Guardabosc

L’IES 9 d’Octubre, al llarg del curs 2023_24, ha participat en el projecte GUARDABOSC, tenint com a objectius principals:

• Sensibilització respecte a la importància de la conservació dels boscos i de l’entorn natural.
  • Coneixement i estudi dels vegetals més importants dels nostres ecosistemes.
  • Causes i conseqüències dels incendis forestals.
  • Tipus i característiques dels incendis forestal.
  • Mesures de prevenció i extinció dels incendis forestals.

En el projecte han participat els departaments de biologia i geologia, matemàtiques i física i química. S’ha realitzat amb els alumnes de 2n d’ESO dels grups A, B i C, en l’assignatura de projecte interdisciplinar, duta a terme els dimarts i dijous en l’horari de 14:20 a 15:15 H.

S’han desenvolupat diverses activitats per tal de sensibilitzar a l’alumnat en la importància del coneixement, conservació i protecció del nostre entorn, centrant-nos en la nostra muntanya més emblemàtica, el Quencall o Matamon.

Les següents imatges mostren algunes de les activitats dutes a terme:

Els tècnics mediambientals, Pau i Vicent, feren una xerrada als nostres alumnes sobre diferents aspectes dels incendis forestals.

Alguns dels nostres alumnes van estar treballant el triangle del foc al pati.

Reconeixent les plantes del nostre jardí de plantes medicinals del mediterrani mitjançant l’aplicació PlantNet.

Finalització del projecte guardabosc amb una posada en comú amb tots el participants de la Ribera al llac d’Anna.