Conservatori

El Conservatori Professional de Música de València i l’Institut d’Ensenyament Secundari Barri del Carme de València desenvolupen des del curs 2002-2003 un projecte de coordinació d’horaris per a l´alumnat que cursa simultaniàment els Ensenyaments Professionals de Música i l’Educació Secundària o el Batxillerat.

El projecte ha recorregut un llarg camí que ha beneficiat a mes de 500 alumnes i alumnes de tots dos centres. Els equips directius i docents que l´han seguit, avaluat i millorat, han treballat en l’evolució progressiva d’aquest programa que ha obtingut bons resultats en les diferents promocions d´alumnat al llarg de tots aquests anys.

Per a facilitar l’eixida anticipada de l’IES barri del carme existeix un carnet especial de l´alumnat en coordinació amb el Conservatori.

L’alumnat disposa d’un espai a l´institut per a guardar els instruments, així com dos espais d’estudi amb piano.

Quasi el 50% de l’alumnat de l’IES del Barri del Carme, compagina els seus estudis amb l’assistència a un Conservatori de Música o de Dansa de la ciutat de València o d’altres poblacions properes.

Es fa una adaptació de dates d’exàmens per a evitar coincidències, es dona facilitat en la tramitació de convalidacions de la matèria de música i les matèries optatives amb les matèries d’estudis musicals i també es du a terme la coordinació del disseny de l´horari lectiu.