Introducció al projecte
· Aula Sinèrgies Andreu Alfaro ·
Justificació:
En els últims anys, sobretot arran de la pandèmia, hem avançat molt en la recerca de nous mètodes d’aprenentatge i no tant en la dels espais on cal aplicar-los. Totes dues recerques han d'anar juntes perquè la majoria de les aules, tal com estan estructurades i dissenyades, no responen a les necessitats que requereixen les noves metodologies.
És per això que és el moment adient per un canvi en els espais del nostre centre i l’Aula Transformadora és el model inspirador per adaptar-nos a les demandes de l’educació del segle XXI.
Així que l’Aula Transformadora és una realitat del present i, ja és comú veure llocs d’aquestes característiques en els centres educatius. La societat necessita que els centres educatius s’adapten als canvis que es produeixen; per tant, hem de començar per la transformació dels espais d’ensenyament-aprenentatge.
La principal vessant de la qual partim és la pedagògica. Tanmateix, també cal tenir en compte l'ambiental i la digital, fet que permet una integració dels elements tecnològics fonamentals, elements que donen resposta a moltes de les metodologies innovadores que estem implantant.
- Objectius generals
1. Posar en pràctica metodologies educatives innovadores que milloren la motivació cap a l’aprenentatge de l’alumnat i de la tasca docent del professorat.
2. Connectar l’aprenentatge en l’espai escolar amb la realitat social de l’alumnat i les seues famílies.
3. Treballar els ODS de l’Agenda 2030 en les situacions d’aprenentatge de les programacions didàctiques.
4. Crear una aula transformadora en la qual desenvolupar les noves formes d’aprenentatge.
5. Difondre els beneficis d’aquestes pràctiques innovadores, per tal de contagiar i involucrar la major part possible de la comunitat educativa.
- Objectius específics
1. Programar en cadascuna de les matèries i programes participants en el projecte metodologies innovadores que milloren l’aprenentatge.2. Contribuir al disseny de l’aula transformadora, segons les necessitats de les diferents assignatures i programes.
3. Programar l’ús equitatiu d’aquest espai, segons les diferents necessitats de les assignatures i els programes.
4. Desenvolupar la capacitat digital en el procés d’aprenentatge de l’alumnat.
5. Desenvolupar la consciència crítica i social en l’alumnat.
logo
Activitats
Mostra de les activitats realitzades del PIIE SINÈRGIES
CELESTINA
La Celestina CASTELLÀ La Celestina Com a pas previ a l’assistència a l’obra teatral, es va treballar de forma col·laborativa la teoria i una selecció de textos a fi de … Llegir més
Més informacióRecital de poemes
Recital de poemes valencians ÀMBIT LINGÜÍSTIC Recital de poemes valencians a càrrec de Vicent Camps Recital de poemes valencians a càrrec de Vicent Camps: a fi de fer més fàcil … Llegir més
Més informacióRSC EN EMPRESES
RSC EN EMPRESES ECONOMIA Existeixen empreses responsables? RSC EN EMPRESES – existeixen empreses responsables? Buscar i investigar sobre exemples d’empreses que fan activitats de Responsabilitat Social Corporativa. Visitem una empresa … Llegir més
Més informacióCOBRANDING I PLA D’EMPRESA
COBRANDING I PLA D’EMPRESA. ECONOMIA COBRANDING I PLA D’EMPRESA. Desenvolupament d’un producte en cobranding o col·laboració de marques. Elaboració del pla d’empresa i posterior presentació del mateix.
Més informacióMercadet
Mercadet Solidari ECONOMIA I EMPRENEDORIA + FOPP Mercadet solidari Projecte “Mercadet Solidari”: concurs de logotips, elaboració de cartells: difusió, arreplegada de llibres i posterior mercat, preus i col·laboració amb associació. … Llegir més
Més informacióTots som
Tots som IES Andreu Alfaro DIBUIX Dia Mundial contra el racisme i la xenofòbia La societat en la que vivim està patint una polarització ideològica amb mostres d’intolerància, violència i … Llegir més
Més informacióEntrevista
Entrevista FOPP Entrevista a un personatge L’alumnat va preparar una entrevista a un personatge famós fictici. Després per parelles un va fer d’entrevistador i l’altre d’entrevistat, i varen escenificar l’entrevista. … Llegir més
Més informacióL’ÚS I ABÚS DE LA ROBA
Mates L’ús i l’abús de la roba L’ús i l’abús de la roba. Dins del bloc d’Estadística, vàrem fer el projecte de l’estudi de l’ús de la roba entre … Llegir més
Més informacióSí existim
SÍ EXISTIM Economia 4t d’ESO ECONOMIA 8 de març – campanya Sí, EXISTIM. Investigació per al 8 de març i desenvolupament d’un cartell i infografia del projecte sobre dones emprenedores … Llegir més
Més informació