Trets d´identitat |
|
Aconfessionalitat |
Este Centre es definix com respectuós i tolerant amb totes les tendències religioses, sense imposar cap principi dogmàtic i amb la finalitat que l’alumnat forme progressivament els seus propis criteris. |
Pluralisme |
Els valors i normes amb els quals ens identifiquem es basen en el respecte dels drets i deures dels ciutadans en el context d’una societat democràtica, lliure i plural, afavorint la participació de tots els integrants de la Comunitat Escolar. |
Coeducació |
La conducta no sexista, basada en la igualtat de les persones, és la línia que determina les conductes de la convivència en este Centre Educatiu. |
Educació Integral |
Educació com a formació integral, atenent les demandes de la societat actual on vivim, intentant superar qualsevol tipus d’individualisme amb la creació de valors universals com la solidaritat entre cultures, el respecte a tots els membres de la comunitat, així com al seu entorn. |
Integració i convivència |
El Centre propiciarà la integració d’alumnes provinents de les diferents cultures a través d’una participació activa dels membres de la comunitat educativa en la seua acollida. Facilitarà les condicions necessàries perquè tant l’alumnat, com el professorat i el personal no docent s’assenten plenament integrats en el desenrotllament de les tasques diàries. Comptem amb mesures d’atenció a la diversitat com són el Pla d’Acollida o el Pla d’Acció Tutorial, que afavorixen la consecució dels objectius que ens hem marcat en el camp de la interculturalitat. |
Normalització lingüística |
El Centre compta amb quatre grups P.E.V., u per nivell (1r A, 2n A, 3r A i 4t A), en l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria, d’ensenyança en valencià. La resta dels grups es desenrotllen dins del programa d’incorporació progressiva d’esta llengua (P.I.P.). |
Autonomia |
Autonomia en la gestió del Centre. L’Institut fa ús dels recursos humans i materials dels quals disposa en la mesura de les seues possibilitats segons acord del Consell Escolar. L’escassa disposició d’este material la suplim amb un major esforç a nivell humà. Destaquem la limitació de l’espai físic del que disposem i que disminuïx esta autonomia de gestió. |
Metodologia activa |
Línia metodològica activa, amb implicació tant dels alumnes com del professorat en el procés d’ensenyança-aprenentatge, basada en la participació contínua, en la presa de responsabilitats i en el foment d’una actitud crítica que contribuïsca a la formació integral de l’alumnat. |
Arrelament al Medi |
Tenint en compte les característiques i circumstàncies pròpies de la nostra comunitat impliquem l’alumne en el coneixement de l’entorn natural, històric i cultural, l’estudi i el respecte als principis que ens caracteritzen. |
Projecció de futur |
El centre es troba obert a qualsevol tipus d’iniciativa interna i també externa que supose una evolució, comptant sempre amb la col•laboració de tots els membres de la Comunitat Educativa. Basant-nos en el Programa d’Educació Compensatòria implementat, tractem d’ampliar les perspectives d’actuació per a tot l’alumnat que requerisca una atenció personalitzada a fi d’aconseguir la convivència, la socialització i la interculturalitat. |