Identitat

Trets d´identitat

Aconfessionalitat

Este Centre es definix com respectuós i tolerant amb totes les tendències religioses, sense imposar cap principi dogmàtic i amb la finalitat que l’alumnat forme progressivament els seus propis criteris.

Pluralisme

Els valors i normes amb els quals ens identifiquem es basen en el respecte dels drets i deures dels ciutadans en el context d’una societat democràtica, lliure i plural, afavorint la participació de tots els integrants de la Comunitat Escolar.

Coeducació

La conducta no sexista, basada en la igualtat de les persones, és la línia que determina les conductes de la convivència en este Centre Educatiu.

Educació Integral

Educació com a formació integral, atenent les demandes de la societat actual on vivim, intentant superar qualsevol tipus d’individualisme amb la creació de valors universals com la solidaritat entre cultures, el respecte a tots els membres de la comunitat, així com al seu  entorn.

Integració i convivència

El Centre propiciarà la integració d’alumnes provinents de les diferents cultures a través d’una participació activa dels membres de la comunitat educativa en la seua acollida. Facilitarà les condicions necessàries perquè tant l’alumnat, com el professorat i el personal no docent s’assenten plenament integrats en el desenrotllament de les tasques diàries. Comptem amb mesures d’atenció a la diversitat com són el Pla d’Acollida o el Pla d’Acció Tutorial,  que afavorixen  la consecució dels objectius que ens hem marcat en el camp de la interculturalitat.

Normalització lingüística

El Centre compta amb quatre grups P.E.V., u per nivell (1r A, 2n A, 3r A i 4t A), en l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria, d’ensenyança en valencià. La resta dels grups es desenrotllen dins del programa d’incorporació progressiva d’esta llengua (P.I.P.).

Autonomia

Autonomia en la gestió del Centre. L’Institut fa ús dels recursos humans i materials dels quals disposa en la mesura de les seues possibilitats segons acord del Consell Escolar. L’escassa disposició d’este material la suplim amb un major esforç a nivell humà. Destaquem la limitació de l’espai físic del que disposem i que disminuïx esta autonomia de gestió.

Metodologia activa

Línia metodològica activa, amb implicació tant dels alumnes com del professorat en el procés d’ensenyança-aprenentatge, basada en la participació contínua, en la presa de responsabilitats i en el foment d’una actitud crítica que contribuïsca a la formació integral de l’alumnat.

Arrelament al Medi

Tenint en compte les característiques i circumstàncies  pròpies de la nostra comunitat impliquem l’alumne en el coneixement de l’entorn natural, històric i cultural, l’estudi i el respecte als principis que ens caracteritzen.

Projecció de futur

El centre es troba obert a qualsevol tipus d’iniciativa interna i també externa que supose una evolució, comptant sempre amb la col•laboració de tots els membres de la Comunitat Educativa. Basant-nos en el Programa d’Educació Compensatòria implementat, tractem d’ampliar les perspectives d’actuació per a tot l’alumnat que requerisca una atenció personalitzada a fi d’aconseguir la convivència, la socialització i la interculturalitat.