats com a fires de ciències, horts escolars o periòdics electrònics.
– Desenrotllament d’Habilitats: Ajuden a millorar habilitats com el pensament crític, la comunicació i la creativitat
Estos projectes fan que l’aprenentatge siga més interessant i útil per a la vida real.
Taller d’Economia
El Taller d’Economia en 3r de l’ESO està dissenyat per a ensenyar als estudiants conceptes bàsics d’economia i finances d’una manera pràctica i accessible.
– Conceptes Bàsics d’Economia: Els estudiants aprenen sobre oferta i demanda, el funcionament dels mercats i el paper dels diners.
– Finances Personals: Se’ls ensenya a gestionar els seus diners, fer pressupostos i entendre la importància de l’estalvi.
– Projectes Pràctics: Realitzen activitats i projectes que els ajuden a aplicar el que aprenen en situacions reals, com a simulacions d’empreses o estudis de casos.
Este taller ajuda als estudiants a entendre millor com funciona l’economia i a prendre decisions financeres informades.
Taller de Reforç
El Taller de Reforç en l’ESO està dissenyat per a ajudar els estudiants a millorar en les àrees on tenen més dificultats.
– Suport en Assignatures: Els estudiants reben ajuda extra en matèries com a matemàtiques, llengua o ciències.
– Grups Reduïts: Treballen en grups xicotets per a rebre atenció més personalitzada.
– Activitats Pràctiques: Realitzen exercicis i activitats que els ajuden a entendre millor els temes.
Este taller és ideal per a estudiants que necessiten un poc més de suport per a aconseguir els seus objectius acadèmics.
Matemàtiques: L’assignatura de Reforç de Matemàtiques està dissenyada per oferir suport addicional als estudiants que necessiten consolidar els seus coneixements i habilitats en aquesta disciplina. El seu objectiu principal és reforçar els conceptes bàsics de matemàtiques, millorar la comprensió dels continguts i desenvolupar estratègies efectives per resoldre problemes.
En aquesta assignatura es repassen temes fonamentals com ara aritmètica, àlgebra, geometria, estadística i raonament lògic, adaptant els continguts a les necessitats específiques dels alumnes. Es posa èmfasi en la pràctica constant, mitjançant exercicis variats que permeten consolidar el que s’ha après a classe regular.
A més, es fomenta el desenvolupament d’habilitats matemàtiques mitjançant activitats dinàmiques, l’ús de recursos interactius i l’atenció personalitzada. L’enfocament està orientat a identificar i superar les dificultats individuals i promou la confiança i l’autonomia de l’estudiant en el maneig de les matemàtiques.
Valencià: Podem divertir-nos i millorar la competència lingüística (escriure, llegir, parlar, escoltar) alhora? I tant que sí! En aquesta optativa et proposem una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho.
T’agradaria ser el protagonista d’una obra de teatre? Lliges? O prefereixes crear les teues pròpies històries? I si juguem amb la llengua? Jocs de rol, per exemple? Saps que és un valentuber? Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé.
Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió de tot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants.
Llengua Castellana: La matèria de Reforç busca millorar el conjunt de destreses comunicatives que l’alumne necessita per a avançar en l’adquisició dels diferents aprenentatges. L’objectiu prioritari de la matèria és ensenyar a comunicar, oralment i per escrit, de manera eficaç i coherent allò que es desitja expressar, utilitzant adequadament el llenguatge en cada situació. Esta matèria optativa es dirigix a l’alumnat que cursa 3r de l’ESO i presenta dificultats en l’organització personal del treball i, més concretament, en el desenrotllament de la competència en comunicació lingüística.
Taller d’aprofundiment
Un taller d’aprofundiment en l’ESO està dissenyat perquè els estudiants puguen explorar més a fons temes específics que els interessen.
– Aprenentatge Avançat: Els estudiants estudien temes més detallats i complexos.
– Projectes Pràctics: Realitzen experiments i projectes per a aplicar el que aprenen.
– Desenrotllament d’Habilitats: Milloren habilitats com la investigació, l’anàlisi i la *presentación12.
Estos tallers són ideals per a estudiants que volen saber més sobre un tema i gaudir aprenent de manera pràctica.
Matemàtiques : L’assignatura d’Aprofundiment de Matemàtiques està orientada a aquells estudiants que volen explorar amb més profunditat els conceptes matemàtics i ampliar els seus coneixements més enllà del currículum bàsic. L’objectiu principal és fomentar el pensament crític, la capacitat d’anàlisi i la resolució de problemes complexos mitjançant un enfocament rigorós i desafiador.
En aquesta assignatura s’hi aborden temes avançats d’àlgebra, geometria, càlcul, probabilitat i estadística, així com conceptes de matemàtiques aplicades. Es promou la investigació matemàtica, el raonament abstracte i la formulació de conjectures, incentivant els estudiants a descobrir relacions i patrons per ells mateixos.
A més, s’utilitzen metodologies actives que inclouen la resolució de problemes oberts, projectes de recerca, debats matemàtics i ús d’eines tecnològiques per a modelització i anàlisi de dades. Es presta una atenció especial al desenvolupament de l’autonomia intel·lectual i la capacitat d’argumentació lògica, preparant els alumnes per a desafiaments acadèmics de més exigència
Valencià: La matèria Taller d’Aprofundiment proposa aprofundir en els continguts curriculars de l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura del nivell educatiu en què es trobe. S’aprofundirà sobretot en els continguts relacionats amb amb les quatre destresses bàsiques de la competència lingüística: comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita, sense deixar de banda els continguts literaris.
Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé. Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió detot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants. En aquesta optativa t’oferim una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho, aprofitant l’ús de les TIC.
Llengua Castellana: Està dissenyat per a aprofundir en la matèria de Llengua Castellana de 3r de l’ESO. Pretén afermar la comprensió de diferents tipus de textos orals i escrits adequats al nivell acadèmic de l’alumne de 3r d’ESO. Així mateix, busca perfeccionar la producció de diferents tipus de textos orals i escrits amb coherència, cohesió, adequació, correcció gramatical i ortogràfica, amb un nivell de complexitat adequat al nivell acadèmic de l’alumne.
Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera
L’assignatura Competència Comunicativa Oral en Anglès està pensada perquè l’alumnat millore la seua capacitat de parlar i entendre anglès de manera pràctica. L’objectiu principal és que els alumnes perden la por a expressar-se en anglès i aprenguen a comunicar-se amb més facilitat i seguretat en situacions del dia a dia.
Al llarg del curs, es treballen activitats com diàlegs, jocs de rol, presentacions orals, petites entrevistes, audicions i debats senzills, tot adaptat al seu nivell. Es posa l’accent en la pronunciació, l’entonació, l’ús del vocabulari útil i les estructures bàsiques necessàries per comunicar-se amb eficàcia.
La idea és que els alumnes vegen l’anglès com una eina real de comunicació, no només com una assignatura, i que desenvolupen confiança per fer-lo servir fora de l’aula
4 ESO
Arts Escèniques
L’assignatura d’Arts Escèniques en 4t de l’ESO se centra en l’estudi i la pràctica del teatre, la dansa i altres formes d’expressió artística.
– Teatre: Els estudiants interpreten personatges, creen obres i aprenen tècniques d’actuació.
– Dansa: Aprenen coreografies i expressen idees a través del moviment.
– Història i Cultura: Descobrixen la història del teatre i la dansa, i com estes arts han influït en la cultura.
Esta assignatura ajuda a desenrotllar habilitats de comunicació, treball en equip i confiança en si mateixos.
Competència Comunicativa Oral en Primera Llengua Estrangera
L’assignatura Competència Comunicativa Oral en Anglés està pensada perquè l’alumnat millore la seua capacitat de parlar i entendre anglès de manera pràctica. L’objectiu principal és que els alumnes perden la por a expressar-se en anglès i aprenguen a comunicar-se amb més facilitat i seguretat en situacions del dia a dia.
Al llarg del curs, es treballen activitats com diàlegs, jocs de rol, presentacions orals, petites entrevistes, audicions i debats senzills, tot adaptat al seu nivell. Es posa l’accent en la pronunciació, l’entonació, l’ús del vocabulari útil i les estructures bàsiques necessàries per comunicar-se amb eficàcia.
La idea és que els alumnes vegen l’anglès com una eina real de comunicació, no només com una assignatura, i que desenvolupen confiança per fer-lo servir fora de l’aula
Filosofia
L’assignatura optativa de Filosofia en 4t de l’ESO està dissenyada perquè els estudiants comencen a reflexionar sobre el món i les grans preguntes de la vida.
– Introducció a la Filosofia: Aprenen què és la filosofia i com ha evolucionat des dels mites fins al pensament racional.
– Grans Preguntes: Exploren temes com el sentit de la vida, l’existència de Déu, i la naturalesa de l’ésser humà.
– Desenrotllament del Pensament Crític: Milloren la seua capacitat per a pensar de manera crítica i argumentar les seues idees de manera lògica.
Esta assignatura ajuda els estudiants a desenrotllar una comprensió més profunda de si mateixos i del món que els envolta.
Projectes Interdisciplinars
Els Projectes Interdisciplinaris en l’ESO són activitats educatives que combinen diverses assignatures per a resoldre problemes reals i pràctics.
– Treball en Equip: Els estudiants col·laboren per a resoldre problemes, combinant coneixements de diferents matèries.
– Projectes Pràctics: Poden incloure activitats com a fires de ciències, horts escolars o periòdics electrònics.
– Desenrotllament d’Habilitats: Ajuden a millorar habilitats com el pensament crític, la comunicació i la creativitat
Estos projectes fan que l’aprenentatge siga més interessant i útil per a la vida real.
Tecnologia: L’objectiu és que obtingueu un robot com a producte final, intervenint en totes les fases d’eixe procés. Disseny:Aprendreu a dissenyar amb programes com Tinkercad i a continuació dissenyarem la carcassa i peces del robot; Fabricació: Mitjançant l’ús de la impressora 3D i mecanitzat de peces fabricarem el robot; Programació: Aprendreu a programar per blocs, utilitzant diversos sensors i actuadors; Construcció: Finalment acoblarem les peces del robot, el programareu i realitzarem un “concurs final” entre tots els robots
Segona Llengua Estrangera (FRANCÉS)
L’assignatura de Segona Llengua Estrangera en l’ESO està dissenyada perquè els estudiants aprenguen un nou idioma a més de l’anglés.:
– Aprendre un nou Idioma: Els estudiants trien i aprenen francés.
– Habilitats de Comunicació: Milloren la seua capacitat per a parlar, escoltar, llegir i escriure en el nou idioma.
– Cultura i Diversitat: Descobrixen la cultura i els costums dels països on es parla l’idioma.
Esta assignatura ajuda els estudiants a ser més plurilingües i a entendre millor altres cultures.
Taller de Reforç
El Taller de Reforç en l’ESO està dissenyat per a ajudar els estudiants a millorar en les àrees on tenen més dificultats.
– Suport en Assignatures: Els estudiants reben ajuda extra en matèries com a matemàtiques, llengua o ciències.
– Grups Reduïts: Treballen en grups xicotets per a rebre atenció més personalitzada.
– Activitats Pràctiques: Realitzen exercicis i activitats que els ajuden a entendre millor els temes.
Este taller és ideal per a estudiants que necessiten un poc més de suport per a aconseguir els seus objectius acadèmics.
Matemàtiques: L’assignatura de Reforç de Matemàtiques està dissenyada per oferir suport addicional als estudiants que necessiten consolidar els seus coneixements i habilitats en aquesta disciplina. El seu objectiu principal és reforçar els conceptes bàsics de matemàtiques, millorar la comprensió dels continguts i desenvolupar estratègies efectives per resoldre problemes.
En aquesta assignatura es repassen temes fonamentals com ara aritmètica, àlgebra, geometria, estadística i raonament lògic, adaptant els continguts a les necessitats específiques dels alumnes. Es posa èmfasi en la pràctica constant, mitjançant exercicis variats que permeten consolidar el que s’ha après a classe regular.
A més, es fomenta el desenvolupament d’habilitats matemàtiques mitjançant activitats dinàmiques, l’ús de recursos interactius i l’atenció personalitzada. L’enfocament està orientat a identificar i superar les dificultats individuals i promou la confiança i l’autonomia de l’estudiant en el maneig de les matemàtiques.
Valencià: Podem divertir-nos i millorar la competència lingüística (escriure, llegir, parlar, escoltar) alhora? I tant que sí! En aquesta optativa et proposem una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho.
T’agradaria ser el protagonista d’una obra de teatre? Lliges? O prefereixes crear les teues pròpies històries? I si juguem amb la llengua? Jocs de rol, per exemple? Saps que és un valentuber? Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé.
Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió de tot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants.
Llengua Castellana: La matèria de Reforç busca millorar el conjunt de destreses comunicatives que l’alumne necessita per a avançar en l’adquisició dels diferents aprenentatges. L’objectiu prioritari de la matèria és ensenyar a comunicar, oralment i per escrit, de manera eficaç i coherent allò que es desitja expressar, utilitzant adequadament el llenguatge en cada situació. Esta matèria optativa es dirigix a l’alumnat que cursa 4t de l’ESO i presenta dificultats en l’organització personal del treball i, més concretament, en el desenrotllament de la competència en comunicació lingüística.
Taller d’Aprofundiment
Un taller d’aprofundiment en l’ESO està dissenyat perquè els estudiants puguen explorar més a fons temes específics que els interessen.
– Aprenentatge Avançat: Els estudiants estudien temes més detallats i complexos.
– Projectes Pràctics: Realitzen experiments i projectes per a aplicar el que aprenen.
– Desenrotllament d’Habilitats: Milloren habilitats com la investigació, l’anàlisi i la *presentación12.
Estos tallers són ideals per a estudiants que volen saber més sobre un tema i gaudir aprenent de manera pràctica.
Matemàtiques : L’assignatura d’Aprofundiment de Matemàtiques està orientada a aquells estudiants que volen explorar amb més profunditat els conceptes matemàtics i ampliar els seus coneixements més enllà del currículum bàsic. L’objectiu principal és fomentar el pensament crític, la capacitat d’anàlisi i la resolució de problemes complexos mitjançant un enfocament rigorós i desafiador.
En aquesta assignatura s’hi aborden temes avançats d’àlgebra, geometria, càlcul, probabilitat i estadística, així com conceptes de matemàtiques aplicades. Es promou la investigació matemàtica, el raonament abstracte i la formulació de conjectures, incentivant els estudiants a descobrir relacions i patrons per ells mateixos.
A més, s’utilitzen metodologies actives que inclouen la resolució de problemes oberts, projectes de recerca, debats matemàtics i ús d’eines tecnològiques per a modelització i anàlisi de dades. Es presta una atenció especial al desenvolupament de l’autonomia intel·lectual i la capacitat d’argumentació lògica, preparant els alumnes per a desafiaments acadèmics de més exigència
Valencià: La matèria Taller d’Aprofundiment proposa aprofundir en els continguts curriculars de l’assignatura de Valencià: Llengua i Literatura del nivell educatiu en què es trobe. S’aprofundirà sobretot en els continguts relacionats amb amb les quatre destresses bàsiques de la competència lingüística: comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita, sense deixar de banda els continguts literaris.
Aquest és el nostre objectiu que aprengues mentre ho passes d’allò més bé. Per això et proposem una metodologia dinàmica i activa que potencia la participació i la inclusió detot l’alumnat per millorar la comunicació lingüística en les seues diferents vessants. En aquesta optativa t’oferim una gran varietat d’activitats engrescadores per a aconseguir-ho, aprofitant l’ús de les TIC.
Llengua Castellana: Està dissenyat per a aprofundir en la matèria de Llengua Castellana de 4t de l’ESO. Pretén afermar la comprensió de diferents tipus de textos orals i escrits adequats al nivell acadèmic de l’alumne de 4t d’ESO. Així mateix, busca perfeccionar la producció de diferents tipus de textos orals i escrits amb coherència, cohesió, adequació, correcció gramatical i ortogràfica, amb un nivell de complexitat adequat al nivell acadèmic de l’alumne.
