Informàtica

Amb l’aprenentatge de la informàtica es pot millorar la qualitat del procés ensenyament-aprenentatge i estimular a l’alumnat en el seu procés creador.

La informàtica juga un paper fonamental en tots els àmbits de la nostra societat, per tant, més que un luxe s’ha convertit en una necessitat. En aquesta societat del coneixement, l’ús de la tecnologia és un factor de vital importància quant a eficiència i competitivitat, tant en l’àmbit empresarial com personal.

Professors

NomCàrrecAula
Antonio Blasco SubielaCap de Departament115
Salvador Casp RocaCoordiandor TIC112

Assignatures

Taller de Relacions Digitals Responsables
  • Utilitzar dispositius digitals d’ús personal en l’entorn domèstic i educatiu de manera saludable, segura i sostenible.
  • Buscar i seleccionar críticament informació digital de diferents fonts, interpretar-la, organitzar-la en l’entorn personal d’aprenentatge i crear continguts digitals.
  • Construir una identitat digital adequada i aplicar estratègies bàsiques per a cuidar-la i protegir-la.
  • Mostrar hàbits bàsics que fomenten el benestar en les relacions a través d’entorns digitals.
Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica
  • Identificar, investigar i emprar tècniques d’intel·ligència artificial i virtualització de la realitat en l’abordatge i la cerca de solucions a problemes bàsics de la societat valorant els principis ètics i inclusius aplicats.
  • Aplicar el pensament computacional en l’anàlisi i resolució de problemes bàsics significatius per a l’alumnat mitjançant el desenvolupament de programari.
  • Muntar sistemes robòtics senzills, analitzant les respostes que proporcionen en la seua interacció amb l’entorn i valorant l’eficàcia d’aquestes davant dels reptes plantejats.
  • Afrontar reptes tecnològics senzills i proposar solucions mitjançant la programació, la intel·ligència artificial i la robòtica, analitzant les possibilitats i valorant críticament les implicacions ètiques i ecosocials.
Digitalització
  • Dissenyar equips i xarxes de comunicació d’ús personal i domèstic, i administrar-los i utilitzar-los de manera segura i sostenible.
  • Buscar, seleccionar i organitzar la informació en l’entorn personal d’aprenentatge, i utilitzar-la per a la creació, edició, publicació i difusió de continguts digitals.
  • Mostrar hàbits que fomenten el benestar en entorns digitals, aplicant mesures preventives i correctives per a protegir dispositius, dades personals i la pròpia salut.
  • Exercir una ciutadania digital crítica mitjançant un ús actiu, responsable i ètic dels mitjans digitals, el comerç electrònic i l’administració digital en la societat de la informació.
  • Afrontar els desafiaments informàtics i digitals que la societat de la informació planteja en els àmbits personal, domèstic i educatiu, i formular possibles solucions.
Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics
  • Analitzar problemes de diferents contextos i tipus i afrontar la seua resolució mitjançant el desenvolupament de programari, aplicant el pensament computacional.
  • Dissenyar, instal·lar, configurar i administrar sistemes informàtics en l’entorn personal i de xicotets grups de treball utilitzant-los de manera segura i sostenible.
  • Dissenyar, configurar i administrar xarxes informàtiques segures per a xicotets grups de treball.
  • Aprofitar i utilitzar de manera eficient sistemes d’informació connectats en xarxa per a xicotets grups de treball.
  • Exercir una ciutadania digital crítica, responsable i solidària enfront dels principals reptes d’una societat digitalitzada.

Novetats

L’alumnat de 4t d’ESO visita el Museu d’Informàtica de la Universitat Politècnica de València

L’alumnat de 4t d’ESO va tindre una emocionant oportunitat d’aprenentatge la setmana passada. Acompanyat pels seus professors, va visitar el Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València. Aquest museu és un tresor per als amants de la tecnologia i la història informàtica. Els alumnes van quedar fascinats en … Leer más